Grę do recenzji dostaliśmy od agencji reprezentującej twórców.
Dobra dobra, ale czym tak naprawdę jest to całe Loop Hero. To tak zwany dungeon crawler, turowa i karciana gra akcji, która została osadzona w klimacie fantasy. Jak to w tego typu grach z gatunku indie bywa, rozgrywkę obserwujemy tutaj w rzucie izometrycznym, a sama grafika… no cóż, jest mocno oldschoolowa. I mam tu na myśli gry z czasów poczciwej Amigi, czy Commodore, niż gorsze bądź lepsze teraźniejsze produkcje nawiązujące tylko klimatem do minionych czasów. Co ciekawe same opcje dają tu możliwość wyświetlania gry niczym w starych monitorach CRT, ale dla dobra swojego wzroku postanowiłem odznaczyć tę funkcję. Mówiąc wprost - Loop Hero to totalna pikseloza. Ba! Nawet dźwięk jest tu rodem z tych klasycznych, wiekowych maszyn, a te wszystkie bzyczenia, pomrukiwania i popiskiwania z głośników, obudziły we mnie wspomnienia dawnych, oj niemal pradawnych czasów. No dobra, ale do meritum!
Sama koncepcja gry przedstawiona w Loop Hero jest dość nietypowa. Nasza historia zaczyna się tu w momencie, gdy cały dotychczasowy świat, który znaliśmy do tej pory, dosłownie przestaje istnieć i pogrąża się w chaosie. Straszliwy licz, czy jak kto woli mag, zamknął czas w pętli, a jedyną nadzieją na przerwanie tego status quo jesteśmy my i nasze poczynania w tej fantastycznej krainie. Cały znany nam świat fragment po fragmencie znika na naszych oczach. W Loop Hero dosłownie chodzimy w kółko po jednej i tej samej ścieżce, a dokładniej to obserwujemy, jak nasza postać sama porusza się po owalnej dróżce, a na swojej drodze spotyka coraz to nowych i potężniejszych przeciwników. W dowolnym momencie naszej wędrówki możemy jedynie spauzować grę, aby zaplanować naszą taktykę na najbliższe potyczki, czy użyć kart, które mamy akurat na swoim wyposażeniu.
I tu zaczynają się też schody, a sama gra pokazuje swoje drugie oblicze. Otóż niektóre z tych kart pozwalają nam na edycję naszego otoczenia. Możemy na przykład w pobliżu ścieżki postawić jakiś budynek, umieścić na mapie górę, łąkę, czy po prostu zaingerować w to, jak prezentuje się tu przedstawiany świat. Spytacie po co? A no po to, że każdy z wzniesionych obiektów niesie ze sobą określone bonusy, które wpływają potem na przykład na siłę naszej postaci, liczbę jej punktów życia, czy jego regeneracji, a w rezultacie na samą rozgrywkę.
Wraz z pokonywanymi przez naszą postać wirtualnymi kilometrami, gra odlicza także mijające dni i przywołuje kolejnych wrogów, którzy następnie ponownie stają na naszej drodze. Z samych, pokonanych przeciwników wypadają natomiast m.in. karty budynków i lokacji, które możemy umiejscowić na mapie, a także elementy ekwipunku, jak coraz lepsze bronie, pierścienie, czy fragmenty uzbrojenia. Z kolei progres pozwala nam tu poznać kolejne skrawki galopującej fabuły, czy po prostu uzyskać dostęp do następnych ulepszeń naszej postaci. I to tak w dużym skrócie, bo sama akcja gry toczy się tu naprawdę błyskawicznie i tak samo szybko przyjdzie nam tu zrozumieć, czym jest ta tytułowa pętla czasu.
Podsumowując, Loop Hero to pewien ewenement ostatnich tygodni. Gra rozeszła się dosłownie jak świeże bułeczki, a kilkanaście tysięcy niezwykle pozytywnych recenzji i ocen rzędu 8 i 9 na 10 doskonale pokazuje to, z jak ciepłym odbiorem spotkał się ten tytuł. Na samym początku Loop Hero nieco przytłacza swoją surowością i dość dziwną mechaniką, która muszę przyznać, że jest jedyna w swoim rodzaju. Jednak po krótkim zapoznaniu rozgrywka wydaje się tu być zadziwiająco płynna i satysfakcjonująca. No może jedynie trochę nie kupuję tej koncepcji z samą pętlą czasu i krążeniem po wirtualnym okręgu, ale już sam pomysł na połączenie karcianki z grą turową w klimacie fantasy, rozbudowywaniem budynków specjalnych i ulepszaniem w ten sposób naszego bohatera jest genialny i przynosi wiele frajdy!
Loop Hero pokazuje, że pomimo tak płodnego rynku można jeszcze stworzyć coś nowatorskiego, co kompletnie rozkłada konkurencję na łopatki. To wszystko sprawia, że koniec końców nie dziwię się, dlaczego Loop Hero zbiera tak pozytywne opinie i oceny. To w pewnym sensie powiew świeżości na rynku gier z gatunku indie i z całego serca polecam Wam sprawdzić ten tytuł na własnej skórze. Myślę, że się nie zawiedziecie. Cześć!
Zobacz także
2020-08-14, godz. 14:53
GIERMASZ 2020, sierpień
» więcej
2020-08-14, godz. 14:53
[15.08.2020] Co w trawie piszczy
Po krótkiej urlopowej przerwie wracamy do naszego co tygodniowego przeglądu wydarzeń w polskiej branży gier wideo. W studiu Michał Król z najnowszymi informacjami. Mówimy między innymi o pomyśle pilotażowego programu związanego…
» więcej
2020-08-14, godz. 14:39
GIERMASZ 2020, sierpień
» więcej
2020-08-14, godz. 14:39
[15.08.2020] Szpieguj-szpiegula
Wydaje się, że nawet już chyba przyzwyczailiśmy się do śledzącego nas nieustannie "Wielkiego brata". Oglądasz coś w sklepie internetowym - po czym nagle w Twoich "soszjalach" odpalają się reklamy takich produktów... to już nawet…
» więcej
2020-08-10, godz. 16:45
Fall Guys: Ultimate Knockout [PS4]
To miała być klasyczna, pisana recenzja Giermaszu. Ale wystarczy sprawdzić, co wydarzyło się wokół tej gry, jak szybko stała się fenomenem, żeby stwierdzić, że ten tytuł wymyka się próbom oceny. Po prostu grają w nią miliony…
» więcej
2020-08-01, godz. 06:00
[02-09.08.2020] Giermasz na urlopie!
Spokojnie - wrócimy, pełni nowych sił i z ogranymi kolejnymi hitami! Z racji przerwy urlopowej na kolejny program zapraszamy w sobotę 15 sierpnia . Możecie się spodziewać między innymi recenzji Carrion, Tannenberg (wersja konsolowa)…
» więcej
2020-07-26, godz. 17:12
Urban Flow [Switch]
Do tej pory gry o ruchu drogowym kojarzyły mi się z serią Burnout i trybem Crash. Rozpędzam się, wpadam na skrzyżowanie, wbijam w pierwszy samochód i oglądam gigantyczny karambol. Twórcy z polskiego studia Baltoro Games stwierdzili…
» więcej
2020-07-25, godz. 06:00
[25.07.2020] Giermasz #408 - Gry na Xboksa Series X - i nie tylko
To jest pewna ironia losu, że w programie w którym sporo miejsca poświęciliśmy prezentacji gier na Xboksa Series X - i jednocześnie recenzujemy ostatniego "ekskluziwa" od konkurencji. Ale to nie my ustalaliśmy ten harmonogram, prawda?…
» więcej
2020-07-25, godz. 06:00
Silent Service II (1990 r.)
Żeby grać w tę produkcję w Polsce - wtedy w sklepach nie było oryginalnych wydań - gazety drukowały sążnistą listę klawiszy potrzebnych do obsługi Twojej jednostki. W grze Silent Service II wcielałeś się Drogi Graczu w postać…
» więcej
2020-07-25, godz. 06:00
Ghost of Tsushima [PS4]
Wymyśliłem ze czternaście wersji pierwszego akapitu tej recenzji... W jednej, przykładowo, miałem zacząć od informacji, że koniecznie trzeba zmienić wersję językową na japońską (z polskimi napisami). To gwarantuje najlepsze doznania…
» więcej