Można zyskać ogromne pieniądze, można i je stracić. Wszak to biznes jak każdy inny. O czym boleśnie przekonał się Curt Schilling, były baseballista, który właśnie stracił 50 milionów dolarów - oszczędności całego życia. Zainwestował w Kingdoms of Amalur: Reconing. Gra jest niezła, choć niedoskonała, ale zebrała przyzwoite recenzje i nieźle - ale niewystarczająco - się sprzedała. Długi 38 Studios sięgnęły 150 milionów dolarów, jego właściciele całą winą za upadek obarczyli władze amerykańskiego stanu Rhode Island, które wcześniej udzieliły im gwarancji kredytowych. Teraz miały uniemożliwić firmie wyjście z kryzysu.
Niektórzy to chyba za to nie chcą zarobić. Nie jesteśmy w stanie bowiem objąć rozumem sytuacji, gdy po wyprzedaniu nakładu gry, zamiast natychmiast tłoczyć następny, aby jak najszybciej znowu "rzucić" go do sklepu, sprzedawcy bezradnie rozkładają ręce i mówią "nie ma". Jak pralek albo telewizorów w PeRElu. Nie wiemy dlaczego tak się stało, nawet chyba nie chcemy wiedzieć, jedyne co może pocieszyć wielbicieli Diablo III to informacja, że WRESZCIE za kilka dni pudełka z grą trafią z powrotem na półki. Dotychczas zarabiali spekulanci na portalach aukcyjnych, a wersja elektroniczna była ... droższa od "stacjonarnej". Bez komentarza, możemy jedynie domniemywać, że z racji ogromnych kłopotów Blizzarda na przeciążonych do granic możliwości serwerach, wcale im się nie spieszyło z przyjęciem nowych graczy do świata Sanktuarium.
"No musicie być dorośli. Nie mogę prowadzić konstruktywnej dyskusji z graczami, którzy ciągle krzyczą tylko "przywróć, przywróć, przywróć" - czyli Katsuhiro Harada, twórca serii Tekken prowadzi "dialog" z graczami. Faktem jest, ze plaga narzekactwa dosłownie na wszystko jest prawdziwą zmorą w branży, ale, żeby tak się dać podpuścić internetowym trollom? Dodajmy, że poszło o sugestie przywrócenia oryginalnych głosów postaci, jakie były wykorzystane w pierwszej części gry.
4 lipca do sieci trafi wreszcie oczekiwane długo przez fanów - i przez nich wymuszone, dodajmy - specjalne DLC do Mass Effect 3. Darmowy dodatek Extended Cut ma dać wszystkim wyczekiwane "właściwe" zakończenie trylogii i odpowiedź na wszystkie pytania nurtujące fanów. O całej bardzo głośnej historii mówiliśmy w Giermaszu sporo, zainteresowanych odsyłamy do Archiwum na naszej stronie internetowej.
A już w ten piątek w kinach zadebiutuje najnowsza odsłona przygód Spidermana. Niesamowity Spider-Man pojawi się także na maszynkach do grania. W sieci można znaleźć sporo galerii, także filmy z fragmentami gameplaya. My na razie nie jesteśmy do końca przekonani, chociaż życzymy Człowiekowi-Pająkowi, aby miał tyle szczęścia do komputerowej adaptacji jak jego kolega z uszami nietoperza, czyli Batman w znakomitych Arkham Asylum i Arkham City. Ale jak uczy doświadczenie, z tymi przygodami na ekranie a w kinie bywa różnie. Tu mamy zupełnie świeży przykład Game of Throne. Świetny serial na podstawie uwielbianych przez czytelników książek, a gra? Zadebiutowała i konkluzja pierwszych recenzji jest taka - fabuła bardzo w porządku, mechanika gry "skopana na maksa".
Może trzeba pójść śladem Elektroników, którzy mają wyjątkowo ambitne cele na przyszłość. Zacytujmy tutaj jednego z przedstawicieli firmy: "W EA stawiamy poprzeczkę bardzo wysoko. We wszystkim co robimy, musimy mieć średnią ocen na poziomie 90% - dotyczy to zarówno naszych gier, jak i naszego systemu dystrybucji". Trzymamy za słowo.
A o poziom przynajmniej jednej gry od EA chyba nie mamy się w ogóle co martwić. W czasie Euro 2012 musimy powiedzieć o tym z pozoru błahym fakcie, że FIFA 13 ma już oficjalny projekt okładki. A na niej - nie zgadniecie - nie, nie Grzegorz Lato ani Zdzisiu Kręcina, tylko Leo Messi. A jak jutro Christiano Ronaldo ogra Hiszpanię w półfinale a w finale zagra mecz życia, to co wtedy? Ale zaraz, czy przypadkiem CR 7 nie jest zaangażowany przez konkurencję z Pro Evolution Soccer 13? Na razie także w cyfrowej kopanej górą więc Argentyńczyk, ale nic nie jest przesądzone - przecież to wciąż nieprzewidywalna piłka nożna, prawda?
"No musicie być dorośli. Nie mogę prowadzić konstruktywnej dyskusji z graczami, którzy ciągle krzyczą tylko "przywróć, przywróć, przywróć" - czyli Katsuhiro Harada, twórca serii Tekken prowadzi "dialog" z graczami. Faktem jest, ze plaga narzekactwa dosłownie na wszystko jest prawdziwą zmorą w branży, ale, żeby tak się dać podpuścić internetowym trollom? Dodajmy, że poszło o sugestie przywrócenia oryginalnych głosów postaci, jakie były wykorzystane w pierwszej części gry.
4 lipca do sieci trafi wreszcie oczekiwane długo przez fanów - i przez nich wymuszone, dodajmy - specjalne DLC do Mass Effect 3. Darmowy dodatek Extended Cut ma dać wszystkim wyczekiwane "właściwe" zakończenie trylogii i odpowiedź na wszystkie pytania nurtujące fanów. O całej bardzo głośnej historii mówiliśmy w Giermaszu sporo, zainteresowanych odsyłamy do Archiwum na naszej stronie internetowej.
A już w ten piątek w kinach zadebiutuje najnowsza odsłona przygód Spidermana. Niesamowity Spider-Man pojawi się także na maszynkach do grania. W sieci można znaleźć sporo galerii, także filmy z fragmentami gameplaya. My na razie nie jesteśmy do końca przekonani, chociaż życzymy Człowiekowi-Pająkowi, aby miał tyle szczęścia do komputerowej adaptacji jak jego kolega z uszami nietoperza, czyli Batman w znakomitych Arkham Asylum i Arkham City. Ale jak uczy doświadczenie, z tymi przygodami na ekranie a w kinie bywa różnie. Tu mamy zupełnie świeży przykład Game of Throne. Świetny serial na podstawie uwielbianych przez czytelników książek, a gra? Zadebiutowała i konkluzja pierwszych recenzji jest taka - fabuła bardzo w porządku, mechanika gry "skopana na maksa".
Może trzeba pójść śladem Elektroników, którzy mają wyjątkowo ambitne cele na przyszłość. Zacytujmy tutaj jednego z przedstawicieli firmy: "W EA stawiamy poprzeczkę bardzo wysoko. We wszystkim co robimy, musimy mieć średnią ocen na poziomie 90% - dotyczy to zarówno naszych gier, jak i naszego systemu dystrybucji". Trzymamy za słowo.
A o poziom przynajmniej jednej gry od EA chyba nie mamy się w ogóle co martwić. W czasie Euro 2012 musimy powiedzieć o tym z pozoru błahym fakcie, że FIFA 13 ma już oficjalny projekt okładki. A na niej - nie zgadniecie - nie, nie Grzegorz Lato ani Zdzisiu Kręcina, tylko Leo Messi. A jak jutro Christiano Ronaldo ogra Hiszpanię w półfinale a w finale zagra mecz życia, to co wtedy? Ale zaraz, czy przypadkiem CR 7 nie jest zaangażowany przez konkurencję z Pro Evolution Soccer 13? Na razie także w cyfrowej kopanej górą więc Argentyńczyk, ale nic nie jest przesądzone - przecież to wciąż nieprzewidywalna piłka nożna, prawda?
Zobacz także
2012-08-07, godz. 16:32
Obejrzyj fragment rozgrywki w Bulletstorm
» więcej
2012-08-07, godz. 16:29
[07.08.2012] Bulletstorm
Polak potrafi zrobić grę na światowym poziomie. Studio People Can Fly wsławiło się już kultowym Painkillerem, ale Bulletstorm to miało być wejście do absolutnej światowej elity. Również, a może przede wszystkim, pod względem…
» więcej
2012-08-07, godz. 16:27
[07.08.2012] Bulletstorm
Polak potrafi zrobić grę na światowym poziomie. Studio People Can Fly wsławiło się już kultowym Painkillerem, ale Bulletstorm to miało być wejście do absolutnej światowej elity. Również, a może przede wszystkim, pod względem…
» więcej
2012-08-07, godz. 16:11
Kilka screenów z gry
» więcej
2012-08-07, godz. 16:06
[07.08.2012] Diablo III
Z recenzją tej jakże oczekiwanej przez wiele lat gry specjalnie postanowiliśmy się nieco wstrzymać - i patrząc na doniesienia o szturmie graczy na serwery i dużych problemach firmy Blizzard z obsługą Diablo III, wydaje się, że była…
» więcej
2012-08-07, godz. 16:05
[07.08.2012] Diablo III
Z recenzją tej jakże oczekiwanej przez wiele lat gry specjalnie postanowiliśmy się nieco wstrzymać - i patrząc na doniesienia o szturmie graczy na serwery i dużych problemach firmy Blizzard z obsługą Diablo III, wydaje się, że była…
» więcej
2012-08-07, godz. 15:40
[07.08.2012] Lądujemy na Marsie
Co prawda w grach komputerowych to ludzkość już dawno podbiła w kosmosie wszystkie galaktyki, ale w prawdziwym życiu póki co cieszymy się z sukcesu "Curiosity", który wylądował na Marsie. A malkontenci już narzekają, że zdjęcia…
» więcej
2012-08-07, godz. 15:37
ARCHIWUM 2012, sierpień
» więcej
2012-08-01, godz. 13:38
S
sandbox - jeden z typów projektowania gier komputerowych. Często mówi się o sandboxach jako osobnym gatunku gier, jednak stosunkowo otwarty świat - co jest tutaj warunkiem niezbędnym - jest implementowany w różnych odmianach, na przykład…
» więcej
2012-08-01, godz. 13:35
M
MOBA - czyli Multiplayer Online Battle Arena. Jej przedstawicielem jest najpopularniejsze w tej chwili League of Legends. Grający w sieci przeciwko sobie w drużynach zawodnicy mają do dyspozycji bazę, która produkuje żołnierzy zwanych…
» więcej