Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » STARE, ALE JARE...
Neighbours From Hell
Neighbours From Hell
Stare ale jare - Neighbours From Hell (2003 r.)
Jak mówi staropolska mądrość: Człowiek człowiekowi wilkiem, a sąsiad sąsiadowi sąsiadem. Jeżeli chodzi o tą kwestię, to czasem jest to loteria – albo trafi się ktoś, z kim można wspólnie odpalić grilla i wnosić szafki, a czasem się trafi ktoś, kto wierci w ścianach w sobotę rano czy zostawia pozostałości po swoim psie na osiedlowych trawnikach. Czasem korci nas na rewanż, ale ostatecznie nasza cywilizowana natura wygrywa. Lecz co jeżeli chęć wykręcenia numeru temu jednemu sąsiadowi bierze górę? Możemy zawsze odpalić komputer.

Sąsiedzi z Piekła Rodem to gra z 2003 roku, która polega na wycinaniu żartów swojemu sąsiadowi. Całość utrzymana jest w koncepcji serialu komediowego, gdzie nasi bohaterowie mają odgrywać role w telewizji. Jest to point-and-click w którym kierujemy naszym protagonistą w taki sposób, aby pozbierać przedmioty potrzebne nam do żartów, ale jednocześnie musimy pozostać niezauważeni przez naszego sąsiada. W wachlarzu są żarty od tak nieszkodliwych, jak zawiązanie anteny telewizora na supeł czy zabranie papieru toaletowego, po tak mocne, jak wymiana świeczki w torcie urodzinowym na petardę, wylanie wody na kabel podłączony do prądu albo dolanie miodu do mleczka do opalania, co spowoduje nalot roju os na naszego sąsiada. Trochę taki kreskówkowy Jackass.

Gra studia JoWood Entertainment wydana była na PC, Xboksa i GameCube’a. Recenzje były mieszane – najlepsze zebrała wersja na komputery, gdyż edycje konsolowe były słabej oceniane. Co nie zmienia faktu, że przygody naszych bohaterów zyskały uznanie w oczach graczy na tyle, że wypuszczono drugą część ich przygód, gdzie uprzykrzamy życie naszemu sąsiadowi na jego wakacjach. Zresztą pomimo już przeszło dwudziestu lat na rynku, Neighbours From Hell cały czas jest ogrywane przez graczy, co widać po wykresach aktywności użytkowników na Steam. Oba tytuły doczekały się również remastera, aby móc drażnić sąsiada w lepszej jakości.

 

Zobacz także

2025-06-08, godz. 13:06 LittleBigPlanet (2008 r.) Obecnie swoistą maskotką PlayStation jest, na swój sposób, Astro. Po hitowej grze, która wyszła w zeszłym roku, każdy chyba raczej kojarzy tego robocika… » więcej 2025-05-10, godz. 08:00 Grand Theft Auto: San Andreas (2004 r.) Od momentu przejścia serii Grand Theft Auto w model 3D, każdy tytuł z tej serii z miejsca stawał się hitem. „Trójka” wywindowała oceny z poziomu 7/10… » więcej 2025-05-10, godz. 07:30 Injustice: Gods Among Us (2013 r.) Injustice: Gods Among Us boję się odpalić teraz. To właśnie taka gra, która zapewniła mi całe miesiące świetnej zabawy, oczarowała, m.in. ze względu… » więcej 2025-05-10, godz. 08:00 Machinarium (2009 r.) Jak to się stało, że jedna z najwspanialszych gier kiedykolwiek stworzonych nie znalazła się jeszcze w przepastnym archiwum Giermaszu, to ja nie mam pojęcia… » więcej 2025-04-19, godz. 08:00 F1 2009 (2009 r.) Formuła 1 jest z nami od 75 lat. Gry z nią związane - trochę krócej, wiadomo, ale nie tak krótko, jakby się mogło wydawać. Pierwsza gra wideo z królową… » więcej 2025-04-12, godz. 08:00 Metin2 (2005 r.) Odwołując się do moich prywatnych wspomnień – w mojej klasie w podstawówce mieliśmy czasem grupową fazę na niektóre gry. Pamiętam krótki okres, kiedy… » więcej 2025-03-29, godz. 08:00 Painkiller (2004 r.) Dla polskiego studia People Can Fly był to strzał w dziesiątkę. W roku 2004 stworzyli strzelaninę FPP Painkiller, która z miejsca stała się jedną z najpopularniejszych… » więcej 2025-03-22, godz. 08:00 Halo: Combat Evolved (2001 r.) Pod koniec XX wieku konsole do gier nie były już czymś dla wybranych. Takie urządzenia jak Nintendo 64 czy pierwsze PlayStation wprowadziły na dobre pod strzechy… » więcej 2025-03-08, godz. 07:30 Tekken Tag Tournament (1999 r.) Ciężko jest w grach-bijatykach wymyślić coś, co będzie się naprawdę wyróżniać. Bo tak na dobrą sprawę – naciskamy przyciski, aby machać rękami… » więcej 2025-03-01, godz. 07:30 Call of Duty (2003 r.) Czasem debiut po prostu wychodzi. Można przytaczać jakieś przykłady ze świata sportu, muzyki czy innej szeroko pojętej rozrywki, lecz tutaj skupimy się… » więcej
12345