Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Ta gra to trochę jak siadanie za sterami myśliwca. Tylko, że nie mamy myśliwca. I nie siadamy za sterami. Zamiast tego dostajemy jednego z amerykańskich wrestlerów - tak, TYCH wrestlerów, którzy udają, że się biją i żeby przetrwać na ringu, musimy opanować tyle chwytów, ciosów i sztuczek w walce, że faktycznie może to przypominać pilotowanie jakiejś maszyny. Tak w skrócie wygląda rozgrywka w WWE 2K18 - kolejnej odsłony serii, która pozwala nam rozwijać karierę w biznesie spod znaku amerykańskiego wrestlingu. Nie tłumaczę już o co tu chodzi - znacie te wszystkie obrazki z telewizji gości w obcisłych majtach, obwieszonych frędzlami i innych dziwaków, którzy udają, że się biją. Można to lubić, bądź nie. Ale warunkiem dobrej zabawy w przypadku tej produkcji jest przyjęcie odpowiedniej konwencji - my udajemy, że wierzymy w te wszystkie dramaty, emocje i ból, oni udają, że robią to naprawdę i że wierzą w to, że my wierzymy i wszyscy się cieszą. W przeciwnym wypadku nic z tego nie wyjdzie.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega .
GIERMASZ-Recenzja WWE 2K18

Jest też drugi warunek - nie możecie podchodzić do tej produkcji jak do standardowej bijatyki - podobnie jak w poprzednich edycjach - tutaj zadawanie ciosów jest bardziej skomplikowane niż w innych tego typu grach - produkcja wymaga kompletnego odejścia od schematów znanych z Mortal Kombat czy innych Tekkenów.

Tu trzeba solidnie pokombinować, żeby wykonać jakiś cios specjalny, a załatwianie wszystkiego jednym guzikiem zawsze kończy się porażką. To bywa bardzo frustrujące - na naukę walki trzeba poświęcić sporo czasu - na przykład wciskania guzików tylko w określonym czasie, a na początku - wierzcie mi - straszliwie trudno jest się odpowiednio wstrzelić. No kilka razy to myślałem, że mój pad zwiedzi moje sąsiedztwo z lotu ptaka, jak go wywalę przez okno. Pamiętajcie jednak, że to nie wada - tu takie wymagania stawia się graczowi - trzeba się nauczyć albo nic z tego nie będzie, a kiedy coś wreszcie zacznie wychodzić - nagrodą jest spora dawka satysfakcji. Do tego zawodników jest naprawdę wielu - ta seria zasłynęła już przepychem postaci do wyboru i nie inaczej jest tym razem, choć niektóre modele mogłyby prezentować się lepiej.

Tu - podobnie jak w ,,prawdziwych" galach amerykańskiego wrestlingu, walki są tylko dodatkiem - tu chodzi o cały show - odpowiednie wejścia, pyskówki z przeciwnikami, całą karierę, otoczkę, gesty i tak dalej - i w tej materii WWE 2K18 sprawdza się znakomicie - spotkania pełne są tego kiczu - zamierzonego oczywiście - wymiany złośliwości, jest też sporo trybów - choć tu nie ma wielkiej zmiany od ubiegłorocznej edycji, za to graficznie gra prezentuje się całkiem nieźle - co prawda można by się czasem przyczepić do wyglądu publiczności, czy niektórych krzywizn, ale nie na tyle, żeby odwracać wzrok ze wstrętem. Rewelacyjna za to jest muzyka - dynamiczna, mocna, idealnie pasująca do tej produkcji i nastrajająca do walki.

To jak? No tak, że można, ale to produkcja wybitnie dla fanów wolnej amerykanki. Właściwie tylko dla nich - jeśli mierzi Was taki rodzaj cyrku - nawet nie próbujcie, ale jeżeli czar tego całego dziwactwa, ma dla Was w sobie coś pociągającego - lepszej produkcji w tej tematyce nie znajdziecie.

Zobacz także

2018-03-16, godz. 13:11 [17.03.2018] Kosmiczny złom Czy wiecie, że nad naszym głowami lata sobie gdzieś chińska stacja kosmiczna nad którą nikt nie ma kontroli?! A właściwie, czy rzeczywiście to może być problem dla nas w Polsce? Między innymi o tym rozmawiamy z naszym ekspertem… » więcej 2018-03-10, godz. 06:00 [10.03.2018] Kingdom Come: Deliverance [PS4] Nie będę ukrywał, że dzisiejsza recenzja rodziła się w prawdziwych bólach, bo gra, którą dla Was sprawdziłem już na samym starcie przysporzyła wielu graczy o prawdziwy ból głowy. To miała być produkcja z gatunku tych największych… » więcej 2018-03-10, godz. 06:00 [10.03.2018] Apocalipsis: Harry at the End of the World [PC] Na Apocalipsis: Harry at the End of the World czekałem od dawna. Pierwsza styczność na ubiegłorocznym gamescomie przeszła w zainteresowanie i śledzenie poczynań produkcji Punch Punk Games. Po premierze okazało się, że za interesującym… » więcej 2018-03-10, godz. 06:00 Pong (1972 r.) Był rok 1972. Wtedy to pojawił się Pong, pierwsza gra komputerowa, która wyszła pod marką Atari. Automaty odniosły wielki sukces komercyjny i można powiedzieć, że był to początek rozwoju przemysłu i popularności gier na świecie… » więcej 2018-03-10, godz. 06:00 [10.03.2018] Przegląd tygodnia "Stało się, stało się, to co miało się stać" - że tak przypomnimy zwrotkę może nawet jeszcze pamiętanej piosenki... Stało się nieuniknione, czyli oficjalnie zapowiedziano - a to niespodzianka - nową część słynnej serii sieciowych… » więcej 2018-03-10, godz. 06:00 [10.03.2018] Kingdom Come: Deliverance [PS4] Nie będę ukrywał, że dzisiejsza recenzja rodziła się w prawdziwych bólach, bo gra, którą dla Was sprawdziłem już na samym starcie przysporzyła wielu graczy o prawdziwy ból głowy. To miała być produkcja z gatunku tych największych… » więcej 2018-03-10, godz. 06:00 [10.03.2018] Apocalipsis: Harry at the End of the World [PC] Na Apocalipsis: Harry at the End of the World czekałem od dawna. Pierwsza styczność na ubiegłorocznym gamescomie przeszła w zainteresowanie i śledzenie poczynań produkcji Punch Punk Games. Po premierze okazało się, że za interesującym… » więcej 2018-03-10, godz. 06:00 [10.03.2018] Apocalipsis: Harry at the End of the World [PC] Na Apocalipsis: Harry at the End of the World czekałem od dawna. Pierwsza styczność na ubiegłorocznym gamescomie przeszła w zainteresowanie i śledzenie poczynań produkcji Punch Punk Games. Po premierze okazało się, że za interesującym… » więcej 2018-03-10, godz. 06:00 [10.03.2018] Kingdom Come: Deliverance [PS4] Nie będę ukrywał, że dzisiejsza recenzja rodziła się w prawdziwych bólach, bo gra, którą dla Was sprawdziłem już na samym starcie przysporzyła wielu graczy o prawdziwy ból głowy. To miała być produkcja z gatunku tych największych… » więcej 2018-03-10, godz. 06:00 [10.03.2018] Giermasz #287 - Zew przygody Dwie recenzje w tym Giermaszu - i dwa polecenia. Co prawda średniowieczne RPG Kingdom Come: Deliverance cierpi jeszcze na pewne techniczne przypadłości, ale systematycznie "łatana" gra Łukaszowi Rabikowskiemu naprawdę przypadła do gustu… » więcej
371372373374375376377