Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
O tej powstającej polskiej strategii czasu rzeczywistego już naprawdę dużo w Giermaszu mówiliśmy: Ancestors Legacy od gliwickiego studia Destructive Creations dorobiło się specjalnego wydania, mianowicie Mieszko I Edition. A w nim między innymi płyta z muzyką, artbook i inne bajery oraz dodatkowy scenariusz z naszym pierwszym królem w roli głównej. Premiera już 22 maja, trzymamy kciuki za udaną produkcję.

Ancestors Legacy

I jeszcze jedna polska produkcja, ależ tu "gruchnęła" nieoficjalna informacja: mianowicie według plotkarzy Cyberpunk 2077 nie pokaże, tak jak seria Wiedźmin, świata "za pleców bohatera", gdy widzimy jego figurkę na ekranie - a ma być to jakoby produkcja z widokiem "z oczu" bohatera z elementami systemu rozwoju zaczerpniętego z RPG. Na targach E3 już w czerwcu, kto wie, może coś się w tej kwestii wyjaśni.

Skoro padło słowo Wiedźmin - na moment odrywamy się od branży filmowej - aktorski serial Wiedźmin przygotowywany przez słynny serwis Netflix, według jego scenarzystki, oprze się na książkach Andrzeja Sapkowskiego - a nie na grach. Zresztą, pewnie nie przez przypadek wspomniana pani wrzuciła do sieci swoje zdjęcie właśnie z Sapkowskim a nie kimś z CD Projekt RED, prawda?

I mówiąc znowu o grach: sprzeczne informacje co do powstającego remake Final Fantasy VII . To ma być nowy start, odnowiona grafika, tytuł wydawany w odcinkach... Ale według jednej z osób, która przy nim pracowała, nie dzieje się najlepiej, bo prace trwają jeszcze stosunkowo krótko, a reżyser jest zajęty inną słynną serią Kingdom Hearts. Chociaż pytanie - na ile to wiarygodne newsy? Z kolei wydawca twierdzi, że remake "przerośnie" słynny oryginał.

Pod koniec maja fani filmowych opowieści od studia Quantic Dream (autorzy chociażby słynnego Heavy Rain) - 25 maja przedstawią swoje najnowsze dzieło Detroit: Become Human . Demo jest już do pobrania w PlayStation Store (to, przypomnijmy, ekskluziw na konsolę Japończyków). Według pierwszych relacji tych, których zaproszono na pokazy prasowe, będzie się działo...

Czy ktoś może wyjaśnić: o co chodzi? Nintendo Switch, czyli ich najnowsza konsola sprzedaje się wciąż bardzo dobrze, stareńki - jak na standardy branży - przenośny 3DS również rządzi, gry sprzedają się w dziesiątkach milionów... A prezes Nintendo Tatsumi Kimishima właśnie ustąpił ze stanowiska? Brzmi dziwnie, ale wyjaśniając, to i tak miała być kadencja "na chwilę", bo odszedł zdaje się na emeryturę, he he...

Graliście może w Firewatch? To był naprawdę udany, powiedzmy, symulator chodzenia (dobrze oceniony także przez Giermasz) - a i parę branżowych nagród zgarnął. Studio odpowiedzialne za tę grę właśnie kupił gigant, czyli Steam. Ciekawe, czy to dlatego, że dostrzeżono potencjał kolejnej, powstającej gry In the Valley of the Gods ? Z trailerów wygląda interesująco, to na pewno.

Na pewno będzie im łatwiej z reklamą, bo cały PR weźmie na siebie gigant-Steam. Także pewnie kontakty z graczami - a to w przypadku twórców niezależnych czasami trudna sprawa. Bo wiecie, oni kochają te swoje produkcje, wkładają w nie całe serce - i często nie są przygotowani na absolutnie typową falę internetowego hejtu z jaką nie raz muszą się zmierzyć. Mówił o tym ostatnio szef Devolver Digital - oni wydają "indyki" - tu cytat, "społeczność graczy jest w wspaniała w... byciu kompletnymi dupkami online".

A tak czy owak całą konkurencję dosłownie niszczy Fortnite . Doprawdy nie spodziewaliśmy się, że ta produkcja, którą także recenzowaliśmy w Giermaszu, odniesie taki sukces. Oczywiście to dzięki bezpłatnie pobieranemu modułowi do sieciowych starć "battle royale". Na Twichu, gdzie ogląda się streamy z gier, Fortnite jest ostatnio prawdziwym hegemonem. A to się naprawdę przekłada na ogromne zyski wydawcy.

Zobacz także

2018-06-23, godz. 06:00 [23.06.2018] Urzędasy Nie ma to jak w "trosce o nasze dobro" forsuje się pomysły rodem z dyktatury. Takie oto coś chce nam "zafundować" jakże "oświecona" Unia Europejska. Znawcy mówią o ACTA 2 - w teorii intencje są dobre, ale w praktyce część wieszczy… » więcej 2018-06-23, godz. 06:00 [23.06.2018] Giermasz #302 - Udane powroty i bezsensowne pomysły Po targowym szaleństwie na E3 wracamy do rytmu wyznaczanego przez recenzje i stałe punkty programu. W tym Giermaszu Michał Król bardzo poleca kontynuację artystycznej przygodówki z przesłaniem w tle: Unravel Two zaskakuje bardzo udaną… » więcej 2018-06-22, godz. 12:20 GIERMASZ 2018, czerwiec » więcej 2018-06-16, godz. 06:00 [16.06.2018] Giermasz #301 - Krajobraz po E3 Usiądźcie wygodnie, przygotujcie płyny i zakąski - i posłuchajcie naszej dyskusji na temat tegorocznej edycji targów E3 . Jak co roku gracze wypatrują organizowanej w Los Angeles imprezy jako tej, gdzie ujawnia się, zapowiada chyba… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Total War Saga: Thrones of Britannia [PC] Dzisiaj ponownie zabiorę Was w mroczny czas średniowiecznej zawieruchy. Tym razem odwiedzimy pogrążone w chaosie i braterskiej wojnie Wyspy Brytyjskie. O wpływy i władzę walczy tutaj naprawdę sporo frakcji, takich Wikingowie, Anglosasi… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Onrush [PS4] Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4] I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4] I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4] I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Onrush [PS4] Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..… » więcej
353354355356357358359