Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Sid Meier's Civilization VI
Sid Meier's Civilization VI
Czekaliśmy na to długo. My, czyli stratedzy preferujący jednak jakby na złość samym sobie konsole. Przeniesienie dużych gier strategicznych, tak zwanych 4X-ów, w pozbawione klikania realia nie jest proste ale wykonalne. Jednak to, co mieliśmy do dyspozycji do tej pory, mimo wielu zalet, potrafiło i nieźle rozdrażnić. I oto całe na biało wkracza studio Firaxis i w swoim stylu zaprowadza nowy porządek. Lata temu Sid Meier i jego ekipa zdominowali świat strategii turowych serią X-COM - teraz pora na ich flagowy produkt - Civilization. Po trzech latach od premiery PC-owej dostaliśmy wersję na PS4, a że minęło już sporo czasu nie będę wam opowiadać o samej grze. Recenzję możecie znaleźć na stronach Giermaszu.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
GIERMASZ-Recenzja Sid Meier's Civilization VI PS4

Łukasz Rabikowski trzy lata temu zachwycał się Civilization VI po ograniu jej na komputerze stacjonarnym i w wersji konsolowej to wszystko co stanowi o wielkości "cywilizacji" jest na miejscu. Co więcej - Firaxis ma już doświadczenie w "konsolowym" podejściu do strategii więc budząca największe obawy kwestia sterowania jest tu też pomyślana na tyle dobrze, że momentów tęsknoty za myszką jest niewiele.

Po trzech latach od premiery Civilization VI to nadal TO.

W wersji konsolowej dostaliśmy od razu rozszerzenie "Gathering Storm", które dodaje do rozgrywki oprócz nacji i map także kwestię zmian klimatycznych. Trudne do rozwiązania i skłaniające do myślenia na temat naszego, niewirtualnego świata. I tak wkraczając do tego olbrzymiego ale i przejrzystego świata powiązań i relacji, kluczowych decyzji, balansowania, podejmowania ryzyka i chłodnej kalkulacji dostaliśmy do dyspozycji piękne graficzne okoliczności przyrody, świetnie doprawione nienachalną ścieżką dźwiękową. Teraz spokojnie możemy zarywać kolejne nocki budując swój świat, tudzież podbijając go na któryś z dostępnych sposobów, albo próbując uchronić go przed zagładą.

O Civilization VI trudno jest powiedzieć coś nieprzychylnego ale oczywiście, że się przyczepię. Na przykład polskiej wersji językowej. Poprawnej - ale brzmiącej jak przepuszczona przez syntezatory mowy. Bywają w grze też momenty tak stereotypowe i patetyczne, że nie wywołują bardziej podniosłej atmosfery a raczej śmiech. Bywa też, że to co miało być katastrofą naturalną przypomina rozmachem przeciekającą pralkę. Ale podkreślę - czepiam się. Koniec końców Civilization VI, mimo trzech lat od premiery, nadal daje radę wnieść w konsolowy świat tak wyczekiwany rozmach strategii 4X i robi to tak, jak tylko Sid Meier potrafi. Czyli najlepiej.

Zobacz także

2019-05-17, godz. 14:09 GIERMASZ 2019, maj » więcej 2019-05-17, godz. 12:48 [18.05.2019] W trosce Kiedyś życie było proste: szedł człowiek do sklepu, kupował pudełko z programem, instalował na swoim komputerze - i to już było nasze. Kropka. A teraz... a teraz to jest "jeszcze lepiej", przecież mamy usługi "w chmurze", to jest… » więcej 2019-05-11, godz. 06:00 NBA Jam (1993 r.) W roku 1993 salony gier na całym świecie zapełniły się fanami koszykówki. Właśnie wtedy na automatach zadebiutowała gra NBA Jam, która na lata zdefiniowała pojecie arcade w produkcjach sportowych. Recepta na sukces okazała się… » więcej 2019-05-11, godz. 06:00 [11.05.2019] Przegląd tygodnia Ubisoft ujawnia Ghost Recon: Breakpoint . O tym, że coś jest na rzeczy, gracze odkryli już wcześniej. Twórcy zakamuflowali parę wiadomości na ten temat w poprzedniej grze serii czyli Wildlands. Tak jak we wspomnianej grze, Breakpoint… » więcej 2019-05-11, godz. 06:00 [11.05.2019] Imperator: Rome [PC] Trzy lata - dokładnie tyle kazało nam czekać na swoje najnowsze dziecko szwedzkie studio Paradox Interactive. Słynący z niezwykle zaawansowanych strategii skandynawscy producenci zawędrowali tym razem w dość odległe czasy, bo aż… » więcej 2019-05-11, godz. 06:00 [11.05.2019] Imperator: Rome [PC] Trzy lata - dokładnie tyle kazało nam czekać na swoje najnowsze dziecko szwedzkie studio Paradox Interactive. Słynący z niezwykle zaawansowanych strategii skandynawscy producenci zawędrowali tym razem w dość odległe czasy, bo aż… » więcej 2019-05-11, godz. 06:00 [11.05.2019] Giermasz #347 - Imperium W tym programie jedna recenzja - i bardzo dużo informacji, i o branży growej, i o polskich grach, wreszcie o nowoczesnych technologiach. Ale po kolei - Andrzej Kutys przygotował przegląd tygodnia, wiadomości o najnowszych produkcjach… » więcej 2019-05-04, godz. 18:19 ARCHIWUM 2019, kwiecień » więcej 2019-05-04, godz. 06:00 [04.05.2019] Przegląd tygodnia Data premiery Cyberpunk zapowiedziana!!! No dobrze, to taki clickbait, bo owszem zapowiedziano, ale nową wersję... papierowego RPG pod nazwą Cyberpunk RED . Pamiętajcie wszakże, że przecież komputerowy Cyberpunk 2077 (tu daty premiery… » więcej 2019-05-04, godz. 06:00 [04.05.2019] Assassin's Creed: Odyssey DLC Los Atlantydy [PS4] Niecałe pół roku po premierze Assasin's Creed Odyssey dostaliśmy pierwszą część dodatku o nazwie Los Atlantydy. Część, ponieważ jak w przypadku Dziedzictwa Pierwszego Ostrza , to rozszerzenie rozgrywki będzie nam dostarczane… » więcej
299300301302303304305