Playerunknown's Battlegrounds na cenzurowanym - czyli wraca nasz "ulubiony" temat ignorancji części dziennikarzy nie znających się na grach, ale gry chętnie o wszelkie zło tego świata obwiniających. Oczywiście, to, że 15-latek zabił kobietę jest straszne - ale gdy czytamy, że zrobił to "pod wpływem gry", to ręce opadają. A może dlatego, że ma problemy psychiczne, hę?!
Jak wiecie, nowy God of War wymiata i recenzenci pieją z zachwytu - a fani tłumnie popędzili do sklepów (gigantyczna kampania marketingowa może i miała na to też jakiś wpływ, he he) - tym samym gra stała się najszybciej sprzedającym się ekskluziwem na konsolę PlayStation 4. To tak a propos tego marudzenia, że produkcje dla samotnych graczy "nie mają przyszłości".
Microsoft też ma powody do zadowolenia: co prawda - tradycyjnie już w tej generacji - konkretnych danych ile milionów konsol Xbox One sprzedali nie podają, ale chwalą się kilkunastoprocentowym wzrostem rok do roku. Podobnie więcej graczy wykupiło abonament sieciowy.
Amerykańska korporacja zapewnia też, że pójdzie tropem Sony i fanów Xboxa One ucieszą ekskluzywne tytuły, jakie w pocie czoła wykuwają wewnętrzne studia Microsoft u. Tegoroczne targi E3 - jak przekonują - będą dla nich "największe w historii". Największe oczywiście ilością tytułów, jakie pokażą tam rządnym wrażeń graczom.
Ale, ale - Moi Drodzy, coś tu jest nie tak... Amerykańska Federalna Komisja Handlu piętnuje zachowanie zarówno Sony, jak i Microsoftu czy Nintendo. Chodzi o naprawy gwarancyjne. Jak wiecie, producenci ostrzegają, że jak zerwiecie plombę, otwierając obudowę - to szlus, po gwarancji. A zdaniem wspomnianej Komisji to jest nielegalne, bo powinniśmy mieć swobodę wyboru, gdzie serwisujemy swój sprzęt. Korporacje mają teraz czas na dostosowanie się.
Skoro o sprzedaży była mowa: ćwierć miliona kopii pooooszło. I to, było nie było, gry reprezentującej jednak raczej niszowy gatunek - więc już mamy zwrot wszelkich poniesionych kosztów i Frostpunk niniejszym zaczął zarabiać. Wspaniała to wiadomość dla polskiego 11bit studios - nam się Frostpunk bardzo podobał i wiadomo już, że będą dodatki, nowe tryby i tak dalej. Super!
Tej dodatkowej zawartości - czy, w ogóle, zawartości miało brakować na starcie sieciowej przygody w grze Sea of Thieves . Recenzenci narzekali, jednak trochę osób ten tytuł kupiło - część sprawdziła, bo było za darmo w sieciowym abonamencie - a twórcy zapewniają, że, w skrócie, "będzie dobrze". Tylko co oni robili przed premierą?
17 maja 2018... Kto wie, czy to nie jest graniczna data dla naszej branży. Oto tego dnia dziennikarze mają poznać kolejną odsłonę mega-słynnej serii Call of Duty: Black Ops 4 . To niby sieciowa strzelanina, ale zawsze z bardzo ważną kampanią fabularną dla jednego gracza. Zawsze... aż do teraz? Plotki są, że "singla" wytną, że tryb battle royale wprowadzą - 17 maja poznamy odpowiedzi na te pytania...
Zobacz także
2017-08-12, godz. 06:00
[12.08.2017] Giermasz #257 - Na wakacyjnym luzie część 2
Jak sama nazwa audycji wskazuje - a i wystarczy zerknąć na długość tego programu - w Giermaszu nastroje plażowe. Część redakcji na jakiś urlopach, mieliśmy też w Szczecinie zlot żaglowców The Tall Shpis Races, to i czasu na granie…
» więcej
2017-08-11, godz. 12:04
ARCHIWUM 2017, czerwiec
» więcej
2017-08-11, godz. 12:04
ARCHIWUM 2017, lipiec
» więcej
2017-08-11, godz. 11:54
[05.08.2017] Kupka wstydu: Persona 4 Golden [PS Vita]
Jak wiadomo, najfajniejsze w przenoścnych konsolach jest to, że są... przenośne. Czyli można je zabrać ze sobą na wakacje. I tak oto udało mi się, wreszcie, bo recenzje nie pozostawiały wątpliwości, że to znakomita pozycja - tak…
» więcej
2017-08-05, godz. 14:06
[05.08.2017] Giermasz #256 - Na wakacyjnym luzie
W tym Giermaszu wyjątkowo wakacyjnie: zamiast recenzji jakiejś nowości, Andrzej Kutys zdjął z "kupki wstydu" świetną Personę 4 Golden. To niby jRPG, ale tak inne od klasycznego ujęcia tematu, że można polecać każdemu, nie tylko…
» więcej
2017-08-05, godz. 10:16
[05.08.2017] Kupka wstydu: Persona 4 Golden [PS Vita]
Jak wiadomo, najfajniejsze w przenoścnych konsolach jest to, że są... przenośne. Czyli można je zabrać ze sobą na wakacje. I tak oto udało mi się, wreszcie, bo recenzje nie pozostawiały wątpliwości, że to znakomita pozycja - tak…
» więcej
2017-08-05, godz. 09:23
[05.08.2017] Przegląd tygodnia
Skoro w ubiegłorocznej odsłonie serii tryb kariery okazał się sukcesem - to studio Codemasters "idzie za ciosem" i zapowiada w zwiastunach, że nadchodzące - właściwie nadjeżdżające z hukiem - F1 2017 dostanie tej kariery jeszcze…
» więcej
2017-07-29, godz. 06:00
[29.07.2017] Giermasz #255 - Podsumowanie pierwszego półrocza 2017
No, właściwie to podsumowanie sześciu miesięcy - do czerwca - plus jeden, czyli lipiec... Ale nie bądźmy drobiazgowi, he he. Tak więc Andrzej Kutys, Michał Król, Agata Hawrylczuk, Jarek Gowin i Łukasz Rabikowski przejrzeli dział…
» więcej
2017-07-26, godz. 22:51
[22.07.2017] Przegląd tygodnia
"Spędzasz nad czymś prawie trzy lata i na 5 dni przed prezentacją jakiś #%@#%#$% wrzuca twój materiał" - no, szef studia Sledgehammer Games jest mega "szczęśliwy", że z pieczołowicie przygotowanej prezentacji trybu zombie w nowym…
» więcej
2017-07-22, godz. 06:00
Hans Kloss (1992 r.)
Chyba każdy zna lub słyszał o serialu telewizyjnym "Stawka większa niż życie" z lat 60. Twórcy tego dzieła inspirowali się pierwszym filmem o Jamesie Bondzie, a w roku 1992 studio LK Avalon na podstawie przygód Hansa Klossa postanowiło…
» więcej