Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórców, polskiego studia Monster Couch.
W takim razie – na czym polega Quilts and Cats of Calico? Wcielamy się osoby, która szyje kołdry i naszym zadaniem jest uszycie takiej, która zwabi jak najwięcej kociaków. Do dyspozycji mamy heksagonalne kafelki, z których układamy wzory czy guziki, które możemy doszyć. Z pozoru łatwe zadanie staje się cięższe, kiedy musimy zacząć planować swoje ruchy na kilka kafelków do przodu. Wtedy naprawdę trzeba się wysilić aby zadowolić najbardziej wybredne koty. Rozgrywka pomimo prostoty założeń jest ciekawa, a do dyspozycji mamy kilka trybów gry. Solo, czyli po prostu szyjemy swoją kołdrę i wabimy koty, tryb online, w którym mierzymy się z innymi oraz kampanię fabularną. Ta ostatnia przenosi nas do miasta wyznawców kotów, a same zwierzaki mają moc, dzięki której mogą wzywać na życie ludzi.
Grając w Quilts and Cats of Calico z ekranu wylewa nam się słodycz. Pastelowe barwy, wzorzyste kołdry, no i oczywiście – koty. Koty, z którymi możemy wchodzić w interakcje. Takiego mruczka leżącego na naszej kołdrze możemy pogłaskać, delikatnie przesunąć, jeżeli przeszkadza w tym momencie, a poza tym zachowują się po prostu jak koty – czasem będą z ciekawością pchać się pod dłonie, żeby potem odejść i zająć się swoimi sprawami. Do tego gra daje nam opcję stworzenia własnego zwierzaka, więc nie stoi na przeszkodzie, aby uszyć wirtualną kołdrę dla swojego prawdziwego pupila.
Urocza gra, która jest portem ciekawej planszówki, do której dodany jest nowy twist. No i koty. Koty najważniejsze w tym wszystkim. Ta gra musiała wypalić i wypaliła. Urocza grafika, ciekawy gameplay, uspokajająca muzyka – to wszystko składa się na świetny tytuł, który jest idealny do odparowania po pracy i uspokojenia swoich pędzących myśli. Quilts and Cats of Calico – 9/10.
Zobacz także
2024-07-06, godz. 07:00
[6.07.2024] Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation . Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
FIFA Street (2005 r.)
Ciężko jest wymyślić coś nowego w grach o tematyce sportowej. Jasno ustalone zasady, znana rozgrywka, ogólnie - nic, czego wcześniej nie widzieliśmy. Jednak czasem udaje się znaleźć ten jeden złoty samorodek, który jest rzeczywiście…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 06:00
[6.07.2024] Giermasz #606 - RPG, chomiki i piłka nożna
Zapraszamy na wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". W programie jedna recenzja, rozmowa z niezależnym polskim twórcą i kolejną część kącika "Stare ale jare". Sprawdziliśmy drugą część trylogii remake’ów…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Pinball Illusions (1995 r.)
Pinball Illusions z 1995 roku to ostatni z dwuwymiarowych flipperów przygotowany przez szwedzkie studio Digital Illusions. W kąciku Stare ale jare mówiliśmy o dwóch poprzednich odsłonach, więc warto zająć się... najbardziej nietypową…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
[29.06.2024] Rozmowa - Łukasz Spierewka ze studia Afterburn
Jedna z najdłuższych rozmów w naszym cyklu. Łukasz Spierewka jest założycielem studia Afterburn, które na koncie ma kilka udanych gier z gatunku logiczna/puzzle. Z twórcą rozmawiałem o ich minimalizmie, złotym środku gwarantującym…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Stellar Blade [PlayStation 5]
Jedni powiedzą, że Stellar Blade jest dla facetów-wzrokowców, bo bohaterka ma pełną szafę interesujących i mało zakrywających strojów. Ja powiem, że to świetny RPG akcji w klimatach postapo, z ciekawą fabułą, dobrym systemem…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Stellar Blade [PlayStation 5]
Jedni powiedzą, że Stellar Blade jest dla facetów-wzrokowców, bo bohaterka ma pełną szafę interesujących i mało zakrywających strojów. Ja powiem, że to świetny RPG akcji w klimatach postapo, z ciekawą fabułą, dobrym systemem…
» więcej