Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Weedcraft Inc
Weedcraft Inc
Temat może mało Wielkanocny, jednak z relaksem i odpoczynkiem związany. W oczekiwaniu na święta przyszło mi recenzować grę Weedcraft, czyli Tycoon stworzony przez polskie studio Vile Monarch. I chociaż na początku Weedcraft, czyli symulator hodowli marihuany wydawał się produkcją błahą, prostą - tak myślałem na początku, okazuje się, że to całkiem nieźle rozbudowana gra ekonomiczna, w której nie chodzi tylko o radochę z hodowania zielska, ale może przede wszystkim o przygotowanie dobrej strategii dystrybucji naszego produktu.

Grę do recenzji dostaliśmy od twórców z polskiego studia Vile Monarch.
GIERMASZ-Recenzja Weedcraft Inc

Weedcraft to historia "od zera do milionera". To gra w której hodujemy różnego rodzaju marihuanę. Urzekło mnie to, jak wiele w tej grze jest wprowadzanych możliwości. Nasz bohater mieszka w mieście Flint. Nasz brat przedstawia nam swoją małą plantację znajdującą się w piwnicy i od tego zaczynamy sprzedaż specyfiku. Utrzymanie się na rynku handlarzy trawą nie jest proste - wymaga myślenia, planowania i jest zależne od wielu specyfików. Żeby odnieść sukces musimy mieć różny towar - musimy go dostosować do grona odbiorców. I tak hodowałem tanie ziele dla biedniejszych ludzi, a droższe dla na przykład celebrytów czy artystów. Co mnie osobiście najbardziej zaskoczyło, wśród naszych klientów możemy również spotkać osoby chore na raka, które szukają ukojenia bólu. Żeby przygotować kilka gatunków marihuany musimy przygotować na to miejsce, zapewnić odpowiednie warunki, doświetlić pomieszczenie oraz odblokować sloty na dystrybucję kolejnych produktów.

Wraz z wzrostem naszego rodzinnego imperium marihuany, z piwnicy w naszym rodzinnym domu przenosimy się do innych miast oraz stanów. To od nas zależy czy uprawą zioła będziemy zajmować się nielegalnie czy może jednak zdecydujemy się na to, by biznes był „czysty”. Ukończenie scenariusza będzie wymagało od nas wykonania wielu pomniejszych zadań.

Weedcraft to strategia ekonomiczna, czyli zajmujemy się "klikaniem", ustawianiem cen i sprzedawaniem towaru. Musimy również podlewać i przycinać rośliny - klikamy na nie i dzieje się to samoistnie. O ile przez pierwszą godzinę miałem dużą frajdę z obmyślania planu jak zostać potentatem sprzedaży konopii w kraju, to później stało się to żmudnym obowiązkiem. Oczywiście, możemy sobie zatrudnić pracownika, który wykona tę pracę za nas lub sprzęt, który przyśpieszy cały proces, ale odbije się to na jakości towaru. Pracując samemu osiągamy lepsze efekty, a co za tym idzie, lepiej zarabiamy.

Jak już mówiłem - mamy dwie możliwości: biznes możemy prowadzić legalnie i odprowadzać podatki, lub nielegalnie - wówczas do naszej kieszeni ląduje czysty zysk. Nielegalny handel marihuaną ma jednak swoje minusy, ponieważ zamiast płacić pewne podatki, będziemy musieli wręczać łapówki w zamian za przychylność służb.

Hodowla to jeszcze nie wszystko, bo gdzie biznes, tam i konkurencja. Pojawia się ona losowo. Jak z nią walczyć? Ja zwracałem uwagę na listę ulubionych na danym obszarze produktów. Wówczas, jeżeli dopasujemy nasz asortyment do klientów, nie będą oni zasilać konkurencji, przez co inne biznesy szybko upadną. Możemy współpracować z innymi handlarzami, lub zastosować bardziej agresywną strategię. Ja stosowałem raczej tę drugą taktykę - chciałem po prostu mieć monopol na danym rewirze, co bardzo często się udawało, przez niższe ceny i towar dostosowany do potrzeb odbiorców.

Gra nie jest trudna. Po kilkunastu minutach rozgrywki wiemy już co i jak, chociaż w trakcie również potrafi nas zaskoczyć (na przykład problemami z policją). Tytuł nie wciągnął mnie na długie godziny, ponieważ klikanie po jakimś czasie po prostu się nudzi. Weedcraft to ciekawa odskocznia, jak to mówię "szybki strzał" na godzinną rozgrywkę. To gra dla ludzi cierpliwych, którzy będą trwali przed ekranami i czekali na kolejne wyniki finansowe biznesu. Ja jednak starałem się ją dozować w mniejszych fragmentach czasowych - po kilkadziesiąt minut dziennie.

Zobacz także

2018-12-14, godz. 20:22 [15.12.2018] Z tarczą czy na tarczy? Polacy zrobią remake słynnej serii gier słynnej (choć nie u nas) dawnej konsoli. Oczywiście trzymamy kciuki, aczkolwiek - fakt - zastanawiamy się, na ile studio z niewielkim póki co dorobkiem podoła zadaniu. Ale, jeżeli im się to… » więcej 2018-12-14, godz. 13:55 ARCHIWUM 2018, październik » więcej 2018-12-14, godz. 13:55 ARCHIWUM 2018, listopad » więcej 2018-12-08, godz. 10:46 [08.12.2018] Gwint: Wiedźmińska gra karciana Powiem dzisiaj nie stricte o Wiedzminie, ponieważ ostatnia jego część swoją premierę miała w 2015 roku a o jednej z mini gier w którą mogliśmy w sadze wiedzmińskiej spotkać. I tak mini gra stała sie nieco większą produkcją… » więcej 2018-12-08, godz. 06:00 [08.12.2018] Kursk [PS4] O grze Kursk mówiliśmy w Giermaszu wielokrotnie. Nie raz rozmawialiśmy z twórcami, na targach mieliśmy okazję pograć w demo, relacjonowaliśmy reakcje rosyjskich mediów. Słowem: można śmiało powiedzieć, że produkcji studia Jujubee… » więcej 2018-12-08, godz. 06:00 [08.12.2018] Kursk [PS4] O grze Kursk mówiliśmy w Giermaszu wielokrotnie. Nie raz rozmawialiśmy z twórcami, na targach mieliśmy okazję pograć w demo, relacjonowaliśmy reakcje rosyjskich mediów. Słowem: można śmiało powiedzieć, że produkcji studia Jujubee… » więcej 2018-12-08, godz. 06:00 [08.12.2018] TSIOQUE [PC] Czego spodziewać się po twórcach mrocznego i przygnębiającego Tormentum: Dark Sorrow, gdzie świat spowity ciemnością wygląda jak nieślubne dziecko H.R.Gigera i Zdzisława Beksińskiego? Wszystkiego, ale raczej nie bajki o księżniczce… » więcej 2018-12-08, godz. 06:00 [08.12.2018] TSIOQUE [PC] Czego spodziewać się po twórcach mrocznego i przygnębiającego Tormentum: Dark Sorrow, gdzie świat spowity ciemnością wygląda jak nieślubne dziecko H.R.Gigera i Zdzisława Beksińskiego? Wszystkiego, ale raczej nie bajki o księżniczce… » więcej 2018-12-08, godz. 06:00 [08.12.2018] Gwint: Wiedźmińska gra karciana Powiem dzisiaj nie stricte o Wiedzminie, ponieważ ostatnia jego część swoją premierę miała w 2015 roku a o jednej z mini gier w którą mogliśmy w sadze wiedzmińskiej spotkać. I tak mini gra stała sie nieco większą produkcją… » więcej 2018-12-08, godz. 06:00 [08.12.2018] Giermasz #325 - Gramy po polsku Jakoś tak się złożyło, że mamy dla Was trzy recenzje gier, które powstały w naszym kraju. Na początek przygodówka o nieco zaskakującej nazwie TSIOQUE . Spieramy się w redakcji, czy tytuł nie powinien być jednak przystępniejszy… » więcej
325326327328329330331