Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
O pierwszym odcinku gry przygodowej Batman przygotowanej przez znane studio Telltale pisałem całkiem niedawno: jak podsumowałem w recenzji "pierwszy odcinek nie wzbudził we mnie jakiś ogromnych emocji - wierzę jednakowoż, że w kolejnych będzie ten błysk geniuszu, na jaki liczę. Na razie jest tylko/aż nieźle". I przechodząc od razu do sedna - w kolejnym epizodzie owego błysku dalej nie doświadczyłem, ale, paradoksalnie, rozwój wydarzeń przykuł mnie do ekranu i podobało mi się chyba bardziej niż początek tej opowieści. Chociaż, że tak znowu zacytuję sam siebie, myślę, że ostatecznie ta historia "niczym szczególnym nas jednak nie zaskoczy".

Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.com
GIERMASZ-Recenzja Batman: The Telltale Series - Episode 2: Children of Arkham
Nie zamierzam się jakoś szczególnie rozpisywać, bo więcej szczegółów odsyłam właśnie do recenzji pierwszego odcinka. Powiem tylko dla porządku, że chyba we wszystkich grach o Telltale nie ma mowy o jakiś przyprawiających o ból głowy zagadkach czy mozolnym przeczesywaniu ekranu piksel po pikselu w poszukiwaniu przedmiotów i punktów do interakcji. Żeby później "przeklikiwać" wszystko na wszystkim w poszukiwaniu rozwiązania danego problemu i popchnięciu fabuły do przodu. Mam taki dyżurny przykład: w prostej przygodówce point'n'click znajdujesz klucz, używasz go na drzwiach, otwierasz, akcja dzieje się dalej. W tych trudnych może się okazać, że zamek jest pod prądem, więc najpierw musisz go wyłączyć, ale przy gniazdku siedzi wredny szczur, którego boi się Twój bohater, więc trzeba znaleźć na niego sposób, et cetera, et cetera...

Oczywiście to tylko przykład, ale podsumowując - w Batman od Telltale na "zacięcie się" szans nie ma żadnych. Cała rozgrywka w drugim epizodzie to kliknięcie w dwa, góra trzy punkty na planszy - i koniec. Plus sekwencje quick time event, gdzie gra pokazuje, jaki przyciski mamy wcisnąć jak najszybciej. Dajmy na to, bójka w barze - napastnik szykuje się do ciosu, mamy szybko wcisnąć strzałkę w dół, robimy to i nasza postać unika uderzenia. I to koniec grania jako takiego w drugim epizodzie Batmana.

Chociaż jest element, który może nieco pobudzić adrenalinę: bardzo ważne są tutaj dialogi. Czas na odpowiedź jest mierzony i jest go niewiele. A to, czy będziemy - dajmy na to - mili dla danego rozmówcy, może mieć później znaczenie. No dobra, może i w ostateczności raczej iluzoryczne, gdy wszystko jednak zmierza ku z góry zaplanowanym zakończeniom (jeszcze nie wiem, ile ich będzie w przypadku Batmana). Dodajmy, że wersji polskiej nie ma, więc przynajmniej średnia znajomość "lengłydżu" jest obowiązkowa.

Żeby było zabawniej, to w pierwszy odcinku Batmana grania było nieco więcej niż w kontynuacji - a odcinek drugi podobał mi się... bardziej. Oczywiście w tej grze najważniejsza jest przedstawiana historia - i tak jak początek był, przynajmniej dla mnie, dosyć przewidywalny, tak drugi epizod... także nie zaskakuje. Ale jednak mnie wciągnął.

Ok, jestem niemal przekonany, że nie będzie to najlepsza fabuła, jaką widziałem na ekranie. Z drugiej strony, uczciwie mówiąc, w drugi epizod grało mi się (czy też oglądało), naprawdę dobrze i czekam na rozwój wydarzeń w kolejnych odcinkach. Wybaczcie, że nic na temat fabuły nie piszę, ale ja jestem z tej szkoły graczy, która nienawidzi najmniejszych nawet spojlerów (często nawet trailerów z tego powodu nie oglądam) - więc tym bardziej czegokolwiek zdradzać nie zamierzam. A i tak natraficie na krótkie opisy o ile zdecydujecie się Batmana od Telltale kupić.

Nie wystawiam jeszcze oceny końcowej - ta oczywiście po zakończeniu całej gry - ale w mojej ocenie ta kontynuacja daje nadzieję na to, że razem z Batmanem przeżyjemy naprawdę fajną przygodę.

Zobacz także

2015-05-22, godz. 10:10 [23.05.2015] Rozmawiamy z twórcami gry Wiedźmin III: Dziki Gon Paweł Sasko i Kajetan Kapuściński ze studia CD Projekt RED byli częścią zespołu, który dał graczom na całym świecie wspaniałą sandboxową grę RPG czyli oczywiście Wiedźmin III: Dziki Gon. Przyjechali na wieczorną premierę… » więcej 2015-05-22, godz. 08:40 [23.05.2015] Project CARS [PC, PS4] Gra samochodowa, na którą czekali chyba wszyscy fani wirtualnego jeżdżenia. Wyobraźnię rozpalały oszałamiające obrazki czy filmy pokazujący wizualne "rozpasanie" Project CARS. Z tego zresztą między innymi powodu premierę wielokrotnie… » więcej 2015-05-22, godz. 08:34 [23.05.2015] Giermasz #141 - Po studiu hasają Białe Wilki... Ten Giermasz po prostu zdominował temat Wiedźmina III: Dziki Gon. Na wieczornym otwarciu sklepu tuż przed premierą był i Andrzej Kutys i Michał Król z naszej redakcji, rozmawialiśmy z fanami. A że na imprezę z okazji premiery do… » więcej 2015-05-15, godz. 19:39 [16.05.2015] Wiedźmin wiedźmin wiedźmin... ... wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin… » więcej 2015-05-15, godz. 17:18 [16.05.2015] Kerbal Space Program [PC] Są gry, do których podchodzi się "jak do byka". Gdy jednak podejdziemy, okazuje się, że "byk" nie tylko nie kopie, ale jest gotowy zabrać nas na fantastyczną przejażdżkę na własnym grzbiecie. Taki jest właśnie Kerbal Space Program… » więcej 2015-05-15, godz. 17:16 [16.05.2015] Kerbal Space Program [PC] Są gry, do których podchodzi się "jak do byka". Gdy jednak podejdziemy, okazuje się, że "byk" nie tylko nie kopie, ale jest gotowy zabrać nas na fantastyczną przejażdżkę na własnym grzbiecie. Taki jest właśnie Kerbal Space Program… » więcej 2015-05-15, godz. 15:19 [16.05.2015] Giermasz #140 - Kosmiczny projekt Nie tylko samymi wielkimi produkcjami klasy AAA żyje gracz - i co jakiś czas staramy się opowiedzieć w Giermaszu o jakimś ciekawym "indyku". Nie wszyscy kochają gry "indie" (independent-niezależne), ale w całkiem sporej liczbie przypadków… » więcej 2015-05-15, godz. 15:12 [16.05.2015] Przegląd tygodnia Przy okazji publikowania raportów finansowych wychodzą ciekawe informacje: Ubisoft wcześniej jakoś się nie chwalił sprzedażą świetnego, obrazoburczego RPG South Park: Kijek Prawdy. A z worka wyszło całkiem okazałe szydło: mianowicie… » więcej 2015-05-15, godz. 14:53 [16.05.2015] Śpiewająca żarówka Tytuł tylko pozornie jest bez sensu - zresztą, wystarczy posłuchać, co ciekawego wymyślili ludzie z Sony. O nowinkach technologicznych opowiada - jak zawsze - nasz ekspert Radek Lis. A w tym wydaniu mówimy między innymi i o śpiewających… » więcej 2015-05-15, godz. 14:26 [16.05.2015] Kerbal Space Program [PC] Są gry, do których podchodzi się "jak do byka". Gdy jednak podejdziemy, okazuje się, że "byk" nie tylko nie kopie, ale jest gotowy zabrać nas na fantastyczną przejażdżkę na własnym grzbiecie. Taki jest właśnie Kerbal Space Program… » więcej
525526527528529530531