Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy No Gravity Games.
Można tasować elementami układanki w określony dla danej planszy sposób. Samym robotem nie sterujemy, gdy puścimy go w ruch, idzie przed siebie... i tyle. Na niektórych "kafelkach" są miny, które można przeskoczyć, roboty, do których strzelamy bądź z sufitu kapie kwas i trzeba się zatrzymać. Za każdą akcję odpowiada ten sam przycisk i dysponujemy tymi ruchami tylko w określonej sytuacji. Przykładowo - na kafelku z miną użyjemy skoku, ale gdy trafimy na jakąś przeszkodę w innym elemencie planszy, to przycisk akcji nie będzie aktywny. Trochę trudno to opisać, ale gdy odpalicie grę, szybko wszystko stanie się jasne...
... chociaż w początkowo lekko się w samouczku zgubiłem. W ogóle trochę nie podoba mi się interface użytkownika na Switchu. Jakieś to nieintuicyjne. Przykładowo - aby wypuścić robota, muszę użyć dotykowego ekranu konsolki, żeby palcem wcisnąć start. Ale gdy zepsuję - i nawet w tym miejscu świeci się napis "restart" - to dotykanie palcem nie działa i tu muszę użyć przycisku pada. Sam wybór "świata" - jest ich 6, w każdym 9 poziomów do przejścia - też to jakieś takie mało wyraźne i na początku nie byłem pewien, co właściwie mi się podświetla. Później oczywiście ogarnąłem, ale pierwsze wrażenie było takie sobie. Podejrzewam, że to spadek po pierwotnej, mobilnej wersji tej gry. Ostatecznie do sterowania idzie się przyzwyczaić...
... ale w podsumowaniu mam problem z oceną Ego Protocol Remastered. To nie jest zła gra, ale, najnormalniej w świecie, kompletnie nie chciało mi się nią bawić. Nie było - jakże ważnego - syndromu "to jeszcze tylko jedna tura". Nie mam zielonego pojęcia, dlaczego na mnie ten tytuł nie zadziałał. Nic mnie nie motywowało do dalszej zabawy. Ale jeżeli lubicie układanki, to jak najbardziej można spróbować.
Zobacz także
2020-02-01, godz. 06:00
Into the Breach [PC]
Postapokaliptyczne klimaty to ostatnio bardzo popularny temat gier. Wizje upadających cywilizacji, walki o ostatnie, zdatne do życia miejsca na ziemi i ogólnej globalnej pożogi tak bardzo w ostatnich czasach kuszą deweloperów, że sklepowe…
» więcej
2020-02-01, godz. 06:00
Into the Breach [PC]
Postapokaliptyczne klimaty to ostatnio bardzo popularny temat gier. Wizje upadających cywilizacji, walki o ostatnie, zdatne do życia miejsca na ziemi i ogólnej globalnej pożogi tak bardzo w ostatnich czasach kuszą deweloperów, że sklepowe…
» więcej
2020-02-01, godz. 06:00
[01.02.2020] Giermasz #383 - Piksele wiecznie żywe
Nadrabiamy zaległość z ubiegłego roku: strategiczna gra Into The Breach zebrała dobre recenzje, acz - jak zwraca uwagę nasz specjalista od gatunku Łukasz Rabikowski - nie jest to tytuł idealny. A skoro mniej recenzji, to mieliśmy…
» więcej
2020-01-31, godz. 15:56
GIERMASZ 2020, luty
» więcej
2020-01-31, godz. 15:56
[01.02.2020] Plebiscyt
W tym wydaniu kącika polskiego Michał Król, także współautor strony o polskich grach Graczpospolita.pl - opowiada o rozstrzygniętym plebiscycie na najlepszych w 2019 roku. Wygrał polski horror o Wiedźmie z Blair, a największa różnica…
» więcej
2020-01-31, godz. 15:42
GIERMASZ 2020, luty
» więcej
2020-01-31, godz. 15:42
[01.02.2020] Słoneczny granulat
Chociaż nasza gwiazda jest oddalona od Ziemi wystarczająco daleko, żeby nas wszystkich, hmm, nie spalić - to oczywiście ludzie są nad wyraz zainteresowani badaniem naszego Słońca. Ostatnio pojawiło się w sieci nowe zdjęcie - jak…
» więcej
2020-01-25, godz. 15:13
RECENZJE
» więcej
2020-01-25, godz. 06:00
Blade Runner [PC]
Polski sklep GOG.com znowu zaskoczył. Na początku 2019 roku udostępnił sprzedaż pierwszej części Diablo. Wcześniej nie było takiej możliwości. W grudniu ubiegłego roku sklep pozwolił zadebiutować w sieci grze Blade Runner. Od…
» więcej
2020-01-25, godz. 06:00
Frostpunk - The Last Autumn DLC [PC]
Hej! Dzisiaj zabieram Was wprost w mroczne, postapokaliptyczne klimaty. Dzięki grze Frostpunk, od polskiego 11 bit studios niemal na własnej skórze doświadczymy prawdziwego upadku cywilizacji. Przed nami nie lada wyzwanie - zarządzanie…
» więcej