Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Dodatek do podstawki nie skupia się na jakiejś wielkiej rozbudowie gameplayu. To raczej rozbudowa świata gry i odświeżony wątek fabularny. Pierwszą główną atrakcją jest oczywiście tytułowa kraina Elsweyr, która jest ojczyzną ukochanej przez praktycznie wszystkich rasy Khajiitów. Drugim zaś nowa klasa - Nekromanta. Podobnie jak w przypadku innych profesji z ESO, także tutaj tak naprawdę to my decydujemy, w którą stronę chcielibyśmy ukierunkować naszego bohatera. Role są trzy - DD, czyli zadający obrażenia, tank, który ściąga na siebie uwagę wrogów oraz healer, który - bez zaskoczenia - leczy całą drużynę.
Główna oś fabularna dodatku obraca się wokół powrotu smoków do tytułowej krainy. Intryg i zwrotów akcji jest tu całkiem sporo i śledzi się to z zaangażowaniem. Wizytówką dodatku Elsweyr są wprowadzone do gry smoki. Grałem w Skyrima i to właśnie je wspominam najlepiej. Walki ze smokami zawsze powodowały, że emocjonowałem się nimi długo przed i długo po pojedynku. W wersji Online The Elder Scrolls wygląda to tak, że na naszej mapie pokazuje się ikona smoka. Wówczas możemy podbiec do przeciwnika i zainicjować walkę. Moja pierwsza walka z gadem wyglądała tak, że podbiegło do niego sporo innych graczy. Cała walka wyglądała dość widowiskowo z czego bardzo się ucieszyłem.
Co mnie zaskoczyło - każda linia dialogowa ma podkład głosowy. To bardzo urozmaica rozgrywkę i sprawia, że chce wam się rozmawiać z kolejnymi NPC'tami.
Jak to jednak bywa w grach online zdarzają się błędy. Raz nie mogłem dokończyć misji, ponieważ nie mogłem porozmawiać z gościem a było to wymagane. Wiadomo, takie rzeczy się zdarzają w grach online i tak już chyba musi być. Elsweyr to trzeci po Morrowind i Summerset dodatek do Elder Scrolls Online. Jeżeli nie spróbowaliście jeszcze klimatu świata Tamriel a jesteście fanami gier RPG lub MMORPG to jest to absolutnie pozycja obowiązkowa.
Zobacz także
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] > observer_ [PS4]
Droga krakowskiego Bloober Teamu jest klasycznym przykładem fantastycznego rozwoju studia. Już po wydanym w lutym ubiegłego roku horrorze Layers of Fear widać było wysoką jakość i pomysł, ale nie spodziewałem się, że dopiero co…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Uncharted: Zaginione Dziedzictwo [PS4]
Przyznam szczerze, że totalnie zlekceważyłem informacje dotyczące Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. "Niby jakaś gra, która rozrosła się z planowanego dodatku, bez ikonicznej głównej postaci" - myślałem sobie i nie czytałem kolejnych…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Uncharted: Zaginione Dziedzictwo [PS4]
Przyznam szczerze, że totalnie zlekceważyłem informacje dotyczące Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. "Niby jakaś gra, która rozrosła się z planowanego dodatku, bez ikonicznej głównej postaci" - myślałem sobie i nie czytałem kolejnych…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Monster Hunter Stories [3DS]
O Monster Hunter Stories mógłbym powiedzieć "mała rzecz a cieszy". To znaczy: "rozmiarowo" ta gra nie jest mała, wszak to jRPG, czyli "granie na dziesiątki" godzin dostajecie niejako w pakiecie. Ale - właśnie - moje pierwsze wrażenie…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Kingdoms and Castles [PC]
Hej! Dzisiaj opowiem Wam co nieco o grze, której premiera, zupełnie niezrozumiale, przeszła ostatnio bez większego echa. O grze, która bez problemu potrafi wciągnąć na długie godziny i sprawia, że z każdą kolejną chcecie więcej…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Kingdoms and Castles [PC]
Hej! Dzisiaj opowiem Wam co nieco o grze, której premiera, zupełnie niezrozumiale, przeszła ostatnio bez większego echa. O grze, która bez problemu potrafi wciągnąć na długie godziny i sprawia, że z każdą kolejną chcecie więcej…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Uncharted: Zaginione Dziedzictwo [PS4]
Przyznam szczerze, że totalnie zlekceważyłem informacje dotyczące Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. "Niby jakaś gra, która rozrosła się z planowanego dodatku, bez ikonicznej głównej postaci" - myślałem sobie i nie czytałem kolejnych…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Resident Evil: Revelations [PS4]
Korzenie niektórych gier sięgają tak głęboko, że aż trudno uwierzyć, że z wczesnej młodości pamiętają je nawet takie zmurszałe dziady jak ja. My, pierniki mamy też to do siebie, że mruczymy pod nosem - szczególnie w obecności…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Resident Evil: Revelations [PS4]
Korzenie niektórych gier sięgają tak głęboko, że aż trudno uwierzyć, że z wczesnej młodości pamiętają je nawet takie zmurszałe dziady jak ja. My, pierniki mamy też to do siebie, że mruczymy pod nosem - szczególnie w obecności…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Monster Hunter Stories [3DS]
O Monster Hunter Stories mógłbym powiedzieć "mała rzecz a cieszy". To znaczy: "rozmiarowo" ta gra nie jest mała, wszak to jRPG, czyli "granie na dziesiątki" godzin dostajecie niejako w pakiecie. Ale - właśnie - moje pierwsze wrażenie…
» więcej