Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
A może by tak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady? Jeśli ostatnimi czasy zadaliście sobie to lub podobne pytanie to chyba przyszła pora na chwilę oddechu. Oddechu czystym powietrzem. Bez zgiełku miasta. Bez dzikich tłumów. Bez natłoku informacji. A może za to z przemiłym zwierzątkiem śpiewającym do innych przemiłych zwierzątek i roślinek. Może to pora na Fe? Jeśli pamiętacie Journey, Flower czy Flow to właściwie już możecie wyciągać portfele. Fe pojawiła się m.in. na konsolach Playstation 4 i zabiera nas do pięknego, spokojnego świata...

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Electronic Arts Polska .
GIERMASZ-Recenzja Fe

W środku lasu ląduje małe liso-podobne zwierzątko, które przy pomocy delikatnego śpiewu poznaje maluchy innych gatunków, pomaga dorosłym zwierzętom, uczy się ich języków, sprawnie wskakuje na drzewa. Wszystko po to aby obudzić las i zmierzyć się z Niemymi - nieokreślonymi wrogami reprezentującymi jakieś zło, zagrożenie dla harmonijnego leśnego świata.

Fe od początku wzbudza wizualny zachwyt. W górskim lesie panuje nieco nierzeczywista fauna i flora. A nasz mały bohater sprawnie skacze po skałach i drzewach w poszukiwaniu nowych wyzwań. Chociaż sprawnie to może za dużo powiedziane bo o ile po drzewach skacze świetnie o tyle po skałach już niezbyt. Do tego otoczony jest delikatnymi dźwiękami zrealizowanymi na absolutnie najwyższym poziomie. Dźwiękami oczywiście natury bo słów tam nie uświadczymy żadnych. Te nowe języki, które nasz mały bohater poznaje to właściwie coś w rodzaju piosenek dzięki którym podbija serca pomagających mu później przedstawicieli innych gatunków.

Gdyby spróbować włożyć Fe do jakiejś szufladki gatunkowej to jest to platformówka ale ta jej platformówkowość nie jest wymagająca. Ot trochę wspinania się, skakania, szybowania. To bardziej sposób poruszania się naszego bohatera niż faktyczny opis gatunku. Fe jest nade wszystko grą artystyczną, opartą na emocjach i kreatywności. To niezbyt długa delikatna opowieść, osadzona w urokliwym świecie pełnym niezwykłości. Po brutalną bitwę idźcie gdzie indziej - po lasach Fe stąpa się po cichu i na paluszkach.

Zobacz także

2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4] Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Serial Cleaner [PS4] W marzeniach nie wyobrażałem sobie, że w żółtym stroju z filmu "Kill Bill" będę sprzątał ciała w lokacji żywcem wyjętej z "Wejścia Smoka" z Brucem Lee. Albo, że do pozbywania się trupów będzie służył mi Ksenomorf z innego… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4] Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Serial Cleaner [PS4] W marzeniach nie wyobrażałem sobie, że w żółtym stroju z filmu "Kill Bill" będę sprzątał ciała w lokacji żywcem wyjętej z "Wejścia Smoka" z Brucem Lee. Albo, że do pozbywania się trupów będzie służył mi Ksenomorf z innego… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4] Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] The Elder Scrolls Online: Morrowind [PS4] Hej hej hej! Dzisiaj będzie dość.. Hmm no właśnie, sentymentalnie. Sentymentalnie z wielu powodów, bo gra z którą przyszło mi się zmierzyć to naprawdę nie lada tytuł. Ta historia rozpoczęła się niemal dokładnie 15 lat temu… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4] W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4] W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 Double Dragon (1987 r.) Nie byłoby chodzonych bijatyk, gdyby nie Double Dragon z 1987 roku. Produkcja studia Technos Japan wywarła niebagatelny wpływ na cały gatunek beat'em upów, po latach zyskując status kultowej. Bohaterowie, bracia Billy i Jimmy Lee… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4] W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności… » więcej
403404405406407408409