Ale numer - nawet nie zwróciliśmy uwagę, że to takie "okrągłe" wydanie audycji. Ćwierć tysiąca wydań Giermaszu... i jeżeli spodziewacie się hucznych obchodów, to nic z tych rzeczy. Zwyczajnie o tym zapomnieliśmy, he he. No cóż, bo jesteśmy skupieni na pracy recenzentów. Miło, że w tym 250. Giermaszu przekazujemy Wam swoją opinię o trzech grach - i to jest "3xTak". Czyli Andrzej Kutys poleca poetycką przygodę w Rime. A Michał Król doskonale bawił się odświeżoną wersją futurystycznych wyścigów z kolekcji WipEout Omega Collection. Łukasz Rabikowski dotychczas raczej nie grał w kosmiczne strzelaniny - a tu proszę, Everspace jest warte Waszych pieniędzy. Oprócz tego w Giermaszu Radek Lis - nasz ekspert technologiczny jest z Wami od samego początku istnienia audycji. I nie zapomnieliśmy o kąciku Gramy po polsku, Michał Król zebrał informacje, co dzieje się u naszych twórców gier.
Praktycznie cała nasza redakcja była bardzo zajęta ogrywaniem kolejnych gier i przygotowywaniem recenzji. Łukasz Rabikowski odpalił najnowszą odsłonę samochodowych rajdów DiRT 4. Sprawdził, jak ten tytuł sprawdza się w opcji zręcznościowej, z padem w ręce. No więc - sprawdza się i to bardzo. A z innych relacji wiadomo, że można świetnie się bawić symulatorem z podłączoną kierownicą. Znaczy się - samochodowe "musisz mieć". Andrzej Kutys na konsoli przenośnej 3DS testował Fire Emblem Echoes: Shadow of Valentia. Dla fanów zakup to obowiązkowy. Agata Hawrylczuk sprawdziła strategiczne i osadzone w słowiańskich klimatach Thea: The Awakening. Mimo pewnych braków to solidna porcja porządnej rozgrywki. I wreszcie Jarek Gowin wrzucony "na głęboką wodę jRPG" - gatunek mu niezbyt znany i, co zaskoczyło naszego recenzenta, Dragon Quest Heroes II całkiem, całkiem mu się spodobało. Nie zabrakło także tematu E3, Andrzej Kuty i Michał Król zatracili się w dyskusji o tej jakże ważnej branżowej imprezie. I przyszedł do studia Radek Lis, jak zawsze opowiedział o nowinkach technologicznych.
Tytuł wyjaśnia wszystko: w tym Giermaszu proponujemy wycieczkę w czasie - koniec maja, Warszawa, stara zajezdnia i kolejna edycja imprezy
Pixel Heaven, poświęconej produkcjom retro i scenie niezależnej. Z mikrofonem Radia Szczecin był tam Michał Król. W tym Giermaszu posłuchacie rozmów z przedstawicielami następujących, polskich studiów tworzących gry komputerowe: Pigmentum Game Studio, CYBERPHO, Frozen District, MGP Studios, The Farm 51, amLAB by Artifex Mundi, Vile Monarch oraz WarSaw Games. Co przygotowują (podpowiemy: bardzo ciekawe gry), kiedy można się spodziewać tych premier? - szczegóły w audycji. A w studiu Giermaszu Andrzej Kutys zaprasza Jarka Gowina, który zrecenzował Tekkena 7. "Król bijatyk" wraca w godnym stylu, według naszego recenzenta, tej produkcji można wytknąć dosłownie kilka drobiazgów, które nie psują odbioru bardzo dobrej całości. A Łukasz Rabikowski znowu - któryż to raz - podbija kosmos. Tym razem w naprawdę udanej strategii Endless Space 2.
Zgodnie z obietnicą z zeszłego tygodnia - i zgodnie z tytułem tej audycji, he he - zapraszamy na dłuuuuugaśną relację z tegorocznej konferencji branży gier komputerowych w Krakowie.
Digital Dragons ma już ugruntowaną pozycję i naprawdę coraz więcej ciekawych gości nie tylko z kraju, ale i z uznanych zagranicznych studiów tworzących gry. Nasz specjalny wysłannik Giermaszu Michał Król miał okazję nagrać wywiady z przedstawicielami takich studiów jak: Artifex Mundi, Destructive Creations, Juggler Games, Scriptwelder, My Next Games, Red Limb Studio, Polyslash i Digital Melody oraz Maciejem Śliwińskim - organizatorem konkursu Indie Showcase i Maciejem Dydo, dyrektorem Departamentu Mecenatu Państwa w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Poza tym, w Giermaszu dwie recenzje: Jarek Gowin jest zachwycony kontynuacją bijatyki z superbohaterami w roli głównej, czyli Injustice 2. Andrzej Kutys z kolei przyznaje, że wariacja na temat "soulsów", osadzona w klimatach science fiction gra The Surge może się podobać.
Zobacz także
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Monster Hunter Stories [3DS]
O Monster Hunter Stories mógłbym powiedzieć "mała rzecz a cieszy". To znaczy: "rozmiarowo" ta gra nie jest mała, wszak to jRPG, czyli "granie na dziesiątki" godzin dostajecie niejako w pakiecie. Ale - właśnie - moje pierwsze wrażenie…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] > observer_ [PS4]
Droga krakowskiego Bloober Teamu jest klasycznym przykładem fantastycznego rozwoju studia. Już po wydanym w lutym ubiegłego roku horrorze Layers of Fear widać było wysoką jakość i pomysł, ale nie spodziewałem się, że dopiero co…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Uncharted: Zaginione Dziedzictwo [PS4]
Przyznam szczerze, że totalnie zlekceważyłem informacje dotyczące Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. "Niby jakaś gra, która rozrosła się z planowanego dodatku, bez ikonicznej głównej postaci" - myślałem sobie i nie czytałem kolejnych…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Uncharted: Zaginione Dziedzictwo [PS4]
Przyznam szczerze, że totalnie zlekceważyłem informacje dotyczące Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. "Niby jakaś gra, która rozrosła się z planowanego dodatku, bez ikonicznej głównej postaci" - myślałem sobie i nie czytałem kolejnych…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Monster Hunter Stories [3DS]
O Monster Hunter Stories mógłbym powiedzieć "mała rzecz a cieszy". To znaczy: "rozmiarowo" ta gra nie jest mała, wszak to jRPG, czyli "granie na dziesiątki" godzin dostajecie niejako w pakiecie. Ale - właśnie - moje pierwsze wrażenie…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Kingdoms and Castles [PC]
Hej! Dzisiaj opowiem Wam co nieco o grze, której premiera, zupełnie niezrozumiale, przeszła ostatnio bez większego echa. O grze, która bez problemu potrafi wciągnąć na długie godziny i sprawia, że z każdą kolejną chcecie więcej…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Kingdoms and Castles [PC]
Hej! Dzisiaj opowiem Wam co nieco o grze, której premiera, zupełnie niezrozumiale, przeszła ostatnio bez większego echa. O grze, która bez problemu potrafi wciągnąć na długie godziny i sprawia, że z każdą kolejną chcecie więcej…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Uncharted: Zaginione Dziedzictwo [PS4]
Przyznam szczerze, że totalnie zlekceważyłem informacje dotyczące Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. "Niby jakaś gra, która rozrosła się z planowanego dodatku, bez ikonicznej głównej postaci" - myślałem sobie i nie czytałem kolejnych…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Resident Evil: Revelations [PS4]
Korzenie niektórych gier sięgają tak głęboko, że aż trudno uwierzyć, że z wczesnej młodości pamiętają je nawet takie zmurszałe dziady jak ja. My, pierniki mamy też to do siebie, że mruczymy pod nosem - szczególnie w obecności…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Resident Evil: Revelations [PS4]
Korzenie niektórych gier sięgają tak głęboko, że aż trudno uwierzyć, że z wczesnej młodości pamiętają je nawet takie zmurszałe dziady jak ja. My, pierniki mamy też to do siebie, że mruczymy pod nosem - szczególnie w obecności…
» więcej