Czy gry wideo mogą być sztuką? Jeżeli myślicie, że nie, to przypomnijcie sobie, że kiedyś takiego miana odmawiano fotografii, później filmowi... Więc, w ocenie Giermaszu gry jak najbardziej mogą być odbierane właśnie w tych kategoriach. I w tym programie dwie produkcje, które mogą potwierdzać naszą (i nie tylko naszą) tezę. Andrzej Kutys jest zachwycony niezależną grą Inside, to produkcja łącząca najlepsze cechy takich tytułów. Chociaż krótka, jest niezwykle intensywna. Za to The Witness jest dużo dłuższe, Łukasz Rabikowski był zaskoczony tak świetną oprawą graficzną tej produkcji, jak też klimatem i poziomem zagadek logicznych do rozwiązania. Także polecamy. W kąciku technologicznym nasz ekspert Radek Lis mówi między innymi o najnowszym patencie Apple - to będzie przełom, he he... A na koniec Michał Król przypomniał Stare, ale jare A.D. 2044.
Dwa minus jeden czyli: dwie gry polecamy i to bardzo, jednej nie - i to zdecydowanie nie. Chronologicznie w programie najpierw recenzja pozycji średnio udanej zdaniem Andrzeja Kutysa. JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven to "egranizacja" znanej mangi - i ewentualnie tylko fan może na tę grę zwrócić uwagę. Dalej już jest zdecydowanie lepiej, czyli Michał Król wręcz rozpływa się z zachwytu ogrywając polską strategię z "przymrużeniem oka" czyli Crush Your Enemies. W dobrych nastroju opowiada zresztą o świetnych wynikach naszych twórców w kąciku Gramy po polsku. I jeszcze na koniec recenzja może nie tyle gry, bo Smite już na PC Jarkowi Gowinowi się podobało - więc sprawdził jeszcze niedawno wydaną wersję konsolową produkcji z gatunku MOBA. Jest naprawdę fajnie, a że to pozycja do ściągnięcia za darmo, przynajmniej możecie spróbować. W tym Giermaszu nie zabrakło także Radka Lisa i jego przeglądu tygodnia co dzieje się w świecie nowych technologii.
Piękny, baśniowy sztafaż, emocjonalna, jak najbardziej bajkowa historia - i rozgrywka rodem z najtrudniejszych "łamaczy padów". Poznajcie platformówkę Ori and the Blind Forest: Definitive Edition - Andrzej Kutys jest zachwycony i jednocześnie nieźle sfrustrowany wyśrubowanym poziomem trudności. To jest wspaniała gra dla wymagającego odbiorcy. W sumie, podobnie jest z The Technomancer: co prawda produkcja wspaniała nie jest, a wręcz ociera się o stany średnie, ale Rafał Molenda jest jednak trochę zaskoczony, że w jakimś stopniu potrafi wciągnąć. To rozgrywające się w przyszłości RPG, gdyby miało większy budżet, mogło "namieszać w stawce" - niedzielny gracz tego nie pokocha, ten wytrawny może znaleźć coś dla siebie. W studiu pojawił się także nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis - i opowiedział, jak uwolnić się od Pokemonów. Michał Król gra w Pokemon GO i była okazja, aby na samym początku audycji porozmawiać o tym światowym fenomenie. A na końcu Giermaszu przypomnieliśmy Stary, ale jary piłkarski klasyk Emlyn Hughes International Soccer.
Kto by pomyślał, że stuknie nam "dwusetka"... Ale nie zamierzamy ani jakoś specjalnie świętować, ani tym bardziej osiadać na laurach. W tym jubileuszowym programie zamiast fety, ciężka praca z padem w ręce (he he) aby opowiedzieć Wam o trzech produkcjach: Łukasz Rabikowski poleca kosmiczną strategię Battlefleeet Gothic: Armada, tylko uważajcie, bo dosyć trudna. Agata Hawrylczuk ograła bardzo ciekawą turową grę RPG The Banner Saga 2 i ostrzega, że niebezpiecznie uzależnia. A Andrzej Kutys zmaga się z mieszanymi uczuciami po ograniu jRPG Star Ocean: Integrity and Faithlessness - trochę się podoba, trochę nie. W studiu pojawił się także Radek Lis, czyli nasz ekspert od nowych technologii, rozmawialiśmy między innymi o mechanicznych burgerach... A Michał Król na urlopie, więc o grach z Polski opowiemy za tydzień.
To musiało tak się skończyć: skoro jest kasowy film, to jest gra z klockami w roli głównej. LEGO Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy to kolejna odsłona bardzo długiej serii - i, jak podkreśla Andrzej Kutys, dostajemy po raz kolejny po prostu więcej tego samego. Bardzo dobrego - o ile nie przejadła się nam ta formuła. Podobnie rzecz ma się produkcjami o zombie: gier o tej tematyce jest gigantyczna ilość. I do tych porządnych produkcji możecie dodać wydany ostatnio remaster Deadlight Director's Cut - ale Rafał Molenda żałuje, że nie jest lepiej, bo potencjał był większy. Za to sieciowa strzelanka Umbrella Corps - na motywach "zombie sagi" Resident Evil... no cóż, zdaniem Jarka Gowina tutaj dobrze niestety nie jest. W studiu Giermaszu pojawił się też nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis z informacjami między innymi o najnowszej wersji systemu operacyjnego Android. A Michał Król w kąciku Gramy po polsku opowiada, jaki prezent zrobiło polskie studio naszym piłkarzom.
Zobacz także
2016-01-15, godz. 15:07
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-15, godz. 14:35
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:36
[16.01.2016] Underrail [PC]
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:35
[16.01.2016] Underrail [PC]
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:30
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:28
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:10
[16.01.2016] Polskie hity Metacritic 2015
Powoli kończy się czas różnorakich podsumowań roku 2015, więc na początek krótko o najlepiej ocenianych polskich produkcjach - dzięki serwisowi Metacritic mamy uśrednione dane z wielu recenzji. Zaskoczenia, jak zapewnia Michał Król…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:08
ARCHIWUM 2015
» więcej
2016-01-15, godz. 13:06
ARCHIWUM 2015
» więcej
2016-01-15, godz. 13:05
ARCHIWUM 2015, grudzień
» więcej