Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz
Mandragora Whispers of the Witch Tree
Mandragora Whispers of the Witch Tree
Giermasz #648 - szybko i treściwie
W tym odcinku pościgamy się w pięknych sceneriach, będziemy walczyć z groźnymi potworami oraz przypomnimy legendarną bijatykę.

Jeśli chodzi o wyścigi arcade, Michał Król zawsze startuje do recenzji z pierwszej pozycji. Tym razem objechał polskie #Drive Rally, które okazały się wyjątkowo udane i relaksujące. Mandragora: Whisprers of the Witch Tree to gra udana fantasy, która łączy w sobie RPG akcji oraz platformówkę 2,5D. Na koniec cofamy się w czasie o 30 lat, gdy w salonach gier królowała gra Soul Edge. Legendarną bijatykę przypominamy w kąciku „Stare ale jare”.
Szukasz recenzji konkretnej gry? Mamy ich PONAD 1500. Dlatego polecamy nasz Spis Recenzji, gdzie szybko i łatwo znajdziesz interesujący Cię tekst i dźwięk. W nawiasie kwadratowym przy tytule informujemy, na jakiej platformie testowaliśmy grę.
DRIVE Rally
DRIVE Rally
Co by było, gdyby połączyć absolutnego kultowego klasyka SEGA Rally i artystycznie piękne wyścigi Art of Rally? Prawdopodobnie coś na wzór #Drive Rally od polskiego, niezależnego studia Pixel Perfect Dude. Jeśli lubicie smak kurzu, ziarenka piasku pomiędzy zębami, zapach spalin i dźwięk wyjącego na wysokich obrotach silnika, to ta ścigałka jest właśnie dla Was.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórców, polskiego studia Pixel Perfect Dude.
Mandragora - Whisprers of the Witch Tree
Mandragora - Whisprers of the Witch Tree
Jak mówi popularne powiedzonko, "naśladownictwo to najszczersza forma pochlebstwa" - bo od momentu zdefiniowania "soulsów", czyli nastawionego na bezlitosne starcia podgatunku RPG akcji, rzesze naśladowców starają się nawiązać do mistrzów z japońskiego studia From Software. Jednym wychodzi to nieźle bądź dobrze, innym nieszczególnie - a w tym tekście wypada odpowiedzieć, jak to się udało węgierskiemu Primal Game Studio? Otóż miło stwierdzić, że Mandragora: Whispers of the Witch Tree zalicza się do pierwszej kategorii. Naprawdę przyjemnie się w to gra - o ile oczywiście lubicie regularne dostawanie "łomotu" od wrogów.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od agencji Marchsreiter Communications GmbH.
Hook Complete Edition
Hook Complete Edition
Maciej Targoni to niezależny uznany polski twórca relaksujących gier logicznych, cechujących się minimalizmem i prostotą działania. Nie oznacza to, że jego produkcje są łatwe, bo wymagają - czasami dużego - wytężenia szarych komórek. Tak jest i w grze Hook: Complete Edition, która właśnie trafiła na Switcha i Xboksa.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od wydawcy, firmy Ultimate Games.
Spilled!
Spilled!
Czasami się trafia gra, która jest bardzo krótka, bardzo prosta, ale ma to coś, że z uśmiechem na twarzy poświęca się jej czas. I takie jest Spilled!, ekologiczno-recyklingowa produkcja o sprzątaniu oceanu, za którą odpowiada jedna osoba. Już sama historia jej powstania jest warta opowiedzenia.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórczymi, Lente.
Hamster Playground
Hamster Playground
Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation. Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim przeszło wizualną metamorfozę. Sporo czasu poświęciliśmy ich najnowszej grze Hamster Playground (tu karta Steam), która wyjdzie 11 lipca oraz wydawnictwu We Dig Games, którego Disco Samurai prezentuje się wyjątkowo ciekawie. Zapraszam, Michał Król.

"Przygotuj się na potężną dawkę słodkości, wytrwały trening i ostrą rywalizację, gdy razem ze swoim chomikiem staniecie do wyścigu w labiryncie oraz na deskorolce – kolejne tryby rozgrywki już wkrótce! Pierwsi przekroczcie linię mety by zdobyć nagrody i smakołyki!"

F1 2009
F1 2009
Stare ale jare - F1 2009 (2009 r.)
Formuła 1 jest z nami od 75 lat. Gry z nią związane - trochę krócej, wiadomo, ale nie tak krótko, jakby się mogło wydawać. Pierwsza gra wideo z królową motosportu w roli głównej to 1982 i Pole Position. Potem przyszedł czas na pierwszy tytuł z licencją od Międzynarodowej Federacji Samochodowej i pójście pod strzechy. Prawa do wydawania oficjalnych gier spod szyldu F1 trafiały potem od wydawcy do wydawcy, jak to zwykle bywa. Przez kilka ładnych lat na początku wieku wyłączność miało Sony, aż do 2009 roku, kiedy tak naprawdę rozpoczęła się nowa era ścigałek z najszybszymi bolidami świata.

F1 2009 było pierwszą grą spod klawiatur studia Codemasters na licencji Formuły 1. Jak można się domyślić - gra wrzucała nas w realia sezonu 2009. Nomen omen - ciekawego dla fanów tego sportu. Nowe regulacje techniczne, zawirowania związane z kryzysem ekonomicznym zmuszające producentów do wycofywania się, zwycięstwo zespołu uratowanego znad przepaści, no i z naszej perspektywy - Robert Kubica w BMW Sauber.

Gra ukazała się w listopadzie tegoż roku, ale tylko na Wii i PSP. Pozwalała nam na jazdę po wszystkich torach z kalendarza tego sezonu podczas szybkich wyścigów, prób czasowych, ale mogliśmy również przejechać cały sezon wybranym przez nas kierowcą i spróbować zdobyć mistrzostwo. Recenzje były mieszane, głównym zarzutem była głównie grafika, z drugiej strony jednak recenzenci zwracali uwagę na dobry model jazdy. Jak widać, była to podwalina do budowania czegoś większego.

W przyszłym sezonie gra wyszła na PC, PlayStation 3 i Xboxa 360. F1 2010 zebrało naprawdę pozytywne recenzje, a nawet załapała się na BAFTĘ w kategorii "Gra Roku", bijąc na przykład FIFĘ 11 czy Football Managera 2010. Do dzisiaj Codemasters tworzy tytuły na licencji Formuły 1, nawet po wykupieniu studia przez Electronic Arts pod koniec 2020 roku.