Volkswagen nie wybuduje w Zachodniopomorskiem swojej nowej fabryki - tak uważa członek zarządu województwa Jarosław Rzepa. Tymczasem rzecznik niemieckiego koncernu w Polsce, Piotr Danielewicz informuje, że ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła.
- Stargard Szczeciński walczył z Oleśnicą pod Wrocławiem i Wrześnią pod Poznaniem. Wielkopolska jest w stanie zapewnić większą liczbę kooperantów, którzy będą mogli dostarczać części niezbędne do produkcji aut. My niestety nie posiadamy tak silnego zaplecza - mówi Jarosław Rzepa. - Mamy fabrykę Bridgestone i kilka mniejszych firm produkujących części, ale to za mało, by konkurować z Poznaniem, gdzie ten przemysł powstał już kilkanaście lat temu.
Jak poinformował nas Piotr Danielewicz, koncern nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji. Nie chciał jednak powiedzieć, kiedy to się stanie.
W nowej fabryce, która będzie produkować samochody dostawcze, zatrudnienie znajdzie 3 tysiące osób. Wartość inwestycji szacuje się na miliard złotych.
Jak poinformował nas Piotr Danielewicz, koncern nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji. Nie chciał jednak powiedzieć, kiedy to się stanie.
W nowej fabryce, która będzie produkować samochody dostawcze, zatrudnienie znajdzie 3 tysiące osób. Wartość inwestycji szacuje się na miliard złotych.