Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.com
Oczywiście to tylko przykład, ale podsumowując - w Batman od Telltale na "zacięcie się" szans nie ma żadnych. Cała rozgrywka w drugim epizodzie to kliknięcie w dwa, góra trzy punkty na planszy - i koniec. Plus sekwencje quick time event, gdzie gra pokazuje, jaki przyciski mamy wcisnąć jak najszybciej. Dajmy na to, bójka w barze - napastnik szykuje się do ciosu, mamy szybko wcisnąć strzałkę w dół, robimy to i nasza postać unika uderzenia. I to koniec grania jako takiego w drugim epizodzie Batmana.
Chociaż jest element, który może nieco pobudzić adrenalinę: bardzo ważne są tutaj dialogi. Czas na odpowiedź jest mierzony i jest go niewiele. A to, czy będziemy - dajmy na to - mili dla danego rozmówcy, może mieć później znaczenie. No dobra, może i w ostateczności raczej iluzoryczne, gdy wszystko jednak zmierza ku z góry zaplanowanym zakończeniom (jeszcze nie wiem, ile ich będzie w przypadku Batmana). Dodajmy, że wersji polskiej nie ma, więc przynajmniej średnia znajomość "lengłydżu" jest obowiązkowa.
Żeby było zabawniej, to w pierwszy odcinku Batmana grania było nieco więcej niż w kontynuacji - a odcinek drugi podobał mi się... bardziej. Oczywiście w tej grze najważniejsza jest przedstawiana historia - i tak jak początek był, przynajmniej dla mnie, dosyć przewidywalny, tak drugi epizod... także nie zaskakuje. Ale jednak mnie wciągnął.
Ok, jestem niemal przekonany, że nie będzie to najlepsza fabuła, jaką widziałem na ekranie. Z drugiej strony, uczciwie mówiąc, w drugi epizod grało mi się (czy też oglądało), naprawdę dobrze i czekam na rozwój wydarzeń w kolejnych odcinkach. Wybaczcie, że nic na temat fabuły nie piszę, ale ja jestem z tej szkoły graczy, która nienawidzi najmniejszych nawet spojlerów (często nawet trailerów z tego powodu nie oglądam) - więc tym bardziej czegokolwiek zdradzać nie zamierzam. A i tak natraficie na krótkie opisy o ile zdecydujecie się Batmana od Telltale kupić.
Nie wystawiam jeszcze oceny końcowej - ta oczywiście po zakończeniu całej gry - ale w mojej ocenie ta kontynuacja daje nadzieję na to, że razem z Batmanem przeżyjemy naprawdę fajną przygodę.
Zobacz także
2016-06-11, godz. 06:00
[11.06.2016] Giermasz #196 - Strzał w dziesiątkę
To się nazywa "wejście smoka": przecież Blizzard - tak jak jest słynny seriami Diablo, Starcraft czy Warcraft - tak nigdy nie robił sieciowej strzelaniny. Ale są doskonale znani z jeszcze jednej rzeczy: nie zdarzają się im "niewypały"…
» więcej
2016-06-11, godz. 06:00
[11.06.2016] Pixel Heaven część 1
Zgodnie z zapowiedzią z poprzednich programów czas na relację z warszawskiego Pixel Heaven . Na imprezę poświęconą grom niezależnym, z silną reprezentacją staroci, planszówek czy komiksów pojechał Michał Król. W tym Giermaszu…
» więcej
2016-06-10, godz. 20:43
ARCHIWUM 2016, maj
» więcej
2016-06-10, godz. 20:42
ARCHIWUM 2016, kwiecień
» więcej
2016-06-10, godz. 20:27
[28.05.2016] Digital Dragons 2016 cz2
Druga część relacji Michała Króla ze spotkania twórców gier komputerowych Digital Dragons w Krakowie. Opowiadają: - Maciej Kacprzak z Techland o planach i pomysłach - Grzegorz Mazur z Vile Monarch o grze "Crash Your Enemies", - Krzysztof…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] IS Defense [PC]
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] IS Defense [PC]
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Kirby: Planet Robobot [3DS]
Nie wiem, jak Wy, ale gdy słyszę określenie "gra dla dzieci" to mam kilka skojarzeń: po pierwsze liczone w setki, tysiące, często robione metodą kopiuj-wklej produkcje na sprzęty mobilne. Niektóre fajne, reszta do zapomnienia. Gry…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Kirby: Planet Robobot [3DS]
Nie wiem, jak Wy, ale gdy słyszę określenie "gra dla dzieci" to mam kilka skojarzeń: po pierwsze liczone w setki, tysiące, często robione metodą kopiuj-wklej produkcje na sprzęty mobilne. Niektóre fajne, reszta do zapomnienia. Gry…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Kirby: Planet Robobot [3DS]
Nie wiem, jak Wy, ale gdy słyszę określenie "gra dla dzieci" to mam kilka skojarzeń: po pierwsze liczone w setki, tysiące, często robione metodą kopiuj-wklej produkcje na sprzęty mobilne. Niektóre fajne, reszta do zapomnienia. Gry…
» więcej