Skąd pomysł, żeby dawać jako nową recenzję gry z 1996 roku?! - ktoś może się zapytać... No tak, Diablo może nie jest najnowszą grą na rynku (heh), ale skoro można ją znowu legalnie kupić w polskim sklepie GOG, skoro to pozycja kultowa - to Łukasz Rabikowski, fan gatunku (który przecież ta gra niejako "wymyśliła") przetestował "starocia". I Diablo wciąż jest jak najbardziej grywalne, w dodatku ma wielką zaletę - "pójdzie" na każdym współczesnym komputerze (także tym w biurze, he he). Z kolei Agata Hawrylczuk, ku swojemu niejakiemu zaskoczeniu - bo nie jest fanką militariów - naprawdę dobrze bawiła się konsolową wersją sieciowego World of Warships: Legends. A przecież sami możecie przetestować za darmo (także na PC), nasza redakcyjna koleżanka poleca. Andrzej Kutys porozmawiał także z naszym ekspertem Radkiem Lisem, co nowego w technologiach. Michał Król przygotował kącik Gramy po polsku - a na koniec Stary Ale Jary Super Mario Kart.
Dopiero co (w ubiegłym programie) recenzowaliśmy bardzo udaną polską produkcję (We. The Revolution, a nieco wcześniej także nad wyraz chwalone przez nas Driftland: The Magic Revival) - a tu mamy kolejne aż trzy gry z naszego kraju. I wszystkie trzy możemy polecić. Michał Król przetestował krwawą strzelankę z widokiem z góry czyli God's Trigger. I jeżeli jesteście fanami takiej zabawy, nie możecie tej gry przegapić. Agata Hawrylczuk ocenia, jak na konsolach (recenzowaliśmy wcześniej wersję PC) sprawuje się Seven: The Days Long Gone Enhanced Edition. Połączenie gry RPG z klasycznym, izometrycznym widokiem oraz zręcznościowej rozgrywki niczym z serii Assassin's Creed zdaniem naszej koleżanki jak najbardziej można polecić. I jeszcze kontrowersyjna w tematyce - hodowania "trawki" - acz klasyczna w ekonomicznej rozgrywce gra Weedcraft Inc. Bartek Czetowicz bawił się dobrze - oczywiście ocenił mechanikę rozgrywki, nie rozstrzygając wątpliwości związanych z samą legalizacją. Do naszego studia przyszedł też Radek Lis i opowiedział o nowościach w świecie technologii, Michał Król przygotował też kącik Gramy po polsku. No - właściwie to cała ta audycja jest takim kącikiem... I to jest słuszna koncepcja!
Kolejna polska gra recenzowana w Giermaszu (a nie powiedzieliśmy ostatniego słowa i wkrótce opinie o kolejnych grach z naszego kraju) - zdaniem Łukasza Rabikowskiego We.The Revolution to bardzo udana gra. I w dodatku z całkiem unikalną mechaniką rozgrywki. Czy uda się Wam przeżyć burzliwe czasy rewolucji? A skoro tym razem mniej recenzji, to polecamy nasz przegląd tygodnia w branży - ciekawostki, zapowiedzi i afery z ostatnich dni. Do studia zaprosiliśmy też Radka Lisa i Andrzej Kutys odpytał go o wszelkie nowinki technologiczne. A Michał Król sprawdził, co szykują nasi twórcy, czyli zapraszamy na kącik Gramy po polsku. Na koniec Stare, ale jare Reah: Zmierz się z Nieznanym.
To się musiało tak skończyć: Andrzej Kutys zginął dziesiątki razy a i tak uwielbia najnowszą odsłonę "symulatora umierania" od From Software czyli Sekiro: Shadows Die Twice. Przy czym, w samej rozgrywce w porównaniu do ich poprzednich gier zaszły spore zmiany, ale duch "soulsów" udało się zachować a jednocześnie ciekawie odświeżyć znaną graczom formułę. Agata Hawrylczuk sprawdziła za to (ta krótsza gra jest dodawana do remastera AC III) Assassin's Creed III: Liberation Remastered. No cóż: to w chwili premiery nie była jakaś wybitna odsłona serii, więc i teraz nie powala - choć oczywiście wygląda ładniej. Oprócz recenzji w tym Giermaszu przygotowaliśmy przegląd tygodnia w branży - także technologicznej, nasz ekspert Radek Lis sprawdził, co dzieje się w światku IT. Jest też kącik Gramy po polsku, który oczywiście przygotował Michał Król. A na koniec Stary, ale jary Simon the Sorcerer.
Zobacz także
2018-06-23, godz. 06:00
[23.06.2018] Urzędasy
Nie ma to jak w "trosce o nasze dobro" forsuje się pomysły rodem z dyktatury. Takie oto coś chce nam "zafundować" jakże "oświecona" Unia Europejska. Znawcy mówią o ACTA 2 - w teorii intencje są dobre, ale w praktyce część wieszczy…
» więcej
2018-06-23, godz. 06:00
[23.06.2018] Giermasz #302 - Udane powroty i bezsensowne pomysły
Po targowym szaleństwie na E3 wracamy do rytmu wyznaczanego przez recenzje i stałe punkty programu. W tym Giermaszu Michał Król bardzo poleca kontynuację artystycznej przygodówki z przesłaniem w tle: Unravel Two zaskakuje bardzo udaną…
» więcej
2018-06-22, godz. 12:20
GIERMASZ 2018, czerwiec
» więcej
2018-06-16, godz. 06:00
[16.06.2018] Giermasz #301 - Krajobraz po E3
Usiądźcie wygodnie, przygotujcie płyny i zakąski - i posłuchajcie naszej dyskusji na temat tegorocznej edycji targów E3 . Jak co roku gracze wypatrują organizowanej w Los Angeles imprezy jako tej, gdzie ujawnia się, zapowiada chyba…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Total War Saga: Thrones of Britannia [PC]
Dzisiaj ponownie zabiorę Was w mroczny czas średniowiecznej zawieruchy. Tym razem odwiedzimy pogrążone w chaosie i braterskiej wojnie Wyspy Brytyjskie. O wpływy i władzę walczy tutaj naprawdę sporo frakcji, takich Wikingowie, Anglosasi…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Onrush [PS4]
Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Onrush [PS4]
Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..…
» więcej