Playerunknown's Battlegrounds na cenzurowanym - czyli wraca nasz "ulubiony" temat ignorancji części dziennikarzy nie znających się na grach, ale gry chętnie o wszelkie zło tego świata obwiniających. Oczywiście, to, że 15-latek zabił kobietę jest straszne - ale gdy czytamy, że zrobił to "pod wpływem gry", to ręce opadają. A może dlatego, że ma problemy psychiczne, hę?!
Jak wiecie, nowy God of War wymiata i recenzenci pieją z zachwytu - a fani tłumnie popędzili do sklepów (gigantyczna kampania marketingowa może i miała na to też jakiś wpływ, he he) - tym samym gra stała się najszybciej sprzedającym się ekskluziwem na konsolę PlayStation 4. To tak a propos tego marudzenia, że produkcje dla samotnych graczy "nie mają przyszłości".
Microsoft też ma powody do zadowolenia: co prawda - tradycyjnie już w tej generacji - konkretnych danych ile milionów konsol Xbox One sprzedali nie podają, ale chwalą się kilkunastoprocentowym wzrostem rok do roku. Podobnie więcej graczy wykupiło abonament sieciowy.
Amerykańska korporacja zapewnia też, że pójdzie tropem Sony i fanów Xboxa One ucieszą ekskluzywne tytuły, jakie w pocie czoła wykuwają wewnętrzne studia Microsoft u. Tegoroczne targi E3 - jak przekonują - będą dla nich "największe w historii". Największe oczywiście ilością tytułów, jakie pokażą tam rządnym wrażeń graczom.
Ale, ale - Moi Drodzy, coś tu jest nie tak... Amerykańska Federalna Komisja Handlu piętnuje zachowanie zarówno Sony, jak i Microsoftu czy Nintendo. Chodzi o naprawy gwarancyjne. Jak wiecie, producenci ostrzegają, że jak zerwiecie plombę, otwierając obudowę - to szlus, po gwarancji. A zdaniem wspomnianej Komisji to jest nielegalne, bo powinniśmy mieć swobodę wyboru, gdzie serwisujemy swój sprzęt. Korporacje mają teraz czas na dostosowanie się.
Skoro o sprzedaży była mowa: ćwierć miliona kopii pooooszło. I to, było nie było, gry reprezentującej jednak raczej niszowy gatunek - więc już mamy zwrot wszelkich poniesionych kosztów i Frostpunk niniejszym zaczął zarabiać. Wspaniała to wiadomość dla polskiego 11bit studios - nam się Frostpunk bardzo podobał i wiadomo już, że będą dodatki, nowe tryby i tak dalej. Super!
Tej dodatkowej zawartości - czy, w ogóle, zawartości miało brakować na starcie sieciowej przygody w grze Sea of Thieves . Recenzenci narzekali, jednak trochę osób ten tytuł kupiło - część sprawdziła, bo było za darmo w sieciowym abonamencie - a twórcy zapewniają, że, w skrócie, "będzie dobrze". Tylko co oni robili przed premierą?
17 maja 2018... Kto wie, czy to nie jest graniczna data dla naszej branży. Oto tego dnia dziennikarze mają poznać kolejną odsłonę mega-słynnej serii Call of Duty: Black Ops 4 . To niby sieciowa strzelanina, ale zawsze z bardzo ważną kampanią fabularną dla jednego gracza. Zawsze... aż do teraz? Plotki są, że "singla" wytną, że tryb battle royale wprowadzą - 17 maja poznamy odpowiedzi na te pytania...
Zobacz także
2018-05-12, godz. 09:25
[12.05.2018] Infamia
Nieładnie, nieładnie - polskie studio złapane na oszukiwaniu, czyli wpisywaniu pochlebnych recenzji swojej własnej produkcji w cyfrowym sklepie. Cóż, przynajmniej nie dotyczy to żadnego z uznanych graczy w tej branży. Ale Michał Król…
» więcej
2018-05-12, godz. 09:13
GIERMASZ 2018, maj
» więcej
2018-05-12, godz. 09:07
[12.05.2018] Wizyta u fryzjera
Cóż technologicznego może być w zwyczajnej zgoła wizycie u fryzjera? Jakaś nowa, ekstra maszynka do golenia zasilana kosmiczną energią? A co powiecie na to, że wizytę u fryzjera zamówi Wam własna, prywatna Sztuczna Inteligencja?…
» więcej
2018-05-12, godz. 08:23
[12.05.2018] Giermasz #296 - Błyskotliwe rozmówki
W tym programie bynajmniej "nie odkrywamy Ameryki", skoro Jarek Gowin postanowił ograć dla Giermaszu Fortnite Battle Royale . To obecnie jedna z najpopularniejszych gier na świecie, darmowy tryb do zabawy w sieci to istna żyła złota…
» więcej
2018-05-12, godz. 06:00
Mortal Kombat (1992 r.)
W roku 1992 świat przeżył szok, gdy w salonach gier pojawił się automat z bijatyką Mortal Kombat. Produkcja studia Midway z miejsca wywołała kontrowersje, związane głównie z digitalizowaną grafiką i wielką dawkę brutalności…
» więcej
2018-05-12, godz. 06:00
[12.05.2018] Przegląd tygodnia
I jak tu ich nie kochać: "Będziemy kontynuować nasze działania. Zawsze myślimy o naszych graczach. Zawsze myślimy o tym, jak zapewnić naszym graczom tego typu doświadczenie w sposób przejrzysty, zabawny, uczciwy i zbalansowany". Czyli…
» więcej
2018-05-12, godz. 06:00
[12.05.2018] Fortnite Battle Royale [PS4]
[Od redakcji: Tak, WIEMY, że to nie jest nowość. Podstawowe Fortnite recenzowaliśmy - a teraz po prostu postanowiliśmy sprawdzić, o co kaman z tym Battle Royale, he he] To o co tutaj w końcu chodzi? Miliony graczy, internetowe dyskusje…
» więcej
2018-05-12, godz. 06:00
[12.05.2018] Fortnite Battle Royale [PS4]
[Od redakcji: Tak, WIEMY, że to nie jest nowość. Podstawowe Fortnite recenzowaliśmy - a teraz po prostu postanowiliśmy sprawdzić, o co kaman z tym Battle Royale, he he] To o co tutaj w końcu chodzi? Miliony graczy, internetowe dyskusje…
» więcej
2018-05-12, godz. 06:00
[12.05.2018] Fortnite Battle Royale [PS4]
[Od redakcji: Tak, WIEMY, że to nie jest nowość. Podstawowe Fortnite recenzowaliśmy - a teraz po prostu postanowiliśmy sprawdzić, o co kaman z tym Battle Royale, he he] To o co tutaj w końcu chodzi? Miliony graczy, internetowe dyskusje…
» więcej
2018-05-05, godz. 06:00
Dig Dug (1982 r.)
Lata 80. to rozkwit automatów arcade, czasy w których ludzie dopiero poznawali gry, więc kolejne produkcje szybko zyskiwały na popularności. Jedną z takich produkcji był Dig Dug, wydany w 1982 roku przez Namco. Bohaterem jest postać…
» więcej