Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz
Conscript
Conscript
Giermasz #611 - stwory z cienia, wojna i koty
W najnowszym programie przygotowaliśmy dla Was trzy recenzje i bardzo znanego starocia. Będzie zręcznościówka, która chce pozostać w cieniu. Survival horror utrzymany w duchu serii Silent Hill i Resident Evil. RPG akcji o kotach i szczurach. Przypomnimy też drugą część kultowej i kontrowersyjnej serii, która - dodajmy - sprzedaje się w setkach milionów kopii.

Michał Król postanowił wyjść z cienia w zręcznościowym Schim. Mamy też osadzony na froncie I wojny światowej survival horror, więc wiadomo, że grę Conscript musiał sprawdzić Jarek Gowin. Kacper Narodzonek lubi koty – jak chyba wszyscy – więc sprawdził trzecią część erpega Cat Quest III. Na koniec "Stare ale jare" i druga część jednej z najlepiej sprzedających się serii, czyli GTA 2.

Polecamy też obserwować nas na Facebooku i słuchać na Spotify lub w Podcastach Google.
Szukasz recenzji konkretnej gry? Mamy ich PONAD 1400. Dlatego polecamy nasz Spis Recenzji, gdzie szybko i łatwo znajdziesz interesujący Cię tekst i dźwięk. W nawiasie kwadratowym przy tytule informujemy, na jakiej platformie testowaliśmy grę.
Cat Quest III
Cat Quest III
Tak, jestem kociarzem. Już zaraz minie drugi rok, od kiedy po moim mieszkaniu galopują dwa takie stworzenia. O domowej faunie mógłbym się rozpisywać tak, że nie starczyłoby programu, ale to nie o tym. Cat Quest III - po zobaczeniu tego tytułu z miejsca stwierdziłem, że to trzeba ograć. Koci erpeg w kreskówkowym stylu? Brzmi jak lekki tytuł, przy którym można się odprężyć, a przy okazji odpocząć od różnych cięższych, zarówno jeżeli chodzi o klimat, jak i o fabułę tytułów.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od wydawcy, firmy Kepler Interactive.
Conscript
Conscript
Ta gra wygrywa minimalizmem. Nie porywa grafiką, celowo. To ma swoje wady, ale co do zasady - w pełni się sprawdza. I skoro to gra właśnie stawiająca na skromność, jeśli chodzi o oprawę, to też szukałem jednego słowa, które by ją najlepiej opisywało. Intrygująca.
Albo fascynująca. To Conscript.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od wydawcy, firmy Team17.
Schim
Schim
Jakiś czas temu w oko wpadła mi nietuzinkowa gra Schim, którą stworzyły dwie osoby. Łączy w sobie elementy platformowe i zręcznościowe, a wszystko kręci się wokół światła i cienia. Miałem duże oczekiwania wobec tego tytułu i trochę się jednak zawiodłem, ale o tym za chwilę.

Grę do recenzji udostępnił nam wydawca, firma Extra Nice.
Robin Hood - Sherwood Builders
Robin Hood - Sherwood Builders
To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym musi być jakiś powiew nowości. A w Robin Hood: Sherwood Builders jest? No niespecjalnie. Ale jeszcze jej nie skreślamy. Tak do końca.

Grę do recenzji pobraliśmy w ramach abonamentu Xbox Game Pass, który autor kupił we własnym zakresie.
Hamster Playground
Hamster Playground
Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation. Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim przeszło wizualną metamorfozę. Sporo czasu poświęciliśmy ich najnowszej grze Hamster Playground (tu karta Steam), która wyjdzie 11 lipca oraz wydawnictwu We Dig Games, którego Disco Samurai prezentuje się wyjątkowo ciekawie. Zapraszam, Michał Król.

"Przygotuj się na potężną dawkę słodkości, wytrwały trening i ostrą rywalizację, gdy razem ze swoim chomikiem staniecie do wyścigu w labiryncie oraz na deskorolce – kolejne tryby rozgrywki już wkrótce! Pierwsi przekroczcie linię mety by zdobyć nagrody i smakołyki!"

GTA 2
GTA 2
Stare ale jare - GTA 2 (1999 r.)
Po szumie, jaki zrobiło Grand Theft Auto, studio DMA Design postanowiło iść za ciosem i w 1999 roku wypuściło GTA 2. Drugi raz gracze mogli wcielić się w przestępcę, tym razem Claude Speeda, który sieje popłoch na ulicach miasta.

Założenie twórców było proste. Ma być wiecej i lepiej, zwłaszcza w temacie wirtualnej przemocy, więc gra wnosi wiele nowych rozwiązań. Wielka metropolia podzielona jest na trzy dzielnice, w których panują walczące ze sobą o wpływy lokalne gangi. To własnie dla przestepczych organizacji bohater wykonuje różne zlecenia, z nadzieją na zdobycie majątku i pozycji w półświadku.

Odgórna zasada GTA 2 to demolka i fabuła jest tu tylko pretekstem. Kamera z lotu ptaka i pełna swoboda w wykonywaniu misji, a i tak gracze mnóstwo czasu spędzali rozbijając sie po mieście. Gra oferuje wiele misji podejmowanych z budek telefonicznych, czy wyzwania poboczne, które odblokowują ukryte pojazdy, broń czy wiaderka gotówki. Od bycia kurierem, przez zuchwałe kradzieże, po przyjmowanie zleceń na wyeliminowanie niewygodnych osób.

GTA 2 to przede wszystkim strzelanina, gdyż Claude Speed ma dostęp do szerokiego arsenału. Także pojazdy są wyposażone niczym samochody z filmów Jamesa Bonda - karabin, miny, czy miotacz płomieni. Wszystko by z ulic miasta zrobić front miejskiej wojny.I nie ma znaczenia czy to uciekający cel, wrogie gangi czy interweniująca policja. Gorzej dla gracza, gdy do akcji wkracza oddział SWAT, FBI oraz amerykańska Gwardia Narodowa. Przez przemoc produkcja, jak i cała seria, została uznana przez niektórych jako gra tylko dla dorosłych.

Tytuł trafił na pecety oraz konsole - pierwsze PlayStation, Dreamcasta i przenośnego Game Boy Colora, które rózniły się detalami. Np. w wersji na GBC gracze mają do wyboru sześciu opcjonalnych protagonistów. Tytuł zebrał średnie oceny, ale dość szybko sprzedał się w kilkuset tysiącach kopii. Trzy lata po premierze wyszła kolejna część serii - Grand Theft Auto III - reszta jest już historią.