Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Wreckfest
Wreckfest
W roku 2018 twórcy serii Flatout, studio Bugbear Entertainment, opublikowali na pecetach swoją najnowszą grę Wreckfest. Wyścigi w których liczy się bezpardonowa walka, a części samochodów latają po całej trasie, bardzo przypadły graczom do gustu. Potem była wersja na starą generację konsol, na najnowszą (którą recenzowałem), a teraz produkcja trafiła także na najsłabszy aktualnie sprzęt - Switcha. W recenzji skupię się na technicznych aspektach tego tytułu, który nadal oferuje masę zabawy, ale ma też kilka minusów.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland
GIERMASZ-Recenzja Wreckfest [Switch]

Zasady fair play chowamy do szuflady i ruszamy w trasę by siać demolkę i totalne zniszczenie na małym ekranie. Bo już na wstępie muszę powiedzieć, że we Wreckfest gra się najlepiej właśnie w wersji przenośnej. Problem polega na tym, że jeśli ktoś ścigał się na mocnym sprzęcie, zwłaszcza PC czy nowej generacji konsol, to wersja na Switcha będzie dla niego odległym, biedniejszym kuzynem. Uruchomiłem ją na dużym telewizorze i nie jest najlepiej. Żaby było jasne, gra się wciąż fantastycznie, emocje sięgają zenitu, a walka na torze przeradza się w destruction derby. I to bez znaczenia od platformy jest na najwyższym poziomie. Różni się tylko jakością wykonania, bo jednak konsola Nintendo nie ma takiej mocy, co widać na pierwszy rzut oka. Niestety twórcy musieli iść na kompromisy. Pierwszym jest płynność, o połowę mniejsza niż na najnowszych sprzętach. Mimo to 30 klatek na sekundę gwarantuje, że tytuł się nie zacina, niezależnie jak dużo dzieje się na ekranie. Ograniczenia dotyczą także samej oprawy graficznej, co widać dość wyraźnie. Jest to oczywiste, bo chcąc zachować płynność trzeba z czegoś zrezygnować. Otoczenie toru nie jest już tak szczegółowe, samochody także wyglądają gorzej i całość oprawy, przy PlayStation 5 czy Xboksie Series X wygląda po prostu strasznie biednie. Zwłaszcza, kiedy gra się na dużym ekranie. Na szczęście przyjemność z grania jest na tym samym, maksymalnym poziomie, więc nie ma tego złego.

Są też plusy switchowej wersji Wreckfesta. Gracze od razu dostali zawartość dwóch Przepustek Sezonowych, więc gra zawiera wszystko, co zostało przygotowane do tej pory. W sumie jest to 12 pakietów samochodów oraz zawartości, czyli krótko: od groma i ciut ciut. Cała reszta to znana już spora i wciągająca kampania na kilkanaście godzin jazdy, dzienne wyzwania, zabawa sieciowa, niestety brak jest możliwości kanapowego ścigania się na podzielonym ekranie.

Podsumowując, Wreckfest to nadal te same, znakomite i widowiskowe wyścigi, mające multum zawartości i zapewniające wiele godzin zabawy. Niestety grając w nie na mocniejszych sprzętach rzuca się w oczy ubogość wersji na Switcha. Rozwiązaniem jest jazda w wersji przenośnej, wtedy nie przeszkadza to wcale. Mimo to poleciłbym tę grę przede wszystkim osobom, które nie miały z nią dotychczas styczności.

Ocena: 6/10

Zobacz także

2021-12-25, godz. 06:00 Surviving the Aftermath [PC] Surviving the Aftermath to City Builder w którym postaramy się odbudować wioskę po zagładzie nuklearnej. Klimat postapo - wydawałoby się, że nie można tutaj niczego zepsuć. Ale to tylko wrażenie. Bo Surviving the Aftermath nie wciągnęło… » więcej 2021-12-25, godz. 06:00 [25.12.2021] Giermasz #478 - Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku W tym jakże sympatycznym czasie (gierki to fajne prezenty, prawda?) zapraszamy do słuchania Giermaszu w którym znajdziecie trzy recenzje. Andrzej Kutys jest zachwycony spolszczonym Disco Elysium: The Final Cut , choć pewne problemy techniczne… » więcej 2021-12-25, godz. 06:00 Surviving the Aftermath [PC] Surviving the Aftermath to City Builder w którym postaramy się odbudować wioskę po zagładzie nuklearnej. Klimat postapo - wydawałoby się, że nie można tutaj niczego zepsuć. Ale to tylko wrażenie. Bo Surviving the Aftermath nie wciągnęło… » więcej 2021-12-24, godz. 12:58 [25.12.2021] Zapowiedzi roku 2022 Całe to wydanie kącika Gramy po polsku Michał Król poświęcił na omówienie produkcji, które mają trafić do graczy w 2022 roku. Od wielkich tytułów AAA, tych z mniejszymi budżetami - po takie, które tworzy jedna osoba. I naprawdę… » więcej 2021-12-24, godz. 12:27 [25.12.2021] Atomizacja W świątecznych nastrojach usiedliśmy w studiu z naszym technologicznym ekspertem Radkiem Lisem. Tematy bardzo różne: od geopolitycznej gry wokół technologii jądrowej i wybranej lokalizacji dla elektrowni w Polsce. Poprzez nowość… » więcej 2021-12-18, godz. 06:00 Big Brain Academy: Brain vs. Brain [Switch] Mówi się, że w pewnym wieku trzeba zacząć dbać o mózg, by jak najdłużej działał na najwyższych obrotach. Jest to oczywiście prawda, ale rozwijać go, gimnastykować i dać się wykazać, trzeba przez całe życie. Codzienne treningi… » więcej 2021-12-18, godz. 06:00 Big Brain Academy: Brain vs. Brain [Switch] Mówi się, że w pewnym wieku trzeba zacząć dbać o mózg, by jak najdłużej działał na najwyższych obrotach. Jest to oczywiście prawda, ale rozwijać go, gimnastykować i dać się wykazać, trzeba przez całe życie. Codzienne treningi… » więcej 2021-12-18, godz. 06:00 Halo Infinite [Xbox Series X] Dużo słyszałem o tej grze. Widziałem przecież te sceny z Teorii Wielkiego Podrywu, którego bohaterowie zagrywali się w Halo. I najnowsza odsłona produkcji z dopiskiem Infinite jest dokładnie tym, czego się spodziewałem. Kosmiczną… » więcej 2021-12-18, godz. 06:00 Clid The Snail [PlayStation 4] Dzisiaj będzie zupełnie nietypowo, bo naszym głównym bohaterem nie będzie potężny rycerz, będący ostatnią nadzieją ludzkości, nieustępliwy dowódca odbijający z rąk wrogów podbite tereny czy szlachetny i prawy władca prowadzący… » więcej 2021-12-18, godz. 06:00 Halo Infinite [Xbox Series X] Dużo słyszałem o tej grze. Widziałem przecież te sceny z Teorii Wielkiego Podrywu, którego bohaterowie zagrywali się w Halo. I najnowsza odsłona produkcji z dopiskiem Infinite jest dokładnie tym, czego się spodziewałem. Kosmiczną… » więcej
139140141142143144145