Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz
Mixture
Mixture
Wywiad - Bartłomiej Szydło, szef studia Played with Fire
Twórcy zajmujący się VR nie gościli na naszych łamach dość często. Teraz możemy to nadrobić, bo udało się mi zaprosić Bartłomieja Szydło, szefa krakowskiego studia Played with Fire. Rozmawialiśmy o rynku VR, popularnych platformach, współpracy z Bloober Teamem, ich debiucie pt. Stargaze, najnowszej produkcji Mixture oraz planach na przyszłość. Zapraszam, Michał Król.

"Mixture to przygodowa gra akcji w świecie fantasy, w której dwóch wrogów w konicznym sojuszu przemierza jałowe światy w poszukiwaniu odkupienia. Graj dwiema postaciami na przemian, jako mistrz alchemii Sephairos lub wygnany rycerz Sola, zarówno z perspektywy pierwszej, jak i trzeciej osoby."

Infection Free Zone
Infection Free Zone
Wywiad - Bartek Gajewski, założyciel i szef studia Jutsu Games
Jutsu Games to nieliczny przypadek w Polsce, gdzie praktycznie każda stworzona przez nich gra to był sukces. Stoi za tym m.in. Bartek Gajewski, który lata temu założył to studio, jest jego szefem, ale też poszedł kilka kroków dalej powołując do życia firmę Games Operators. W wywiadzie porozmawialiśmy o ich najnowszej grze Infection Free Zone, chińskim "problemie", paśmie sukcesów, ale też o przyszłości, czy kilkunastogodzinnych dniach pracy. Zapraszam, Michał Król.

Infection Free Zone:
"Przejmij dowodzenie nad grupą ocalałych. Wybierz HQ, a następnie przeszukaj i zaadaptuj budynki wokół, by stworzyć samowystarczalną osadę. A gdy przyjdzie noc - broń się przed hordami zainfekowanych! Graj w dowolnym mieście na świecie, używając realnych danych geograficznych".

Pandemic Train
Pandemic Train
Wywiad - Darek Łęczycki, szef studia Trigger Labs
Darek Łęczycki stworzył w życiu wiele gier. To nie tylko szef studia Trigger Labs, które kilka miesięcy temu wydało grę Pandemic Train, to także wielki fan retro. W wywiadzie porozmawialiśmy o premierze, o kolejnej grze i planach na przyszłość, portowaniu, miłości do retro, starych konsolach Nintendo i nowych grach na Game Boy'a. Zapraszam, Michał Król.

"W grze Pandemic Train dowodzisz załogą pociągu przemierzającego postapokaliptyczne pustkowia spustoszone wojną i śmiercionośną plagą. Twoim celem jest przeżyć wystarczająco długo, by odkryć lekarstwo… lub umrzeć próbując. Los ludzkości spoczywa w twoich rękach! Rozpocznij swoją podróż już dziś!"


The Invincible
The Invincible
Wywiad - Maciej Dobrowolski ze studia Starward Industries
Recenzję The Invincible popełniłem pod koniec ubiegłego roku, ale nie było okazji porozmawiać z twórcami po premierze. Gra mi się bardzo podobała, w końcu powiązania z mistrzem Stanisławem Lemem są oczywiste, więc wywiad był na liście "do zrobienia". W końcu się udało i do rozmowy zaprosiłem Macieja Dobrowolskiego, CMO i członka zarządu Starward Industries. Wyszła z tego długa i bardzo interesująca rozmowa. Jest w niej sporo o The Invincible, Lemie, symulatorach chodzenia, narracji, atom punku, planach na rozwój gry, sprzedaży oraz planach na przyszłość. Zapraszam, Michał Król.

"The Invincible to fabularna przygoda z gatunku hard sci-fi na motywach powieści Stanisława Lema, w której potęgę ludzkości neguje tajemniczy fenomen. Odkrywaj tajemnice Regis III jako poszukująca załogi astrobiolog Yasna i dokonuj wyborów, będąc częścią atompunkowej historii pisanej przez naukę."


The Night Wanderer
The Night Wanderer
Wywiad - Karolina Majdzińska, prezes studia Mighty Koi
Jeszcze kilka tygodni temu, gdy wypowiedziało się nazwę Mighty Koi, nikt nie wiedział o czym mówię. Jednak studio zapowiedziało dwie gry na znanych IP: Thorgal i The Night Wanderer, co z automatu dało im rozpoznawalność, zwłaszcza w Polsce. Ale skąd wzięło się Mighty Koi, skąd pomysł na tworzenie gier na podstawie komiksu i serii książek "Pan lodowego ogrodu", kto nad nimi pracuje, jak postępują prace - m.in. o to zapytałem w najnowszym wywiadzie Karolinę Majdzińską, prezes studia. Zapraszam, Michał Król.

Quilts and Cats of Calico
Quilts and Cats of Calico
Wywiad - Marek Rutkowski, studio Monster Couch
Z Markiem Rutkowskim z poznańskiego studia Monster Couch porozmawiałem o kanapach, walkiriach, kołderkach, kotkach, ptaszkach, ale przede wszystkim o ich najnowszej grze Quilts and Cats of Calico. Zapraszam, Michał Król.

"Quilts and Cats of Calico to urocza, nagradzana logiczna planszówka dla 1-4 graczy. Poznaj milusińskie kotki i uszyj najprzytulniejsze kołderki. Rywalizuj z innymi graczami w rozgrywce wieloosobowej, graj solo lub jako osoba z cechu krawców wyszywaj swoją karierę w mieście kotów."

Unables
Unables
Wywiad - Artur Hilger, studio 9UNZ
W naszej audycji tym razem twórca małej niezależnej gry Unables. Artur Hilger ze studia 9UNZ opowie nam o grze, jej powstawaniu, chyba najdłuższym trailerze w dziejach i swoich początkach w branży gamedev.

"UNABLES to fizyka, łamigłówki i komedia. Witamy w świecie zepsutym przez skrajne lenistwo, gdzie postacie są tak leniwe, że nawet gracze nie mogą nimi sterować. Bierzesz więc sprawy w swoje ręce, kontrolując planszę - nie bohaterów, dzięki naszym innowacyjnym mechanikom rozgrywki."


The Thaumaturge
The Thaumaturge
Wywiad - Karolina Kuzia-Rokosz, studio Fool's Theory
Do studia zaprosiliśmy Karolinę Kuzię-Rokosz ze studia Fool's Theory, które to stworzyło niedawno wydaną grę The Thaumaturge (aktualnie dostępna na PC). Nasza rozmówczyni jest design directorem przy tym projekcie i w bardzo interesujący sposób przedstawiła nam założenia najnowszej produkcji. No i ma piękny radiowy głos!

"The Thaumaturge to fabularna gra RPG z niejednoznacznymi moralnie wyborami, rozgrywająca się w kulturowym tyglu Warszawy początku XX wieku. W świecie tym istnieją salutorzy: ezoteryczne istoty, które tylko taumaturdzy mogą dostrzegać i wykorzystywać do swoich potrzeb."


123456