Oczywiście z tej okazji nie zabraknie też gadżetów dla fanów marki. Póki co nie tych z Europy - ale już na przykład Japończycy będą mogli kupić konsolę ozdobioną motywami z gry. Jakbyście byli uparci, to można sobie ściągnąć zza Wielkiej Wody także set figurek w orginalnej, kanciastej stylizacji z pierwotnej wersji Final Fantasy VII. Ładne, acz parę dolarów (65) to kosztuje.
Czyżbyśmy - po kilku latach na rynku - doczekali się pierwszej "poważnej" gry na gogle wirtualnej rzeczywistości. Half-Life: Alyx zbiera "dychy" w recenzjach. Nie deprecjonujemy innych produkcji VR, ale nie były traktowane jako alternatywa dla "poważnych" gier, raczej ciekawostka wciąż. Tymczasem, chociaż reakcja fanów czekających na nowy Half-Life nie była na początku przychylna - to Alyx nie zawodzi.
Zresztą - może gra zadebiutuje także w wersji "normalnej", bez użycia VR. Na razie, przy okazji problemów z koronawirusem, światową sieć obiegła informacja, jak to pewien nauczyciel matematyki wykorzystał Half-Life: Alyx do przeprowadzenia lekcji. Hmm, może jednak nie przesadzajmy - gry to gry, nie mieszajmy do tego nauki, co?
No bo niby czego nauczy się nastolatek z Resident Evil 3, hę? Zombie, krew, flaki, trupy, dużo krwi, mrok - no i zombie... Dobrze, koniec żartów, kolejny remake słynnej serii po znakomicie przyjętej kompletnie odnowionej "dwójce" szykuje się również wybornie. Premiera już w przyszłym tygodniu (w Polsce nie będzie kłopotów z dystrybucją zapewnia wydawca), w sam raz na społeczną kwarantannę młodzieży.
Bo przecież świat siedzi i gra. Rekordowe obciążenie serwerów nikogo już chyba nie dziwi, wszak gry komputerowe to znakomity "zabijacz czasu". Potwierdzają to chociażby statystyki największego i najpopularniejszego serwisu/sklepu Steam. Jednocześnie zalogowane ponad 22 i pół miliona osób w ostatnim czasie to wynik budzący respekt/grozę...
... tylko się strzelają/mordują smoki i demony albo jeszcze co gorszego, heh... No to teraz coś na znękane serca przeciwników gier komputerowych. Oto na ważnym europejskim rynku w rankingu sprzedaży w Wielkiej Brytanii króluje premierowe Animal Crossing: New Horizons (DOOM Eternal drugi). A tam: sadzimy kwiatki, łapiemy ryby czy motyle, meblujemy domek i w ogóle jest miło i słodko.
Recenzja Animal Crossing: New Horizons w Giermaszu za tydzień - ale teraz już Wam możemy powiedzieć - ta "słodkość" to tylko pozory. TA GRA JEST Z PIEKŁA RODEM - wciąga bez reszty, można godzinami siedzieć i klikać, zbierać, klikać, projektować, zbierać, sadzić kwiatki i tak dalej. Oczywiście możecie już teraz się spodziewać, że w naszej recenzji będzie MNÓSTWO pochwał.
Zresztą - oczywiście przypadkowo - ale z premierą Animal Crossing: New Horizons to trafili w "10". Produkcja, która nie wymaga zręczności, relaksuje i odpręża a jest po prostu gigantyczna i setek godzin może nie wystarczyć na jej "wymaksowanie". Twórca gry Hisashi Nogami stwierdził w jednym z wywiadów "mamy nadzieję, iż wielu fanów wykorzysta czar gry, jako formę ucieczki i odprężającą zabawę w tym trudnych czasach".
O ile oczywiście kupicie gdzieś konsolę Nintendo Switch, no oczywiście cała seria Animal Crossing to ich jedna z perełek w koronie. Co prawda w Polsce (zdalnie przez internet kupujemy) w sklepach sprzęt jest, bo u nas - paradoks - to jednak nisza. A w USA, gdzie Switch jest mega popularny, tam w wielu sklepach konsola się wyprzedała. I na razie firma w ogóle wstrzymała serwisowanie Switcha.
Aha - obiecujemy, że to ostatni news o Animal Crossig: New Horizons (swoją drogą, to obecny hit sprzedaży, więc można nieco więcej o tej produkcji, prawda?) - tak więc część graczy, głównie rodziców, bardzo jest niezadowolona, że na jednej konsoli możesz projektować jedną wyspę. Niezależnie od profilu. Niezadowoleni są zwłaszcza rodzice, bo dzieci nie mają swoich wysp... To może niech dorośli oddadzą sprzęt młodzieży, hę?
Do walki z koronawirusem przyłącza się największe polskie studio CD Projekt RED. Autorzy Wiedźmina i Cyberpunk 2077 nawiązali współpracę z WOŚP i w sumie przekażą 4 miliony złotych na wsparcie służby zdrowia w naszym kraju. Połowa kwoty pochodzi od firmy, połowa od głównych akcjonariuszy i zarządu całej grupy CD Projekt.
Także QubicGames wspiera walkę z koronawirusem. Polska spółka poinformowała, że przeznaczy część wpływów z gier - 20 procent a i w niektórych przypadkach wszystkie - na pomoc polskiej służbie zdrowia w walce z pandemią. Kupili także kilkadziesiąt tysięcy masek chirurgicznych za ponad 300 tysięcy złotych.
Inna polska firma walczy z projektem o którym słyszymy już od ładnych kilku lat. Włącznie z rozstaniem z twórcami części pierwszej, późniejszym zerwaniem umowy z innym studiem - aż do budowania własnego zespołu. I tak CI Games "dzierga" Lords of the Fallen 2. Na pewno na kolejną generację - i raczej nieprędko - bo teraz robią następcę nieźle się sprzedającego Sniper Ghost Warrior Contracts. "Dwójka" może jeszcze w tym roku.
"Tak, wiemy, że plotkujecie na ten temat, tak wiemy, że były różne przecieki - ale to wszystko nieprawda" - mniej więcej tak brzmi odpowiedź amerykańskiego oddziału Konami na pogłoski o rzekomym wskrzeszeniu marki słynnych growych horrorów Silent Hill. Ponoć miało je przejąć Sony, ponoć coś tam coś tam... Cóż, mamy stanowcze dementi, ale, jak to się mówi, pożyjemy - zobaczymy.
À propos Sony: korporacja wydała właśnie oświadczenie w sprawie koronawirusa. W interesującym nas dziale elektronicznej rozrywki Japończycy na razie nie widzą zagrożenia, tu cytat (za PPE) "Chociaż do tej pory nie pojawiły się żadne problemy, Sony uważnie monitoruje ryzyko opóźnień w harmonogramach produkcji oprogramowania do gier zarówno w swoich studiach pierwszego kontaktu, jak i w studiach partnerskich".
Panzer Dragoon: Remake wydany - i zawsze to miło, gdy grę zrobioną przez Polaków reklamuje się w ramach Nintendo Direct (ich forma prezentowania nowości jako wydarzenia w internecie). Oczywiście mowa o napisanej na nowo - na szkielecie klasycznej "smoczej" strzelanki - produkcji, która już interesuje graczy z całego świata. Recenzja w Giermaszu najprawdopodobniej za tydzień.
Zobacz także
2020-02-15, godz. 06:00
[15.02.2020] Giermasz #385 - Zombie, demony i kucharz
W tym programie zajęliśmy się trzema sprawami: po pierwsze, Bartek Czetowicz uporał się z namolnymi żywymi truposzami w dobrej sieciowej strzelance Zombie Army 4: Dead War . Nasz recenzent poleca. Andrzej Kutys także zachęca, aby spróbować…
» więcej
2020-02-15, godz. 06:00
Zombie Army 4: Dead War [PS4]
Motyw eliminowania zombie - różnej maści - został już przerobiony w historii gier komputerowych na tysiące różnych sposobów. Ciężko obecnie wymyślić coś nowego, ciężko czymś w pełni zaskoczyć graczy. Nie inaczej jest z nowym…
» więcej
2020-02-15, godz. 06:00
Zombie Army 4: Dead War [PS4]
Motyw eliminowania zombie - różnej maści - został już przerobiony w historii gier komputerowych na tysiące różnych sposobów. Ciężko obecnie wymyślić coś nowego, ciężko czymś w pełni zaskoczyć graczy. Nie inaczej jest z nowym…
» więcej
2020-02-14, godz. 15:29
ARCHIWUM 2019, grudzień
» więcej
2020-02-14, godz. 15:28
ARCHIWUM 2020
» więcej
2020-02-14, godz. 15:28
ARCHIWUM 2020, styczeń
» więcej
2020-02-14, godz. 14:14
[08.02.2020] Reperkusje
Żeby było śmieszniej - tytułowych reperkusji po opóźnieniu premiery największej polskiej produkcji właściwie nie było. Bo dzięki serialowi o Białym Wilku znowu świetnie im się sprzedają gry z tym bohaterem i zamiast dołować…
» więcej
2020-02-14, godz. 13:53
[08.02.2020] Koronawirus cz1
Cóż - to może i nie jest dobra konstatacja - gdy zakładamy, że pojawią się kolejne części kącika technologicznego, które mogą zdominować informacje o niebezpiecznej sytuacji jaka zdarzyła się w Chinach. Nasz ekspert Radek Lis…
» więcej
2020-02-08, godz. 06:00
Please The Gods [Switch]
Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej…
» więcej
2020-02-08, godz. 06:00
Please The Gods [Switch]
Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej…
» więcej