Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
GIERMASZ-Program z 26.01.19
Seria lotniczych strzelanek (dajmy sobie spokój z nazywaniem ich symulatorem, dobrze?) Ace Combat liczy już 17 pozycji i zadebiutowała jeszcze w czasach pierwszego PlayStation. A najnowsza odsłona, Ace Combat 7: Skies Unknown to zdaniem Michała Króla prawdziwy powrót do czasów świetności. Tymczasem Bartek Czetowicz zamiast latać, zagłębił się w mroczne czeluście, Book of Demons to wariacja na temat słynnego Diablo - i tu mamy drugą doprawdy pozytywną recenzję tego Giermaszu. Za to Łukasz Rabikowski jednak trochę narzeka na Kenshi. Ambicje są duże, z wykonaniem nieco gorzej - przynajmniej na razie. Andrzej Kutys z kolei odpytał Michała Króla, co dzieje się u polskich twórców a Radek Lis ma najnowsze informacje o nowinkach świata nowych technologii.
GIERMASZ-Program z 19.01.19
Dwie produkcje z Kraju Kwitnącej Wiśni - i dwa remastery, więc po obu tytułach widać lata, jakie upłynęły od premiery (bo to nie remake, gdy na starym szkielecie tworzy się grę ze współczesną oprawą). W przypadku The Last Remnant minęło 11 lat od daty wydania - Andrzej Kutys ocenia, że to porządne jRPG ze średniej półki, chociaż akurat naszego recenzenta nie pochłonęło bez reszty. Co ciekawe, Onimusha: Warlords ma na karku aż 18 lat, a Michał Król jak usiadł "tylko na chwilkę" do konsoli, to grał przez pół nocy, zanim nie skończył gry. Co chyba wydaje się sensowną rekomendacją, prawda? Przygotowaliśmy także przegląd tygodnia w branży i studio Giermaszu odwiedził też Radek Lis, czyli sprawdziliśmy, co dzieje się w świecie nowych technologii. Michał Król opowiada też, nad czym pracują polscy twórcy gier. A na koniec Stary, ale jary Fred.
GIERMASZ-Program z 12.01.19
Trzy recenzje w tym Giermaszu. Zaczynamy od bardzo lubianej przez wielu fanów jRPG serii Persona. Która to ma też swoją podserię gier... tanecznych. I dostaliśmy je wszystkie w jednym pudełku zatytułowanym Persona Dancing: Endless Night Collection - a nasz recenzent skupił się na najnowszej odsłonie Persona 5 Dancing in Starlight. Zdaniem Łukasza Rabikowskiego, jest to tytuł jak najbardziej godny zainteresowania (a jak się spodoba, to macie jeszcze kolejne gry serii do zabawy). Agata Hawrylczuk sprawdziła za to, czy warto zainteresować się pierwszym epizodem dodatku do jej gry roku 2018, czyli Assassin's Creed: Odyssey. W opinii naszej recenzentki Dziedzictwo Pierwszego Ostrza (przynajmniej jego pierwszy odcinek) jest obiecujący i daje nadzieję na udaną kontynuację. Grał też Bartek Czetowicz: niezależny tytuł Do Not Feed the Monkeys może i wygląda jak rozpikselowana produkcja sprzed lat, ale to tylko pozory kryjące naprawdę udany, jak najbardziej współczesny tytuł. Poza tym, Andrzej Kutys odpytał naszego technologicznego eksperta Radka Lisa o nowości na rynku IT. A Michał Król przygotował kącik Gramy po polsku z informacjami o tym, co dzieje się u naszych twórców.
GIERMASZ-Program z 05.01.19
W tym Giermaszu usłyszycie muzykę z gier, które recenzowaliśmy w drugim półroczu minionego już roku (pierwsze półrocze, w siódmej edycji Giermaszu Muzycznego znajdziecie tutaj, w opisie tamtej audycji także linki do wcześniejszych wydań tych programów). Andrzej Kutys, Michał Król, Agata Hawrylczuk, Łukasz Rabikowski, Jarek Gowin i Bartek Czetowicz przygotowali doprawdy wybuchową mieszankę brzmień wszelakich. Cóż - nie pierwszy raz przy tej okazji podkreślamy, że w grach komputerowych każdy rodzaj muzyki jest spotykany. Bo i gry są różne, potrzebują zgoła różnych dźwiękowych klimatów do podkreślenia czy to nastroju danej produkcji czy też fajnego podkładu do samej zabawy (oczywiście to pewne uogólnienie). Miłego słuchania życzymy, a za tydzień wracamy do recenzowania i tak dalej.

Zobacz także

2018-06-23, godz. 06:00 [23.06.2018] Urzędasy Nie ma to jak w "trosce o nasze dobro" forsuje się pomysły rodem z dyktatury. Takie oto coś chce nam "zafundować" jakże "oświecona" Unia Europejska. Znawcy mówią o ACTA 2 - w teorii intencje są dobre, ale w praktyce część wieszczy… » więcej 2018-06-23, godz. 06:00 [23.06.2018] Giermasz #302 - Udane powroty i bezsensowne pomysły Po targowym szaleństwie na E3 wracamy do rytmu wyznaczanego przez recenzje i stałe punkty programu. W tym Giermaszu Michał Król bardzo poleca kontynuację artystycznej przygodówki z przesłaniem w tle: Unravel Two zaskakuje bardzo udaną… » więcej 2018-06-22, godz. 12:20 GIERMASZ 2018, czerwiec » więcej 2018-06-16, godz. 06:00 [16.06.2018] Giermasz #301 - Krajobraz po E3 Usiądźcie wygodnie, przygotujcie płyny i zakąski - i posłuchajcie naszej dyskusji na temat tegorocznej edycji targów E3 . Jak co roku gracze wypatrują organizowanej w Los Angeles imprezy jako tej, gdzie ujawnia się, zapowiada chyba… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Total War Saga: Thrones of Britannia [PC] Dzisiaj ponownie zabiorę Was w mroczny czas średniowiecznej zawieruchy. Tym razem odwiedzimy pogrążone w chaosie i braterskiej wojnie Wyspy Brytyjskie. O wpływy i władzę walczy tutaj naprawdę sporo frakcji, takich Wikingowie, Anglosasi… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Onrush [PS4] Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4] I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4] I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4] I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Onrush [PS4] Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..… » więcej
353354355356357358359