Jak mówi staropolska mądrość: Człowiek człowiekowi wilkiem, a sąsiad sąsiadowi sąsiadem. Jeżeli chodzi o tą kwestię, to czasem jest to loteria – albo trafi się ktoś, z kim można wspólnie odpalić grilla i wnosić szafki, a czasem się trafi ktoś, kto wierci w ścianach w sobotę rano czy zostawia pozostałości po swoim psie na osiedlowych trawnikach. Czasem korci nas na rewanż, ale ostatecznie nasza cywilizowana natura wygrywa. Lecz co jeżeli chęć wykręcenia numeru temu jednemu sąsiadowi bierze górę? Możemy zawsze odpalić komputer.
Sąsiedzi z Piekła Rodem to gra z 2003 roku, która polega na wycinaniu żartów swojemu sąsiadowi. Całość utrzymana jest w koncepcji serialu komediowego, gdzie nasi bohaterowie mają odgrywać role w telewizji. Jest to point-and-click w którym kierujemy naszym protagonistą w taki sposób, aby pozbierać przedmioty potrzebne nam do żartów, ale jednocześnie musimy pozostać niezauważeni przez naszego sąsiada. W wachlarzu są żarty od tak nieszkodliwych, jak zawiązanie anteny telewizora na supeł czy zabranie papieru toaletowego, po tak mocne, jak wymiana świeczki w torcie urodzinowym na petardę, wylanie wody na kabel podłączony do prądu albo dolanie miodu do mleczka do opalania, co spowoduje nalot roju os na naszego sąsiada. Trochę taki kreskówkowy Jackass.
Gra studia JoWood Entertainment wydana była na PC, Xboksa i GameCube’a. Recenzje były mieszane – najlepsze zebrała wersja na komputery, gdyż edycje konsolowe były słabej oceniane. Co nie zmienia faktu, że przygody naszych bohaterów zyskały uznanie w oczach graczy na tyle, że wypuszczono drugą część ich przygód, gdzie uprzykrzamy życie naszemu sąsiadowi na jego wakacjach. Zresztą pomimo już przeszło dwudziestu lat na rynku, Neighbours From Hell cały czas jest ogrywane przez graczy, co widać po wykresach aktywności użytkowników na Steam. Oba tytuły doczekały się również remastera, aby móc drażnić sąsiada w lepszej jakości.
Zobacz także
2024-06-03, godz. 17:21
F1 24 [PC]
W terminologii filmowej istnieje pojęcie epizodu butelkowego. Jest to odcinek serialu, który wykonywany jest jak najmniejszym budżetem, często opierając się na jednej lokacji i z okrojonymi efektami specjalnymi. Jeżeli porównać świat…
» więcej
2024-06-03, godz. 17:18
Senua's Saga: Hellblade II [Xbox Series X]
Siedem lat po pierwowzorze brytyjskie studio Ninja Theory postanowiło kontynuować opowieść o cierpiącej na psychozę wojowniczce imieniem Senua. Opowieść mroczną, ciężką, smutną, miejscami przerażającą i brutalną, także w…
» więcej
2024-06-03, godz. 17:15
Senua's Saga: Hellblade II [Xbox Series X]
Siedem lat po pierwowzorze brytyjskie studio Ninja Theory postanowiło kontynuować opowieść o cierpiącej na psychozę wojowniczce imieniem Senua. Opowieść mroczną, ciężką, smutną, miejscami przerażającą i brutalną, także w…
» więcej
2024-06-01, godz. 11:04
[1.06.2024] Giermasz #601 - remake, czyli powrót do przeszłości
W najnowszej audycji mamy dla was dwie recenzje, kolejny wywiad i wasz ulubiony kącik "Stare ale jare:. Na start przeniesiemy się w czasie i sprawdzimy remake cyberpunkowego hitu sprzed lat, Jest to odświeżona wersja hybrydy strzelanki…
» więcej
2024-06-01, godz. 10:51
[1.06.2024] Wywiad - Paweł Turaczyk, założyciel studia kantal collective
Na rozmowę do studia zaprosiliśmy tym razem samodzielnego, niezależnego twórcę, który po godzinach tworzy gry swojego ulubionego gatunku - tower defense. Paweł Turaczyk ze studia kantal collective opowiedział nam o swoich początkach…
» więcej
2024-06-01, godz. 10:48
WW2 Rebuilder [Xbox Series X]
Po ponad roku od premiery na pecetach, na konsole najnowszej generacji trafił polski symulator odbudowania miast zniszczonych w drugiej wojnie Światowej. WW2 Rebuilder od studia Madnetic Games jest klasycznym przedstawicielem tego gatunku…
» więcej
2024-06-01, godz. 10:00
The Need for Speed (1994 r.)
Każda wielka seria ma swój początek. Dzisiaj cofniemy się do 1994 roku, kiedy po raz pierwszy mogliśmy pościgać się samochodami po ulicach wymyślonych przez twórców miast. Gra, która stała się legendą zręcznościowych ścigałek…
» więcej
2024-06-01, godz. 06:10
System Shock [Xbox Series X]
Zacznę trochę nietypowo, bo od razu od porady dotyczącej rozgrywki. Nie spieszcie się. System Shock Remake źle reaguje z pośpiechem. Tu potrzeba skupienia, uwagi i wolnego czasu. Wtedy ta nowa wersja produkcji sprzed 30 lat naprawdę…
» więcej
2024-06-01, godz. 06:10
System Shock [Xbox Series X]
Zacznę trochę nietypowo, bo od razu od porady dotyczącej rozgrywki. Nie spieszcie się. System Shock Remake źle reaguje z pośpiechem. Tu potrzeba skupienia, uwagi i wolnego czasu. Wtedy ta nowa wersja produkcji sprzed 30 lat naprawdę…
» więcej
2024-06-01, godz. 06:10
System Shock [Xbox Series X]
Zacznę trochę nietypowo, bo od razu od porady dotyczącej rozgrywki. Nie spieszcie się. System Shock Remake źle reaguje z pośpiechem. Tu potrzeba skupienia, uwagi i wolnego czasu. Wtedy ta nowa wersja produkcji sprzed 30 lat naprawdę…
» więcej