Flippery to normalny krajobraz w lokalach lat 90., także w Polsce. Jako, że twórcy czerpią garściami z rzeczywistości, studio Digital Illusions opracowało serię gier na Amigę, której popularność zaskoczyła chyba wszystkich. W 1992 roku wypuścili aż dwie części flipperów, omawiany w marcu w kąciku "Stare ale jare" Pinball Dreams oraz odsłona którą zajmujemy się dziś - Pinball Fantasies.
Kontynuacja nie odbiega zbytnio od pierwowzoru, oferując cztery różnorodne stoły gwarantujące godziny dobrej zabawy. Masa tu ramp, grzybków, bonusów, błyskających świateł i niesamowitych dźwięków. Bardzo dobry flipper Party Land przenosi nas do kolorowego i pełnego śmiechu świata parków rozrywki. Speed Devil's poświęcony jest samochodom i prędkości, z obowiązkowym pit stopem i przerzucaniem biegów. Billion Dollar Gameshow - jak sama nazwa wskazuje, to szalony telewizyjny teleturniej z miliardem dolarów do wygrania. Szkoda, że banknoty nie wylatywały ze stacji dyskietek Amigi... Ostatnim stołem jest rewelacyjny i mroczny Stones 'N Bones. Czaszki, kości, duchy, nietoperze, no jest strasznie i bardzo wciągająco.
Pinball Fantasies trzyma poziom pierwowzoru pod względem rewelacyjnej - jak na tamte czasy - oprawy graficznej, płynności i świetnego udźwiękowienia. Muzykę z poszczególnym stołów zapamięta każdy, który kiedykolwiek grał w tę grę. Druga część po raz kolejny okazała się świetną, bardzo wysoko ocenianą produkcją w portfolio studia Digital Illusions. Np. magazyn PC Gamer ocenił ją w tamtych czasach jako jedną z najlepszych gier w historii.
Kontynuacja nie odbiega zbytnio od pierwowzoru, oferując cztery różnorodne stoły gwarantujące godziny dobrej zabawy. Masa tu ramp, grzybków, bonusów, błyskających świateł i niesamowitych dźwięków. Bardzo dobry flipper Party Land przenosi nas do kolorowego i pełnego śmiechu świata parków rozrywki. Speed Devil's poświęcony jest samochodom i prędkości, z obowiązkowym pit stopem i przerzucaniem biegów. Billion Dollar Gameshow - jak sama nazwa wskazuje, to szalony telewizyjny teleturniej z miliardem dolarów do wygrania. Szkoda, że banknoty nie wylatywały ze stacji dyskietek Amigi... Ostatnim stołem jest rewelacyjny i mroczny Stones 'N Bones. Czaszki, kości, duchy, nietoperze, no jest strasznie i bardzo wciągająco.
Pinball Fantasies trzyma poziom pierwowzoru pod względem rewelacyjnej - jak na tamte czasy - oprawy graficznej, płynności i świetnego udźwiękowienia. Muzykę z poszczególnym stołów zapamięta każdy, który kiedykolwiek grał w tę grę. Druga część po raz kolejny okazała się świetną, bardzo wysoko ocenianą produkcją w portfolio studia Digital Illusions. Np. magazyn PC Gamer ocenił ją w tamtych czasach jako jedną z najlepszych gier w historii.
Porty Pinball Fantasies trafiły na kilkanaście platform, od peceta, przez przenośne Atari Jaguar, Game Boy'a, SNES-a, PlayStation, po mobilki. Po tym sukcesie studio Digital Illusions zrobiło sobie kilkuletnią przerwę od flipperów, by w 1995 roku powrócić z trzecią częścią serii - Pinball Illusions, ale o niej na naszym kąciku opowiemy kiedy indziej.
Zobacz także
2024-05-25, godz. 10:00
The Outlast Trials [PlayStation 5]
To jest coś dla miłośników takich filmów jak Cube, może Piła? Jeśli lubicie horrory, które skupiają się na wytrzymałości ludzkiej psychiki, które do tego nie stronią od pokazywania ludzkiego wnętrza również w tym dosłownym…
» więcej
2024-05-25, godz. 06:00
[25.05.2024] Giermasz #600 - Powody do świętowania
Zapraszamy na wyjątkowy, sześćsetny odcinek Giermaszu. Pierwszy program został wyemitowany 3 stycznia 2012 roku, więc od ponad 12 lat tworzymy dla Was program o grach komputerowych i dziś trochę powspominaliśmy. Mamy też trzy recenzje…
» więcej
2024-05-18, godz. 12:45
[18.05.2024] Wywiad - Kuba Bukała, założyciel i szef studia Serious Sim
W tym tygodniu na rozmowę zaprosiliśmy jednego z autorów niedawno wydanej gry Heading Out. Kuba Bukała jest założycielem i szefem studia Serious Sim . W półgodzinnym wywiadzie opowiedział o ich pierwszej grze Radio Commander, aktualnej…
» więcej
2024-05-18, godz. 12:31
Heading Out [PC]
Czy Polacy mogą zrobić grę drogi z amerykańskim filmowym sznytem? Studio Serious Sim udowodniło, że jak najbardziej. Jednak Heading Out to bardziej skomplikowana produkcja, bo prócz świetnej i rozbudowanej warstwy fabularnej, sporo…
» więcej
2024-05-18, godz. 12:31
Heading Out [PC]
Czy Polacy mogą zrobić grę drogi z amerykańskim filmowym sznytem? Studio Serious Sim udowodniło, że jak najbardziej. Jednak Heading Out to bardziej skomplikowana produkcja, bo prócz świetnej i rozbudowanej warstwy fabularnej, sporo…
» więcej
2024-05-18, godz. 12:31
Heading Out [PC]
Czy Polacy mogą zrobić grę drogi z amerykańskim filmowym sznytem? Studio Serious Sim udowodniło, że jak najbardziej. Jednak Heading Out to bardziej skomplikowana produkcja, bo prócz świetnej i rozbudowanej warstwy fabularnej, sporo…
» więcej
2024-05-18, godz. 12:30
MotoGP 24 [PC]
Tak już się zdarzyło, że na moje biurko spadła kolejna ścigałka. Ogrywałem F1, Forzę - co może pójść nie tak z MotoGP 24? Co prawda nigdy nie grałem w tytuły opierające się na wyścigach motocyklowych, ale może to i zaleta?…
» więcej
2024-05-18, godz. 12:30
MotoGP 24 [PC]
Tak już się zdarzyło, że na moje biurko spadła kolejna ścigałka. Ogrywałem F1, Forzę - co może pójść nie tak z MotoGP 24? Co prawda nigdy nie grałem w tytuły opierające się na wyścigach motocyklowych, ale może to i zaleta?…
» więcej
2024-05-18, godz. 12:30
MotoGP 24 [PC]
Tak już się zdarzyło, że na moje biurko spadła kolejna ścigałka. Ogrywałem F1, Forzę - co może pójść nie tak z MotoGP 24? Co prawda nigdy nie grałem w tytuły opierające się na wyścigach motocyklowych, ale może to i zaleta?…
» więcej
2024-05-18, godz. 12:00
[18.05.2024] Giermasz #599 - gaz do dechy
Zapraszamy na kolejny odcinek Giermaszu. Co prawda za tydzień świętujemy, w końcu ponad 12 lat i 600 audycji do czegoś zobowiązuje, ale teraz mamy dla Was dwie recenzje i wywiad. Rozpoczynamy od ryku silników, olbrzymich prędkości…
» więcej