Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Windbound
Windbound
Czasem marzy mi się taka możliwość w recenzjach, żeby pozostać neutralnym. Żeby Wam tak powiedzieć, że w sumie to komuś może się podobać, ale też może się nie podobać. Tak jest z Windbound - survivalem od 5 Lives Studios. Wcielamy się w Karę - dziewczynę, która ląduje na bezludnym atolu, gdzie musi sobie radzić sama. Co dalej? Czy Kara ma jedynie przeżyć? Czy kryje się za tym coś więcej? Co napotkamy po drodze? Odpowiedzi na te pytania autorzy serwują nam bardzo oszczędnie i dość jasno dają do zrozumienia, że sednem rozgrywki jest przetrwanie.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland
GIERMASZ-Recenzja Windbound

Oczywiście trzeba zebrać odpowiednie materiały, które pozwolą na przeżycie, ale też walkę. Jeśli graliście wcześniej w gry tego gatunku - to jest to dla Was oczywiste - patyki, kamienie, jakieś rośliny - wszystko po to, żeby można było stworzyć odpowiednie narzędzia, które pozwolą zdobyć jedzenie, ale też obronić się przed atakami ze strony stworów. Z jednej strony nie widzę tu niczego odkrywczego, z drugiej - jest zachowany balans. Crafting nie męczy i specjalnie nie nuży.

Takim małym powiewem świeżości jest łódź, którą dysponuje Kara. Regularnie ją ulepszamy czy powiększamy, to był dla mnie chyba najprzyjemniejszy element rozgrywki. Choć ja w ogóle tak mam, że lubię, kiedy gra daje możliwość nie tyle budowy, co rozbudowy i ulepszania czegoś. Taki mały growy fetysz. No i oczywiście ma praktyczne zastosowanie - tak mówiąc w skrócie poszczególne wyspy przechodzimy, a łódź służy do podróży między nimi. Samo żeglowanie nie polega jedynie na trzymaniu gałk kierunkowej do przodu, trzeba na przykład walczyć z wiatrem - to bywa dość trudne, no i tu miałem kilka razy ochotę na rzucenie padem.

Teraz nadchodzi dla mnie chyba najtrudniejsza część rozmowy o Windbound. Grafika. Sprawdziłem sobie, co inni o niej piszą. Zdecydowana większość jest zachwycona. I ja też nie mam się do czego przyczepić. Tym bardziej, że przypomina disneyowskie produkcje - no tak skojarzenia z Vaianą są jak najbardziej na miejscu. A ja jednak nie mogę się do niej przekonać. Niespecjalnie nudzi, jest tu jakie takie zróżnicowanie, poza tym poszczególne wyspy znacznie różnią się od siebie, animacje też są w porządku. A jednak we wszystkim jest coś... metalicznego. Coś, co sprawia, że nie mogę odegnać jakiegoś poczucia sztuczności.

I trochę podobnie mam z całą grą. Nie mogę powiedzieć, że się nudziłem. Z drugiej strony nie czułem jakiejś szczególnej presji, czy chęci, żeby odpalić Windbound. Z kolei, kiedy ją już włączyłem - nie mogłem powiedzieć, że to był jakiś stracony czas. Było... przyjemnie. Tak, to chyba najlepsze określenie. Choć są też tacy odbiorcy - miłośnicy survivali - którzy oceniają ją wyżej. Jeśli też lubicie ten gatunek - to powinien być udany zakup.

Zobacz także

2021-06-12, godz. 06:00 Necromunda: Hired Gun [Xbox Series X] Szkoda. Naprawdę był tu niezły pomysł, fantastyczny potencjał świata osadzonego w realiach Warhammera 40 000 i kilka niezłych koncepcji. Wszystko jednak rozmywa się w obrazie, który przywodzi na myśl albo jakąś bylejakość, albo… » więcej 2021-06-12, godz. 06:00 DC Super Hero Girls: Teen Power [Switch] Gdy włączyłem DC Super Hero Girls: Teen Power, przez pierwsze kilkanaście minut zastanawiałem się, niczym w piosence, "co ja robię tu" ? Nastoletnie, szczebioczące sympatycznie super-bohaterki, radośnie podekscytowane wrzuceniem kolejnej… » więcej 2021-06-12, godz. 06:00 Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 [Xbox Series X] Od 2010 roku CI Games rozwija swoją serię Sniper: Ghost Warrior. Efekty tych działań były różne. Rekordowa sprzedaż jedynki, słabsza dwójki, masa bugów w SGW3 i odrodzenie w Sniper: Ghost Warrior Contracts. Kontrakty wprowadzały… » więcej 2021-06-12, godz. 06:00 [12.06.2021] Giermasz #452 - Precyzyjne strzały Gdy debiutowała "jedynka", sensacyjna sprzedaż była także spowodowana wstrzeleniem się (nomen omen) w niszę, która okazała się atrakcyjna dla graczy. Później losy serii różnie się plotły, ale miło nam poinformować, że zdaniem… » więcej 2021-06-11, godz. 18:38 [12.06.2021] Niekończące się pasmo nieszczęść Oczywiście - sami narobili sobie problemów, gdy najpierw rozbudzili gigantyczne oczekiwania graczy, a później... a później i ich dopadł potężny pech. Poważne kłopoty niedawnego lidera naszej branży - między innymi o tym opowiada… » więcej 2021-06-11, godz. 15:44 GIERMASZ 2021, czerwiec » więcej 2021-06-11, godz. 15:38 [12.06.2021] Wyciek Nie pierwszy raz informujemy o problemach z zabezpieczeniami w internecie. Tym razem wyciekło, bagatela, kilka miliardów haseł, używanych w różnych serwisach. Między innymi o tym mówi nasz technologiczny ekspert Radek Lis. Poza tym… » więcej 2021-06-05, godz. 06:00 Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice [Switch] Od redakcji: Gra od jesieni 2020 dostępna jest w wersji na komputery, teraz miała premierę na konsolach. Stary uwodziciel Larry Laffer nie daje za wygraną. Od kilkudziesięciu lat uskutecznia swoje miłosne podboje i robi to po raz kolejny… » więcej 2021-06-05, godz. 06:00 Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice [Switch] Od redakcji: Gra od jesieni 2020 dostępna jest w wersji na komputery, teraz miała premierę na konsolach. Stary uwodziciel Larry Laffer nie daje za wygraną. Od kilkudziesięciu lat uskutecznia swoje miłosne podboje i robi to po raz kolejny… » więcej 2021-06-05, godz. 06:00 World of Tanks: Modern Armor [Xbox Series X] Od redakcji: Popularne "czołgi" w odświeżonej odsłonie na konsolach. Gra jest za darmo (z mikropłatnościami), możecie ją przetestować sami - więc poniższy tekst traktujcie jako opinię o najnowszej wersji tej produkcji. Kilkadziesiąt… » więcej
172173174175176177178