Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Sony Polska .
To nie będzie jakaś długa recenzja - i już szybko wyjaśniam, z czym miałem niejaki problem. Mianowicie sterowanie rzeczoną kulką odbywa się przez, powiedzmy, przechylanie planszy. Pod jednym trigerem pada w lewo, pod drugim w prawo i... i turlamy naszym bohaterem. Ten wcina specjalne owoce i robi się większy, chociaż - tu trzeci, i ostatni przycisk do sterowania - naszego "glutka" możemy dzielić na mniejsze, żeby przecisnąć się przez jakieś ciasne przejścia. No i, tu dochodzimy do sedna moich wątpliwości, gdy wciśniemy dwa trigery pada na raz - nasza kulka skacze...
... i słowo daję, pewnie ja jestem jakiś totalnie niezgrabny, ale sytuacja w której kulka skakała sobie wszędzie tylko nie tam gdzie chciałem - kłania się szukanie "znajdziek" - mnie to trochę irytowało. Dopiero, właśnie, gdy "przestawiłem" się na myślenie "niezobowiązująca zabawa" - to i faktycznie taka się stała. Na marginesie: do sterowania jak najbardziej da się przyzwyczaić, chociaż w kwestii skoków dalej uważam, że mogłoby być nieco lepiej. Ale, nie czepiam się, bo nie można tu przykładać miary niczym poważnych produkcji dla hardkorowców. Powiedziałbym, że ta produkcja ma sprawić frajdę ukrytemu gdzieś w każdym dorosłym wewnętrznemu dziecku...
I w tej kategorii LocoRoco 2 jak najbardziej się sprawdza. Ogólnie gra jest przeuroczo zabawna, zarówno ze względu na kreskówkową oprawę graficzną, muzykę i, po prostu, jej ogólny przekaz. Wiecie, tutaj nawet przeciwnicy to jakieś czarne kulki z dredami które męczą świat naszego bohatera swoją muzyką. Ta gra to taki "słodziak" idealny do zabawy z dzieckiem, oferujący raptem kilka godzin rozgrywki. Jeżeli nie nastawicie się - niepotrzebnie, nie bierzcie ze mnie przykładu - na jakieś poważne doznania dotyczące rozgrywki, to opisywane LocoRoco 2 jest jak najbardziej godne polecenia.
Chociaż - w kategorii nieco dziwacznych acz uroczo przesympatycznych produkcji na konsoli Sony u mnie zdecydowanie wygrywa gra Tearaway...
Zobacz także
2019-12-14, godz. 06:00
Digimon Story Cyber Sleuth Complete Edition [Switch]
O ile w krajach na Zachód (tudzież bardzo daleko na Wschód) od Odry seria o przygodach w świecie cybernetycznych stworków zaistniała w popkulturze, o tyle - mam takie wrażenie - w naszym kraju to raczej temat niszowy. Czy Digimon Story…
» więcej
2019-12-14, godz. 06:00
Tools Up! [PS4]
Jak wygląda urlop każdego Polaka? No oczywiście remont, bo jest to w sumie nasza tradycja narodowa. Kilka dni wolnego? - pomalujemy pokój, wolny weekend? - tapetowanie, świąteczna przerwa - wymiana wykładzin, urlop wypoczynkowy? - generalka…
» więcej
2019-12-13, godz. 21:43
ARCHIWUM 2019, listopad
» więcej
2019-12-13, godz. 21:01
[14.12.2019] Numero Uno
Pierwszy z dwóch (no, trzech - ale ten trzeci nie gra w wyścigu na technologie) wielkich producentów konsol pokazał właśnie swoją maszynę nowej generacji. Oprócz standardowych "śmichów-chichów" z wyglądu (jak zawsze w takich przypadkach)…
» więcej
2019-12-13, godz. 20:56
[14.12.2019] Punk dla milionów
W ilu milionach będzie można liczyć sprzedaż najbardziej obecnie wyczekiwanej gry na świecie? I to wyczekiwanej nie tylko przez graczy z Polski, ale przez całą globalną społeczność... Jak podkreśla Michał Król - w oparciu o opinie…
» więcej
2019-12-13, godz. 12:13
SŁOWNIK
» więcej
2019-12-07, godz. 06:00
Disney Classic Games: Aladdin and The Lion King [Switch]
Mam właściwie jeden problem z oceną składanki dwóch klasycznych gier rodem z lat 90-tych (i musicie doczytać do końca tej recenzji to wyjaśnię o co chodzi, nie ma lekko, heh). W momencie premiery produkcji sprzedawanych obecnie w…
» więcej
2019-12-07, godz. 06:00
Disney Classic Games: Aladdin and The Lion King [Switch]
Mam właściwie jeden problem z oceną składanki dwóch klasycznych gier rodem z lat 90-tych (i musicie doczytać do końca tej recenzji to wyjaśnię o co chodzi, nie ma lekko, heh). W momencie premiery produkcji sprzedawanych obecnie w…
» więcej
2019-12-07, godz. 06:00
Ritual: Crown of Horns [Switch]
Ritual: Crown of Horns zaczyna się od tego, że bohater ginie. I nie, nie jest to Dark Souls, gdzie najmniejszy przeciwnik może cię zgładzić. To zabieg scenariusza, by dzięki pomocy magii tajemniczej wiedźmy Daniel Goodchild mógł…
» więcej
2019-12-07, godz. 06:00
Sid Meier's Civilization VI [PS4]
Czekaliśmy na to długo. My, czyli stratedzy preferujący jednak jakby na złość samym sobie konsole. Przeniesienie dużych gier strategicznych, tak zwanych 4X-ów, w pozbawione klikania realia nie jest proste ale wykonalne. Jednak to…
» więcej