Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
... szczególnie kiedy ukochana ujawnia swoje alter ego. Wyjątkowo niemiłe alter ego. I zawzięte. Tak zawzięte, że nie wystarczy na nie siekiera. A jej argumentem jest na przykład piła mechaniczna.
Nie ma w tej grze radosnego ładowania tony amunicji z bezmyślne zombiaki. To trochę powrót do pierwszych części serii, które niedawno mogliśmy ograć w odświeżonej wersji. Amunicji jest mało. Apteczek jest mało. Chwil wytchnienia jest mało. Dużo jest za to dusznego, takiego wilgotnego klimatu rodem z jakiejś Teksańskiej Masakry Piłą Mechaniczną. Podobnie jak w tym filmie, w siódmej części Resident Evil mamy też trochę niezrównoważonych osób, które potęgują nastrój szaleństwa, zaszczucia i traumy. Tym bardziej, że nie widzimy tego, co dzieje się dookoła, akcję obserwujemy z pierwszej osoby.
Ok - gra raczy nas trochę tanimi chwytami: a tu truposz wypłynie spod wody, a tu coś wyskoczy zza rogu, a tu jakieś skrzyp, tam jakieś puk, a gdzie indziej wiuu od strasznego wiatru i drap drap od gałęzi drzewa. Mnie te chwyty jednak skutecznie pozbawiały powietrza w płucach i wyciskały ze mnie resztki potu. Obłęd. Tak, obłęd to odpowiednie słowo do opisania nastroju, jaki autorzy próbowali zbudować w grze. I szacunek panowie i panie, w dużej mierze Wam się udało. Pozbieraliście trochę klocków z różnych produkcji - nie tylko gier - klocków z rozkładającego się mięsa, błota, much i obłąkańczego śmiechu i złożyliście coś, co może się śnić jeszcze długo, długo po zakończeniu rozgrywki.
Rozgrywki, która nie tylko ściska Was imadłami strachu. Rozgrywki, która łapie Was również obcęgami ciekawości i przyjemności płynącej z gry. Obcęgami, które łapią nas za dłonie i ściskają je mocno z padem, nie pozwalają puścić, dopóki nie zobaczymy co będzie za rogiem, nie przekonamy się co będzie dalej albo nie rozwiążemy jeszcze jednej zagadki. Po prostu nie sposób się oderwać.
Wszystko mi pasuje w tej grze. Naprawdę, no prawie wszystko. Nawet dialogi mi się w miarę podobały, co zdarza się rzadko. Przytrafiają im się jakieś krzywizny, ale generalnie bełkot, który czasem wykrzykują nasi przeciwnicy, rozmowy postaci, które spotkamy brzmią naprawdę w miarę w porządku.
Niespecjalnie za to podoba mi się sam wygląd bohaterów. Niektórzy wyglądają tak jakoś ,,lalkowato". Gnającej akcji tempa niekiedy nie dotrzymuje też grafika. Część z tekstur jest po prostu brzydka, nieładnie się rozłazi i wali w gały kwadraturami. Minus. Minus, ale nieduży, bo w sumie rzadko na to patrzyłem. Bardziej zastanawiałem się co mnie teraz zeżre? Rozszarpie, doprowadzi do szaleństwa.? Co mnie teraz zaskoczy?
Nawet jak wiedziałem, że tak, to jest ten moment, kiedy coś wyskoczy, bo przecież przed chwilą z podłogi zniknęły jakieś zwłoki, to i tak dałem się zaskakiwać. Taki labirynt strachu. Ale na najwyższym poziomie. Nie grajcie, jeśli macie słabe nerwy i nadciśnienie. Jeśli strach to Wasz najlepszy przyjaciel - śmiało, kupujcie w ciemno. W mroczne, piwniczne, wilgotne ciemno, w którym zaszyte są koszmary z najniższych poziomów świadomości.
Zobacz także
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Sniper: Ghost Warrior 3 [PS4]
Długo oczekiwałem trzeciej odsłony snajperskiej serii warszawskiego studia CI Games. Sniper: Ghost Warrior 3 miał być powiewem świeżości, zmianą podejścia znanego z dwóch pierwszych części i znacznym krokiem w przód. Co prawda…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Future Unfolding [PC]
Nie będzie to łatwe. Ale też Future Unfolding nie jest grą łatwą w odbiorze. Pierwszy raz chyba podczas pracy dla Giermaszu mam problem, żeby zaklasyfikować przedmiot recenzji do jakiegoś konkretnego gatunku. W internecie spotkałem…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Little Nightmares [PS4]
Czujcie się uprzedzeni: lubię takie gry, "artystyczne" produkcje z przesłaniem. Które zazwyczaj - umówmy się - nie zajmują też dużo czasu do skończenia, ale chodzi w nich o to, aby gracz zadumał się obserwując napisy końcowe…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Przegląd tygodnia
Długi weekend długim weekendem - a w branży gier komputerowych dzieje się mnóstwo... Bardzo ucieszyła nas zapowiedź Darksiders III . A ta seria gier RPG z dużą ilością walki zwłaszcza w "dwójce" pokazała mnóstwo dobrego, więc…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Future Unfolding [PC]
Nie będzie to łatwe. Ale też Future Unfolding nie jest grą łatwą w odbiorze. Pierwszy raz chyba podczas pracy dla Giermaszu mam problem, żeby zaklasyfikować przedmiot recenzji do jakiegoś konkretnego gatunku. W internecie spotkałem…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Giermasz #243 - Z artystycznym zacięciem
Gdyby nie błędy techniczne, to byłaby naprawdę solidna gra - to chyba najważniejsza teza recenzji Michała Króla, który ograł typowany na hit Sniper: Ghost Warrior 3 . Mamy więc nadzieję, że kolejne łatki rozwiążą sprawę tytułu…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Sniper: Ghost Warrior 3 [PS4]
Długo oczekiwałem trzeciej odsłony snajperskiej serii warszawskiego studia CI Games. Sniper: Ghost Warrior 3 miał być powiewem świeżości, zmianą podejścia znanego z dwóch pierwszych części i znacznym krokiem w przód. Co prawda…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
GIERMASZ 2017, maj
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Premiery, premiery
No dobrze: premiera Sniper: Ghost Warrior 3 okazała się jednak niewypałem - w opinii recenzentów i części graczy - co nie przeszkodziło tej produkcji osiągnąć bardzo wysokiego miejsca na liście sprzedaży na naprawdę ważnym rynku…
» więcej
2017-04-29, godz. 09:00
Galaxian (1979 r.)
Rok 1979 był przełomowym, jeśli chodzi o rozwój gier wideo. Wtedy to premierę miał Galaxian od japońskiego Namco, tytuł, który jako pierwszy posiadał całą oprawę graficzną w modelu RGB. Czyli w szerokiej palety kolorów. Galaxian…
» więcej