Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Sony Polska .
To nie będzie jakaś długa recenzja - i już szybko wyjaśniam, z czym miałem niejaki problem. Mianowicie sterowanie rzeczoną kulką odbywa się przez, powiedzmy, przechylanie planszy. Pod jednym trigerem pada w lewo, pod drugim w prawo i... i turlamy naszym bohaterem. Ten wcina specjalne owoce i robi się większy, chociaż - tu trzeci, i ostatni przycisk do sterowania - naszego "glutka" możemy dzielić na mniejsze, żeby przecisnąć się przez jakieś ciasne przejścia. No i, tu dochodzimy do sedna moich wątpliwości, gdy wciśniemy dwa trigery pada na raz - nasza kulka skacze...
... i słowo daję, pewnie ja jestem jakiś totalnie niezgrabny, ale sytuacja w której kulka skakała sobie wszędzie tylko nie tam gdzie chciałem - kłania się szukanie "znajdziek" - mnie to trochę irytowało. Dopiero, właśnie, gdy "przestawiłem" się na myślenie "niezobowiązująca zabawa" - to i faktycznie taka się stała. Na marginesie: do sterowania jak najbardziej da się przyzwyczaić, chociaż w kwestii skoków dalej uważam, że mogłoby być nieco lepiej. Ale, nie czepiam się, bo nie można tu przykładać miary niczym poważnych produkcji dla hardkorowców. Powiedziałbym, że ta produkcja ma sprawić frajdę ukrytemu gdzieś w każdym dorosłym wewnętrznemu dziecku...
I w tej kategorii LocoRoco 2 jak najbardziej się sprawdza. Ogólnie gra jest przeuroczo zabawna, zarówno ze względu na kreskówkową oprawę graficzną, muzykę i, po prostu, jej ogólny przekaz. Wiecie, tutaj nawet przeciwnicy to jakieś czarne kulki z dredami które męczą świat naszego bohatera swoją muzyką. Ta gra to taki "słodziak" idealny do zabawy z dzieckiem, oferujący raptem kilka godzin rozgrywki. Jeżeli nie nastawicie się - niepotrzebnie, nie bierzcie ze mnie przykładu - na jakieś poważne doznania dotyczące rozgrywki, to opisywane LocoRoco 2 jest jak najbardziej godne polecenia.
Chociaż - w kategorii nieco dziwacznych acz uroczo przesympatycznych produkcji na konsoli Sony u mnie zdecydowanie wygrywa gra Tearaway...
Zobacz także
2018-09-01, godz. 06:00
[01.09.2018] Airheart: Tales of Broken Wings [PS4]
Rzadko natrafiam na sytuację, by premierę miała polska gra o której wcześniej nie słyszałem. Ale taki przypadek zdarzył mi się przy Airheart: Tales of Broken Wings niezależnej ekipy Blindflug Studios. Po wnikliwej analizie okazało…
» więcej
2018-08-31, godz. 12:08
GIERMASZ 2018, wrzesień
» więcej
2018-08-31, godz. 12:08
[01.09.2018] Brutalny świat
Brutalny świat cyberpunkowej przyszłości pokazany w grze - brutalny świat w którym bezkarnie i bez żadnej reakcji organizatorów targów ktoś okrada Twoją firmę z komputerów... Po Gamescomie w Kolonii z jednej strony mamy świetne…
» więcej
2018-08-31, godz. 10:29
[01.09.2018] Składak
Potentat pokazał swoje najnowsze karty graficzne - i "kopacze" kryptowalut wykupili je na pniu... No, nie wszystkie - chociaż wszystkie nowe modele w naszej ocenie są stanowczo za drogie, he he. Tak to jest, jeżeli chcesz mieć "wypasionego"…
» więcej
2018-08-31, godz. 10:28
GIERMASZ 2018, wrzesień
» więcej
2018-08-31, godz. 08:28
ARCHIWUM 2018, czerwiec
» więcej
2018-08-31, godz. 08:28
ARCHIWUM 2018, lipiec
» więcej
2018-08-31, godz. 08:28
ARCHIWUM 2018, sierpień
» więcej
2018-08-25, godz. 06:00
[25.08.2018] Giermasz #310 - Gamescom 2018
Tytuł mówi wszystko: Andrzej Kutys i Michał Król znowu pojechali na jedne z największych targów gier komputerowych na świecie Gamescom 2018 . W Kolonii nagrali mnóstwo ciekawych wywiadów z polskimi twórcami (chociaż oczywiście…
» więcej
2018-08-11, godz. 06:00
[11.08.2018] Giermasz #309 - Giermasz Music Edition vol.7
Kolejna odsłona muzycznego Giermasz, tym razem z utworami wykorzystanymi w grach pierwszej połowy 2018 roku. To oczywiście subiektywny wybór redakcji: Andrzeja Kutysa, Michała Króla, Agaty Hawrylczuk oraz Jarka Gowina. Znajdziecie kompozycje…
» więcej