W 1989 roku pojawił się Microprose Soccer na Commodore C-64. Można było rozgrywać zarówno mecze towarzyskie, jak i ligowe, czy pucharowe. Szczytem były pełne mistrzostwa świata. Do wyboru było kilkadziesiąt drużyn narodowych. Boisko widziane było z lotu ptaka, a piłka zawsze lepiła się do nóg piłkarzy.
Na początku lat 90. gracze mieli do wyboru dziesiątki przeciętnych gier, które różniły się przede wszystkim grafiką. Nastał jednak przełomowy 1992 rok, który przyniósł ze sobą jeden z największych piłkarskich przebojów – Sensible Soccer.
O jej sukcesie zdecydował jeden sprytny zabieg: nieskomplikowana rozgrywka toczyła się w przyspieszonym tempie. Nie było miejsca na taktycznie rozwiązania - liczył się refleks. Wielu graczy kupiło Atari ST czy Amigę właśnie dla tej gry. Niegasnąca popularność doprowadziła do wydania Sensible World of Soccer na PC. Do dziś w Polsce organizowane są turnieje SWOS. W sieci trwają rozgrywki ligowe. Na bazie Sensible World of Soccer powstała też polska futbolowa strategia: Sensible Manager.
W 1994 roku pojawiła się FIFA, której nikomu przedstawiać nie trzeba, ale trzeba wspomnieć, że rok później posiadacze pierwszej konsoli PlayStation dostali Actua Soccer.
Gdy pierwsza FIFA jedynie udawała trójwymiarową - Actua Soccer trójwymiarową była! Kamera śledziła piłkarzy na boisku, a wszystkiemu towarzyszyły komentarze spikera i doping kibiców na trybunach. To była trójwymiarowa rewolucja i do dziś Actua Soccer jest jej symbolem w cyfrowym świecie piłki nożnej.
Zobacz także
2012-09-11, godz. 23:01
Alan Wake - wprowadzenie
» więcej
2012-09-11, godz. 21:40
[11.09.2012] Alan Wake (wersja PC)
Nie przez przypadek w tytule tej recenzji pojawia się platforma, na której testowaliśmy grę Alan Wake. Bo o ile posiadacze Xboxa 360 mogą się nią bawić od dwóch lat, o tyle gracze PC-towi swoją wersję (po wielu perypetiach wydawniczo-producenckich)…
» więcej
2012-09-11, godz. 21:38
[11.09.2012] Call of Juarez: Gunslinger - rozmowa z Techlandem
Pociągnęliśmy Techland za język i wiemy już co nieco o nowej części cyklu Call of Juarez. Naszym gościem jest Błażej Krakowiak, który ujawnia, jak to będzie, gdy wrócimy na Dziki Zachód w grze Call of Juarez: Gunslinger. Posłuchaj…
» więcej
2012-09-11, godz. 21:36
[11.09.2012] Call of Juarez: Gunslinger - rozmowa z Techlandem
Pociągnęliśmy Techland za język i wiemy już co nieco o nowej części cyklu Call of Juarez. Naszym gościem jest Błażej Krakowiak, który ujawnia, jak to będzie, gdy wrócimy na Dziki Zachód w grze Call of Juarez: Gunslinger. Posłuchaj…
» więcej
2012-09-11, godz. 21:29
[11.09.2012] Przegląd tygodnia
Czy ktoś czeka na Dishonored? Pierwsze reakcje na różnych targach są entuzjastyczne, ale nowe marki w obecnych czasach często sprzedają się gorzej od kolejnych części uznanych serii. A co na to Bethesda? - Porównywanie Skyrim i Dishonored…
» więcej
2012-09-11, godz. 21:27
[11.09.2012] Przegląd tygodnia
Czy ktoś czeka na Dishonored? Pierwsze reakcje na różnych targach są entuzjastyczne, ale nowe marki w obecnych czasach często sprzedają się gorzej od kolejnych części uznanych serii. A co na to Bethesda? - Porównywanie Skyrim i Dishonored…
» więcej
2012-09-11, godz. 20:43
[11.09.2012] Kto czeka na nowego iPhona?
Jutro (12 września) premiera nowej zabawki z logo "firmy sadowniczej". Tego tematu w rozmowie z naszym ekspertem Radosławem Lisem nie mogło zabraknąć. Poza tym: Apple pozywa - Apple pozywanym być może. Nokia desperacko walczy o życie…
» więcej
2012-09-11, godz. 20:39
ARCHIWUM 2012, wrzesień
» więcej
2012-09-11, godz. 19:03
[11.09.2012] Darksiders II
Jeżeli wierzyć fachowcom, to do końca "cyklu życiowego" obecnej generacji konsol głównie skazani będziemy na kolejne sequele, prequele tudzież spin-offy marek, które już są obecne na rynku. Ale zaraz, dlaczego od razu skazani? Kilka…
» więcej
2012-09-11, godz. 16:23
Alan Wake - galeria
» więcej