Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Electronic Arts Polska .
W środku lasu ląduje małe liso-podobne zwierzątko, które przy pomocy delikatnego śpiewu poznaje maluchy innych gatunków, pomaga dorosłym zwierzętom, uczy się ich języków, sprawnie wskakuje na drzewa. Wszystko po to aby obudzić las i zmierzyć się z Niemymi - nieokreślonymi wrogami reprezentującymi jakieś zło, zagrożenie dla harmonijnego leśnego świata.
Fe od początku wzbudza wizualny zachwyt. W górskim lesie panuje nieco nierzeczywista fauna i flora. A nasz mały bohater sprawnie skacze po skałach i drzewach w poszukiwaniu nowych wyzwań. Chociaż sprawnie to może za dużo powiedziane bo o ile po drzewach skacze świetnie o tyle po skałach już niezbyt. Do tego otoczony jest delikatnymi dźwiękami zrealizowanymi na absolutnie najwyższym poziomie. Dźwiękami oczywiście natury bo słów tam nie uświadczymy żadnych. Te nowe języki, które nasz mały bohater poznaje to właściwie coś w rodzaju piosenek dzięki którym podbija serca pomagających mu później przedstawicieli innych gatunków.
Gdyby spróbować włożyć Fe do jakiejś szufladki gatunkowej to jest to platformówka ale ta jej platformówkowość nie jest wymagająca. Ot trochę wspinania się, skakania, szybowania. To bardziej sposób poruszania się naszego bohatera niż faktyczny opis gatunku. Fe jest nade wszystko grą artystyczną, opartą na emocjach i kreatywności. To niezbyt długa delikatna opowieść, osadzona w urokliwym świecie pełnym niezwykłości. Po brutalną bitwę idźcie gdzie indziej - po lasach Fe stąpa się po cichu i na paluszkach.
Zobacz także
2018-06-02, godz. 06:00
[02.06.2018] Die for Valhalla! [PS4]
Potwory z odległych światów najechały spokojny Midgard, więc bóg Odyn musiał wziąć się do roboty. Do walki wysyła swoje córki - Walkirie, wojownicze zjawy posiadające niezwykłe moce. Jedną z nich jest wzywanie z Valhalli wikingów…
» więcej
2018-06-02, godz. 06:00
[02.06.2018] Dragons Crown Pro [PS4]
Ta recenzja chyba "stoi na głowie" - bo właściwie już teraz, od razu, poznacie puentę tego tekstu. Ale gdy myślałem o tym, jak najlepiej opisać Dragon's Crown Pro, niemalże natrętnie brzmiał mi w głowie pewien cytat. Czyli…
» więcej
2018-06-02, godz. 06:00
[02.06.2018] Dragons Crown Pro [PS4]
Ta recenzja chyba "stoi na głowie" - bo właściwie już teraz, od razu, poznacie puentę tego tekstu. Ale gdy myślałem o tym, jak najlepiej opisać Dragon's Crown Pro, niemalże natrętnie brzmiał mi w głowie pewien cytat. Czyli…
» więcej
2018-06-02, godz. 06:00
[02.06.2018] TEST: Thrustmaster TSS Handbrake Sparco Mod [PC]
Niezbyt często mamy okazję testować sprzęt dla graczy, ale skoro dzięki uprzejmości produkującej kierownice i inne akcesoria firmy Thrustmaster trafił do nas TSS Handbrake Sparco Mod, to nie wahałem się ani chwili. Nie wiem, czy…
» więcej
2018-06-02, godz. 06:00
[02.06.2018] TEST: Thrustmaster TSS Handbrake Sparco Mod [PC]
Niezbyt często mamy okazję testować sprzęt dla graczy, ale skoro dzięki uprzejmości produkującej kierownice i inne akcesoria firmy Thrustmaster trafił do nas TSS Handbrake Sparco Mod, to nie wahałem się ani chwili. Nie wiem, czy…
» więcej
2018-06-02, godz. 06:00
[02.06.2018] Dragons Crown Pro [PS4]
Ta recenzja chyba "stoi na głowie" - bo właściwie już teraz, od razu, poznacie puentę tego tekstu. Ale gdy myślałem o tym, jak najlepiej opisać Dragon's Crown Pro, niemalże natrętnie brzmiał mi w głowie pewien cytat. Czyli…
» więcej
2018-06-02, godz. 06:00
[02.06.2018] TEST: Thrustmaster TSS Handbrake Sparco Mod [PC]
Niezbyt często mamy okazję testować sprzęt dla graczy, ale skoro dzięki uprzejmości produkującej kierownice i inne akcesoria firmy Thrustmaster trafił do nas TSS Handbrake Sparco Mod, to nie wahałem się ani chwili. Nie wiem, czy…
» więcej
2018-05-29, godz. 20:41
[26.05.2018] Gorące wiadomości
Michał Król miał okazję, aby na poświęconej polskiej branży gier komputerowej konferencji Digital Dragons w Krakowie wypytać rzeczonych twórców na okoliczność ich najnowszych produkcji. I mamy parę naprawdę gorących newsów…
» więcej
2018-05-26, godz. 06:00
[26.05.2018] Detroit: Become Human [PS4]
Jest rok 2038, czyli sytuacja, którą bez problemu możemy sobie wyobrazić bo to już niedługo, za 20 lat. Postęp technologiczny nadal pędzi i do grona Jobsów i Musków dołączył niejaki Kamski - człowiek, który wymyślił sposób…
» więcej
2018-05-26, godz. 06:00
[26.05.2018] Detroit: Become Human [PS4]
Jest rok 2038, czyli sytuacja, którą bez problemu możemy sobie wyobrazić bo to już niedługo, za 20 lat. Postęp technologiczny nadal pędzi i do grona Jobsów i Musków dołączył niejaki Kamski - człowiek, który wymyślił sposób…
» więcej