Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Moonlighter: Between Dimensions
Moonlighter: Between Dimensions
Pośród bezkresnego morza gwiazd leży kraina tak stara, jak wyobraźnia - od tego zdania rozpoczyna się przygoda w grze Moonlighter. I chociaż produkcja pojawiła się na konsolach jakoś rok temu, to od niedawna twórcy przygotowali do niej również DLC - Between Dimensions. Dlatego o niej mówimy. Warto jednak powiedzieć o podstawce - wiele dobrego i złego za jednym razem. Moonlighter to gra RPG w której wcielamy się w rolę kupca Willa. Kupca, który snuje plany zostania bohaterem. Dostajemy klasyczny motyw gier fantasy, w którym postać którą kierujemy chce uratować świat przed złem, które czai się za rogiem. Jednocześnie, nie zapominamy o swoich "kupieckich obowiązkach", czyli prowadzimy sklep w mieście Rynoka, z którego pochodzimy.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy 11 bit studios.
GIERMASZ-Recenzja Moonlighter

Zło, o którym wspomniałem, czai się w lochach, które znajdują się nieopodal miasteczka. Jak mówi historia, kiedyś w świecie Moonlightera byli bohaterowie, którzy mierzyli się z potworami, jednak teraz większość z nich już nie żyje. Will, czyli główny bohater, wchodzi do lochów i zdobyte tam artefakty sprzedaje w swoim sklepie. W praktyce wygląda to tak, że wszystkie znajdźki z lochów możemy wystawić na sprzedaż, a mieszkańcy Rynoki chętnie je od nas odkupią - o ile cena będzie zadowalająca.

Dwa główne filary rozgrywki w Moonlighterze to właśnie walka i handel. System jest prosty i przejrzysty od samego początku gry - wchodzimy do lochów, eksplorujemy kolejne pomieszczenia, po czym używając amuletu wracamy do miasta. W sklepie możemy wystawiać znalezione przedmioty oraz ustalać ich cenę. Smutny wyraz twarzy klientów wskaże nam na to, że cena jest za wysoka - wówczas możemy ją obniżyć. Sami więc ustalamy swój zysk. Jeżeli danego przedmiotu sprzedamy w ciągu kilku dni dużo, to cena za jaką kupią go następni klienci będzie spadała - podstawowe zasady popytu i podaży.

System walki w Moonlighterze jest również bardzo prosty, bo nie musimy używać skomplikowanych kombinacji klawiszy. Mamy odskoki i ciosy bronią białą - to tyle i aż tyle, ponieważ będziemy musieli szybko unikać ataków wroga i oczywiście kontratakować w odpowiednim momencie - szczególnie w walkach z bossami. Do wyboru mamy trzy poziomy trudności: normalny, trudny i bardzo trudny. Twórcy gry sugerowali trudny, więc ten wybrałem. Nie zawiodłem się, ponieważ Moonlighter bywa momentami bardzo wymagający. Z przeciwnikami walczycie głównie w lochach, gdzie pole manewru jest ograniczone. Oprócz tego, czasami zdarzyło mi się wylądować w przepaści, których nie mało na poszczególnych poziomach.

Celem gry, a zarazem największym marzeniem Willa, czyli naszego bohatera, jest otworzenie największego, piątego lochu. Żeby to zrobić musimy pokonać bossów w czterech wcześniejszych lokacjach.

We wspomnianym wcześniej DLC Between Dimensions dostajemy nowy portal. Dzięki niemu gracze otrzymują nowe lokacje, przedmioty takie jak zbroje, miecze czy artefakty. W dodatku otrzymujemy to, czego zabrakło mi w podstawowej wersji gry, czyli nieco więcej informacji na temat świata w którym znajduje się miasto Rynoka. Jest również dodatkowy wątek fabularny.

Twórcy aktualizują grę na bieżąco. Na przestrzeni ostatnich miesięcy pojawiały się poprawki do Moonlightera. Okazuje się, że prostota tej produkcji jest jej mocną stroną. Wchodzimy do lochów, łupimy i grabimy z czego się da, po czym wracamy do naszego sklepu, żeby sprzedać kosztowności z jak największym zyskiem.

Minusem gry są monotonne lochy. Lokacje później są do siebie bardzo podobne, różnią się liczbą i typem wrogów - mało tutaj nowości, których nie spodziewajmy się zbyt prędko w miarę przechodzenia gry. Moim zdaniem, czego mi zabrakło, to na pewno nieco bardziej rozbudowanej fabuły. Może jakichkolwiek wyborów? Gdybym mógł podjąć kilka kluczowych dla świata decyzji, z pewnością gra byłaby ciekawsza.

Pomimo tych kilku braków, Moonlightera polecę każdemu, kto lubi niekończący się grind i wydawanie zarobionych w sklepie pieniędzy na ulepszenia postaci, mikstury, miecze i takie tam. Gra mogłaby być nawet pozycją solidną, gdyby nie brak wspomnianych wcześniej aspektów. Tak, wydaje się po prostu niepełna.

Zobacz także

2018-05-19, godz. 06:00 Tron (1982 r.) W roku 1982 w kinach na całym świecie królował film Tron z Jeffem Bridgesem w roli głównej. Fascynował oprawą, która łączyła żywych aktorów z animacją komputerową. Na podstawie tego filmu powstała też gra o tym samym tytule… » więcej 2018-05-19, godz. 06:00 [19.05.2018] Przegląd aktualności Raptem dwa lata po - chyba można tak napisać - "pierwszej premierze" wygląda na to, że No Man's Sky wreszcie zacznie przypominać to, co zapowiadali twórcy. Pamiętacie obietnice o wielkim kosmicznym sandboxie, w którym wszyscy… » więcej 2018-05-19, godz. 06:00 [19.05.2018] Conan Exiles [PS4] - PIERWSZE WRAŻENIA Jak łatwo wywnioskować z tytułu, z pełną recenzją Conan Exiles jeszcze poczekamy. Bo, po pierwsze: ta sieciowa zabawa polegająca na przeżyciu w świecie rodem z książek o Barbarzyńcy zajmuje naprawdę sporo czasu, aby dobrze ją… » więcej 2018-05-19, godz. 06:00 [19.05.2018] Pillars of Eternity II: Deadfire Dzisiaj zabiorę Was w nieco sentymentalną, ale też dość mroczną i tajemniczą podróż. Opowiem Wam o grze, której twórcy kolejny już raz postanowili pójść pod prąd i stworzyć klasycznego RPG rodem z końca lat dziewięćdziesiątych… » więcej 2018-05-19, godz. 06:00 [19.05.2018] Pillars of Eternity II: Deadfire Dzisiaj zabiorę Was w nieco sentymentalną, ale też dość mroczną i tajemniczą podróż. Opowiem Wam o grze, której twórcy kolejny już raz postanowili pójść pod prąd i stworzyć klasycznego RPG rodem z końca lat dziewięćdziesiątych… » więcej 2018-05-19, godz. 06:00 [19.05.2018] Giermasz #297 - Ahoj, przygodo! Czas na kolejną wielką przygodę w izometrycznie pokazanym świecie, drużynę wiernych druhów z którą - oczywiście - ratujemy świat. Czyli nasz recenzent Łukasz Rabikowski jak najbardziej poleca naprawdę udaną kontynuację Pillars… » więcej 2018-05-19, godz. 06:00 [19.05.2018] Pillars of Eternity II: Deadfire Dzisiaj zabiorę Was w nieco sentymentalną, ale też dość mroczną i tajemniczą podróż. Opowiem Wam o grze, której twórcy kolejny już raz postanowili pójść pod prąd i stworzyć klasycznego RPG rodem z końca lat dziewięćdziesiątych… » więcej 2018-05-19, godz. 06:00 [19.05.2018] Conan Exiles [PS4] - PIERWSZE WRAŻENIA Jak łatwo wywnioskować z tytułu, z pełną recenzją Conan Exiles jeszcze poczekamy. Bo, po pierwsze: ta sieciowa zabawa polegająca na przeżyciu w świecie rodem z książek o Barbarzyńcy zajmuje naprawdę sporo czasu, aby dobrze ją… » więcej 2018-05-18, godz. 19:35 [19.05.2018] Ludzie potrafią latać Odrodzili się niczym Feniks z popiołów i znowu potrafią latać - i to na dwa studia. Nasz ekspert od polskiej branży gier Michał Król opowiada między innymi o - w pewnym sensie - nowym starcie bardzo już utytułowanej ekipy. Poza… » więcej 2018-05-18, godz. 19:30 [19.05.2018] Cztery kółka pod prądem Skoro technologie wkraczają w każdą dziedzinę naszego życia, nikogo nie zdziwi, że dużą część tego wydania Giermaszu nasz ekspert Radek Lis mówi o motoryzacji. Abstrahując od wszechobecnej już w nowoczesnych autach elektroniki… » więcej
357358359360361362363