Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Just Crow Things
Just Crow Things
Jakub Kasztalski i jego studio Unbound Creations powracają z kolejną świetną humorystyczną grą. Jak sam tytuł mówi, Just Crow Things to produkcja o Wronich Sprawach, która nie ma za grosz powagi, za to tony humoru i możliwości robienia psot. Gra, która powstała w dwa lata, ale zawiera wszystko to, z czego polski twórca jest znany.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórców ze studia Unbound Creations.
Recenzja Just Crow Things

W 2021 roku było Rain on Your Parade o wrednej chmurce, rok temu Leaf Blower Man o wrednym człowieku z hałaśliwą dmuchawą do liści, a teraz dostaliśmy grę o... trochę jednak wrednej wronie. Można bawić się fabułą, a przy okazji mocno psocić... np. robiąc "człowiekom" (bo tak są nazywani ludzie) na głowy. W końcu bohaterką jest wrona, więc zasięg ostrzału ma dość spory.

Mała wrona chce się wykazać i ubrane jest to w skromną fabułę, która jest tylko pretekstem do ruszenia w teren i siania chaosu. Oczywiście na drodze spotykamy zwierzęcych przyjaciół, ale i wrogów, a wszystko zmierza do udowodnienia, że nasza wrona jest najfajniejszym ptakiem w mieście. W międzyczasie można kraść człowiekom błyskotki.

Just Crow Things jest podzielone na 10 etapów przepełnionych absurdalnymi zadaniami. Są to fragmenty tematycznych map, gdzie odwiedzimy lasy i knieje, Riwierę Francuską, małe miasteczko ale i Nowy Jork, krainę piramid, obóz, dom Edgara Allana Poe czy nawet Księżyc. Na nudę nie ma co narzekać. Każdy otwarty poziom to absurdalne zadania, trochę pobocznych i niczym nieskrępowana zabawa w chaos. Raz trzeba pomyśleć, innym razem być szybkim, coś przynieść, znaleźć, spełnić prośbę napotkanego zwierzęcego bohatera, a część misji jest po prostu głupia. W tym najlepszym, humorystycznym aspekcie. Brałem udział w konflikcie pomiędzy kotami i psami, z sierściuchami planowałem jak przejąć świat, odwiedziłem pozaziemskie zoo, bawiłem się foto-apką FlipFlap, odkryłem gołębi spisek...

Wrona potrafi używać znalezionych narzędzi, więc dzieje się naprawdę dużo. Można pomalować miasto z pędzlem w dziobie, użyć puszki by je otagować, dmuchawą do liści rozwalić wesele, palnikiem podpalać wszystko co wpadnie w oko, wysadzać samochody, latać z kijem baseballowym za ludźmi lub po prostu na nich narobić. Ta umiejętność jest dość istotna, więc twórcy przygotowali kilka trybów fajdania. Tak, dobrze słyszycie. Wystarczy wcinać znalezione jedzenie i odkrywać nowe „tryby fajdania”. Zwykłe białe, pikantne, brokatowe... Nie, to musicie sami zobaczyć.

Do tego dochodzi szukanie kapeluszy i skórek, liczne wyścigi oraz masa easter eggów, czyli popkulturowych żartów poukrywanych w grze. Jest wspomniany Edgar Allan Poe, Gwiezdne Wojny, a dla graczy nawiązania do takich gier jak Half-Life, Alan Wake, Yoshi's Woolly World czy wcześniejszych produkcji twórców Just Crow Things. Mało? Po ukończeniu przygody odblokowuje się tryb Nowa Gra+, który jest tzw. trybem piaskownicy, gdzie chodzi tylko i wyłącznie o dobrą zabawę. Dla wron nie ma rzeczy niemożliwych!

Trzeba tez jasno podkreślić. To gra małego niezależnego studia, więc grafika jest uproszczona, ale w ich klimatach. Znawcy poprzednich tytułów Unbound Creations będą czuli sie jak w domu. Jest kolorowo, trochę jak wesoła bajka z masa pozytywnych bohaterów i naprawdę wielką dawką humoru. Just Crow Things jest do tego tanie, więc to idealna rozrywka dla chcących się rozerwać. Także dzieci. Choć sam dzieckiem nie jestem od dekad, to fajdanie na ludzi bardzo przypadło mi do gustu. Ocena 8.5/10 choć musicie pamiętać, że to mała gra niezależna na kilka godzin wyśmienitej zabawy.

Zobacz także

2024-07-27, godz. 07:00 Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X] To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym musi być jakiś powiew nowości. A w Robin Hood: Sherwood Builders jest? No niespecjalnie… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X] To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym musi być jakiś powiew nowości. A w Robin Hood: Sherwood Builders jest? No niespecjalnie… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 The Sims (2000 r.) Założone w 1987 roku studio Maxis jeszcze przed początkiem XXI wieku na swoim koncie miało wiele udanych produkcji. Maxis głównie opierał swoją bibliotekę na różnych symulatorach - samolotów bojowych, kolonii mrówek, firmy kolejowej… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Nobody Wants to Die [PlayStation 5] Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem sprawdzić detektywistyczną opowieść Nobody Wants to Die od polskiego studia… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Pudełka - relikt czy potrzebna ozdoba na półce? Michał Król wraz z Kacprem Narodzonkiem porozmawiali o zbieraniu pudełek z grami i sensowi ich istnienia w czasach cyfrowej dominacji. » więcej 2024-07-27, godz. 06:30 [27.07.2024] Giermasz #609 - rabuś i detektyw W najnowszym odcinku dwie recenzje polskich gier, znany staroć i dyskusja o sensie istnienia wersji pudełkowych gier. Michał Król jest zachwycony detektywistycznym Nobody Wants to Die , za to Jarek Gowin ma duże zastrzeżenia wobec Robin… » więcej 2024-07-20, godz. 07:00 Counter-Strike (1999 r.) Wydany w 1998 roku przez Valve Half-Life był rajem dla moderów. Gra oparta była na silniku Source, do którego twórcy udostępnili program do edytowania map i poziomów, nazywany Worldcraft. Poza nim Valve udostępniło także tak zwany… » więcej 2024-07-20, godz. 06:00 [20.07.2024] Giermasz #608 - co nasz czeka w drugim półroczu Zapraszamy na kolejny wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". W minionym tygodniu podsumowaliśmy półrocze, więc tym razem podzielimy się z Wami naszymi oczekiwaniami na resztę kalendarzowego roku . Jarek Gowin, Kacper… » więcej 2024-07-13, godz. 07:00 LiberoGrande (1997 r.) LiberoGrande to typowa zręcznościowa piłka nożna, która jednak w 1997 roku wprowadziła ciekawą nowość do gatunku. Tytuł umożliwiał grę jako jeden zawodnik, zawsze przełączany na tego najbliżej piłki, zamiast standardowego… » więcej 2024-07-13, godz. 06:00 [13.07.2024] Giermasz #607 - pół roku grania za nami Zapraszamy na wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". Tym razem dość nietypowo, bo omówiliśmy najciekawsze - naszym zdaniem - gry minionego półrocza . Nie obędzie się też bez kolejnego klasyka w kąciku "Stare… » więcej
15161718192021