Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy No Gravity Games.
Można tasować elementami układanki w określony dla danej planszy sposób. Samym robotem nie sterujemy, gdy puścimy go w ruch, idzie przed siebie... i tyle. Na niektórych "kafelkach" są miny, które można przeskoczyć, roboty, do których strzelamy bądź z sufitu kapie kwas i trzeba się zatrzymać. Za każdą akcję odpowiada ten sam przycisk i dysponujemy tymi ruchami tylko w określonej sytuacji. Przykładowo - na kafelku z miną użyjemy skoku, ale gdy trafimy na jakąś przeszkodę w innym elemencie planszy, to przycisk akcji nie będzie aktywny. Trochę trudno to opisać, ale gdy odpalicie grę, szybko wszystko stanie się jasne...
... chociaż w początkowo lekko się w samouczku zgubiłem. W ogóle trochę nie podoba mi się interface użytkownika na Switchu. Jakieś to nieintuicyjne. Przykładowo - aby wypuścić robota, muszę użyć dotykowego ekranu konsolki, żeby palcem wcisnąć start. Ale gdy zepsuję - i nawet w tym miejscu świeci się napis "restart" - to dotykanie palcem nie działa i tu muszę użyć przycisku pada. Sam wybór "świata" - jest ich 6, w każdym 9 poziomów do przejścia - też to jakieś takie mało wyraźne i na początku nie byłem pewien, co właściwie mi się podświetla. Później oczywiście ogarnąłem, ale pierwsze wrażenie było takie sobie. Podejrzewam, że to spadek po pierwotnej, mobilnej wersji tej gry. Ostatecznie do sterowania idzie się przyzwyczaić...
... ale w podsumowaniu mam problem z oceną Ego Protocol Remastered. To nie jest zła gra, ale, najnormalniej w świecie, kompletnie nie chciało mi się nią bawić. Nie było - jakże ważnego - syndromu "to jeszcze tylko jedna tura". Nie mam zielonego pojęcia, dlaczego na mnie ten tytuł nie zadziałał. Nic mnie nie motywowało do dalszej zabawy. Ale jeżeli lubicie układanki, to jak najbardziej można spróbować.
Zobacz także
2020-06-05, godz. 15:15
[06.06.2020] Kosmiczna nuda
Jak to: nuda? - ktoś się zdziwi. Przecież ludzkość właśnie wysłała kolejnych ludzi w kosmos, miliony oglądały transmisję, cały świat tym żył... No cóż, jak oglądaliście to wiecie, że oprócz pasjonatów i koneserów (znawców…
» więcej
2020-06-05, godz. 15:14
GIERMASZ 2020, czerwiec
» więcej
2020-06-05, godz. 15:10
[06.06.2020] Zawodnicy wagi ciężkiej
Oprócz studia opromienionego sławą "egranizacji" przygód Białego Wilka, co oczywiście pewnie już wiecie, na polskim rynku istnieje przynajmniej kilka innych firm, które mocno już namieszały na światowym rynku. I tak się złożyło…
» więcej
2020-06-05, godz. 15:09
GIERMASZ 2020, czerwiec
» więcej
2020-05-30, godz. 06:00
Maneater [PS4]
W dziesiątkach gier przypadkowymi ofiarami - lub nie - są niewinne i często bezbronne zwierzęta. A co, gdyby te role odwrócić i stworzyć produkcję, gdzie to człowiek będzie na przegranej pozycji? Powstanie Maneater, w którym gracz…
» więcej
2020-05-30, godz. 06:00
Maneater [PS4]
W dziesiątkach gier przypadkowymi ofiarami - lub nie - są niewinne i często bezbronne zwierzęta. A co, gdyby te role odwrócić i stworzyć produkcję, gdzie to człowiek będzie na przegranej pozycji? Powstanie Maneater, w którym gracz…
» więcej
2020-05-30, godz. 06:00
Hatsune Miku: Project DIVA MegaMix [Switch]
Gdy pojawiła się opcja przetestowania Hatsune Miku: Project Diva MegaMix, czyli gry z serii z którą wcześniej nigdy nie miałem do czynienia - i gdy sprawdziłem, o co w tym chodzi - to stwierdziłem: "ok, przynajmniej potrenuję układ…
» więcej
2020-05-30, godz. 06:00
Ion Fury [PS4]
Ion Fury, produkcja klimatem i rodem z lat 90-tych trafiła na konsole. To strzelanka przeznaczona dla dość wąskiej grupy odbiorców. Jak inaczej określić produkcję, która powstała na starym silniku sprzed 30 lat? To gratka dla fanów…
» więcej
2020-05-30, godz. 06:00
Hatsune Miku: Project DIVA MegaMix [Switch]
Gdy pojawiła się opcja przetestowania Hatsune Miku: Project Diva MegaMix, czyli gry z serii z którą wcześniej nigdy nie miałem do czynienia - i gdy sprawdziłem, o co w tym chodzi - to stwierdziłem: "ok, przynajmniej potrenuję układ…
» więcej
2020-05-30, godz. 06:00
Maneater [PS4]
W dziesiątkach gier przypadkowymi ofiarami - lub nie - są niewinne i często bezbronne zwierzęta. A co, gdyby te role odwrócić i stworzyć produkcję, gdzie to człowiek będzie na przegranej pozycji? Powstanie Maneater, w którym gracz…
» więcej