W 1989 roku pojawił się Microprose Soccer na Commodore C-64. Można było rozgrywać zarówno mecze towarzyskie, jak i ligowe, czy pucharowe. Szczytem były pełne mistrzostwa świata. Do wyboru było kilkadziesiąt drużyn narodowych. Boisko widziane było z lotu ptaka, a piłka zawsze lepiła się do nóg piłkarzy.
Na początku lat 90. gracze mieli do wyboru dziesiątki przeciętnych gier, które różniły się przede wszystkim grafiką. Nastał jednak przełomowy 1992 rok, który przyniósł ze sobą jeden z największych piłkarskich przebojów – Sensible Soccer.
O jej sukcesie zdecydował jeden sprytny zabieg: nieskomplikowana rozgrywka toczyła się w przyspieszonym tempie. Nie było miejsca na taktycznie rozwiązania - liczył się refleks. Wielu graczy kupiło Atari ST czy Amigę właśnie dla tej gry. Niegasnąca popularność doprowadziła do wydania Sensible World of Soccer na PC. Do dziś w Polsce organizowane są turnieje SWOS. W sieci trwają rozgrywki ligowe. Na bazie Sensible World of Soccer powstała też polska futbolowa strategia: Sensible Manager.
W 1994 roku pojawiła się FIFA, której nikomu przedstawiać nie trzeba, ale trzeba wspomnieć, że rok później posiadacze pierwszej konsoli PlayStation dostali Actua Soccer.
Gdy pierwsza FIFA jedynie udawała trójwymiarową - Actua Soccer trójwymiarową była! Kamera śledziła piłkarzy na boisku, a wszystkiemu towarzyszyły komentarze spikera i doping kibiców na trybunach. To była trójwymiarowa rewolucja i do dziś Actua Soccer jest jej symbolem w cyfrowym świecie piłki nożnej.
Zobacz także
2012-06-26, godz. 21:37
[26.06.2012] Blobby Volley (1995r.)
Wyobraźmy sobie wakacje, urlop na tropikalnej plaży i siatkówkę plażową Jesteś żelkiem... Powtórzmy: JESTEŚ ŻELKIEM! Żelkiem - takim słodkim kawałkiem żelatyny. Dlaczego - na to pytanie nikt nie jest w stanie odpowiedzieć…
» więcej
2012-06-26, godz. 21:31
[26.06.2012] Przegląd tygodnia
450 milionów... dolarów - tyle ma być wkrótce warty rynek gier komputerowych w Polsce. Te dane przygotowała firma Newzoo. Okazuje się, że w naszym kraju gra prawie 12 milionów ludzi - począwszy od internetowych i smartfonowych gierek…
» więcej
2012-06-26, godz. 21:29
[26.06.2012] Przegląd tygodnia
450 milionów... dolarów - tyle ma być wkrótce warty rynek gier komputerowych w Polsce. Te dane przygotowała firma Newzoo. Okazuje się, że w naszym kraju gra prawie 12 milionów ludzi - począwszy od internetowych i smartfonowych gierek…
» więcej
2012-06-26, godz. 19:41
[26.06.2012] Sid Meier's Civilization V
W chwili, gdy za trzy dni zadebiutuje w Polsce najnowsza odsłona słynnej serii gier strategicznych, pełnoprawny duży dodatek Bogowie i Królowie (wyjątkowo akurat wakacje to świetny moment na premierę tego tytułu, bo to straszny "zjadacz…
» więcej
2012-06-26, godz. 16:10
Kilka screenów z gry
» więcej
2012-06-26, godz. 16:09
[26.06.2012] Sid Meier's Civilization V
W chwili, gdy za trzy dni zadebiutuje w Polsce najnowsza odsłona słynnej serii gier strategicznych, pełnoprawny duży dodatek Bogowie i Królowie (wyjątkowo akurat wakacje to świetny moment na premierę tego tytułu, bo to straszny "zjadacz…
» więcej
2012-06-26, godz. 16:02
Kilka screenów z gry
» więcej
2012-06-26, godz. 16:00
[26.06.2012] Alice: Madness Returns
Wakacje to generalnie sezon ogórkowy także w branży gier video (z niewielkimi wyjątkami, o czym powyżej). Wydawcy "zbroją się" na jesień, aby wypuścić gorące premiery przed świętami, więc teraz jest idealny moment - bo i czasu…
» więcej
2012-06-26, godz. 15:59
[26.06.2012] Alice: Madness Returns
Wakacje to generalnie sezon ogórkowy także w branży gier video (z niewielkimi wyjątkami, o czym powyżej). Wydawcy "zbroją się" na jesień, aby wypuścić gorące premiery przed świętami, więc teraz jest idealny moment - bo i czasu…
» więcej
2012-06-26, godz. 13:58
[26.06.2012] Windows 8 - przyszły lider na komórkach?
O nowym systemie operacyjnym giganta z Redmont już mówiliśmy, jednak przez te kilka miesięcy sytuacja zmieniła się o tyle, że wersja mobilna "siódemki" szturmem zdobywa coraz większy segment rynku. A upgrade'a z 7 do 8 nie będzie..…
» więcej