Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Sony Polska .
To nie będzie jakaś długa recenzja - i już szybko wyjaśniam, z czym miałem niejaki problem. Mianowicie sterowanie rzeczoną kulką odbywa się przez, powiedzmy, przechylanie planszy. Pod jednym trigerem pada w lewo, pod drugim w prawo i... i turlamy naszym bohaterem. Ten wcina specjalne owoce i robi się większy, chociaż - tu trzeci, i ostatni przycisk do sterowania - naszego "glutka" możemy dzielić na mniejsze, żeby przecisnąć się przez jakieś ciasne przejścia. No i, tu dochodzimy do sedna moich wątpliwości, gdy wciśniemy dwa trigery pada na raz - nasza kulka skacze...
... i słowo daję, pewnie ja jestem jakiś totalnie niezgrabny, ale sytuacja w której kulka skakała sobie wszędzie tylko nie tam gdzie chciałem - kłania się szukanie "znajdziek" - mnie to trochę irytowało. Dopiero, właśnie, gdy "przestawiłem" się na myślenie "niezobowiązująca zabawa" - to i faktycznie taka się stała. Na marginesie: do sterowania jak najbardziej da się przyzwyczaić, chociaż w kwestii skoków dalej uważam, że mogłoby być nieco lepiej. Ale, nie czepiam się, bo nie można tu przykładać miary niczym poważnych produkcji dla hardkorowców. Powiedziałbym, że ta produkcja ma sprawić frajdę ukrytemu gdzieś w każdym dorosłym wewnętrznemu dziecku...
I w tej kategorii LocoRoco 2 jak najbardziej się sprawdza. Ogólnie gra jest przeuroczo zabawna, zarówno ze względu na kreskówkową oprawę graficzną, muzykę i, po prostu, jej ogólny przekaz. Wiecie, tutaj nawet przeciwnicy to jakieś czarne kulki z dredami które męczą świat naszego bohatera swoją muzyką. Ta gra to taki "słodziak" idealny do zabawy z dzieckiem, oferujący raptem kilka godzin rozgrywki. Jeżeli nie nastawicie się - niepotrzebnie, nie bierzcie ze mnie przykładu - na jakieś poważne doznania dotyczące rozgrywki, to opisywane LocoRoco 2 jest jak najbardziej godne polecenia.
Chociaż - w kategorii nieco dziwacznych acz uroczo przesympatycznych produkcji na konsoli Sony u mnie zdecydowanie wygrywa gra Tearaway...
Zobacz także
2017-08-12, godz. 06:00
[12.08.2017] Giermasz #257 - Na wakacyjnym luzie część 2
Jak sama nazwa audycji wskazuje - a i wystarczy zerknąć na długość tego programu - w Giermaszu nastroje plażowe. Część redakcji na jakiś urlopach, mieliśmy też w Szczecinie zlot żaglowców The Tall Shpis Races, to i czasu na granie…
» więcej
2017-08-11, godz. 12:04
ARCHIWUM 2017, czerwiec
» więcej
2017-08-11, godz. 12:04
ARCHIWUM 2017, lipiec
» więcej
2017-08-11, godz. 11:54
[05.08.2017] Kupka wstydu: Persona 4 Golden [PS Vita]
Jak wiadomo, najfajniejsze w przenoścnych konsolach jest to, że są... przenośne. Czyli można je zabrać ze sobą na wakacje. I tak oto udało mi się, wreszcie, bo recenzje nie pozostawiały wątpliwości, że to znakomita pozycja - tak…
» więcej
2017-08-05, godz. 14:06
[05.08.2017] Giermasz #256 - Na wakacyjnym luzie
W tym Giermaszu wyjątkowo wakacyjnie: zamiast recenzji jakiejś nowości, Andrzej Kutys zdjął z "kupki wstydu" świetną Personę 4 Golden. To niby jRPG, ale tak inne od klasycznego ujęcia tematu, że można polecać każdemu, nie tylko…
» więcej
2017-08-05, godz. 10:16
[05.08.2017] Kupka wstydu: Persona 4 Golden [PS Vita]
Jak wiadomo, najfajniejsze w przenoścnych konsolach jest to, że są... przenośne. Czyli można je zabrać ze sobą na wakacje. I tak oto udało mi się, wreszcie, bo recenzje nie pozostawiały wątpliwości, że to znakomita pozycja - tak…
» więcej
2017-08-05, godz. 09:23
[05.08.2017] Przegląd tygodnia
Skoro w ubiegłorocznej odsłonie serii tryb kariery okazał się sukcesem - to studio Codemasters "idzie za ciosem" i zapowiada w zwiastunach, że nadchodzące - właściwie nadjeżdżające z hukiem - F1 2017 dostanie tej kariery jeszcze…
» więcej
2017-07-29, godz. 06:00
[29.07.2017] Giermasz #255 - Podsumowanie pierwszego półrocza 2017
No, właściwie to podsumowanie sześciu miesięcy - do czerwca - plus jeden, czyli lipiec... Ale nie bądźmy drobiazgowi, he he. Tak więc Andrzej Kutys, Michał Król, Agata Hawrylczuk, Jarek Gowin i Łukasz Rabikowski przejrzeli dział…
» więcej
2017-07-26, godz. 22:51
[22.07.2017] Przegląd tygodnia
"Spędzasz nad czymś prawie trzy lata i na 5 dni przed prezentacją jakiś #%@#%#$% wrzuca twój materiał" - no, szef studia Sledgehammer Games jest mega "szczęśliwy", że z pieczołowicie przygotowanej prezentacji trybu zombie w nowym…
» więcej
2017-07-22, godz. 06:00
Hans Kloss (1992 r.)
Chyba każdy zna lub słyszał o serialu telewizyjnym "Stawka większa niż życie" z lat 60. Twórcy tego dzieła inspirowali się pierwszym filmem o Jamesie Bondzie, a w roku 1992 studio LK Avalon na podstawie przygód Hansa Klossa postanowiło…
» więcej