Stargard przegrał z Wrześnią w Wielkopolsce i nie ma szans na ponad dwa tysiące nowych miejsc pracy. To właśnie pod Poznaniem, a nie na Pomorzu Zachodnim, Volkswagen zbuduje fabrykę aut dostawczych. Koncern poinformował już o tym prezydenta Stargardu Sławomira Pajora.
Informacji o wyborze Wrześni spodziewano się w Stargardzie, jednak wszyscy zaangażowani w projekt nie potrafili ukryć rozczarowania.
- W jego przygotowanie włożyliśmy sporo pracy. Z drugiej jednak strony mamy satysfakcję, że do samego końca braliśmy udział w tej grze. To jest kapitał, który w przyszłości będzie nam pozytywnie skutkował - mówi Sławomir Pajor, prezydent Stargardu.
Koncern wybrał Wrześnię z uwagi na bliskość korytarza kolejowego Berlin-Poznań-Warszawa-Moskwa, autostrady A2 i centrum logistycznego Volkswagena w podpoznańskim Janikowie.
- O wyborze Wielkopolski przesądziła nie tylko kwestia logistyki. Volkswagen działa tam już od ponad 20 lat. Wytworzył się więc pewien system powiązań kooperacyjnych, który miał znaczenie i w ostatecznym rachunku zadecydował - przypomina Pajor.
Miasto ma jednak nadzieję, że wysokie noty uzyskane w rankingu Volkswagena przyciągną do Stargardu kolejnych inwestorów.
Negocjacje z Volkswagenem, które dla Stargardu zakończyły się fiaskiem, trwały prawie pół roku.
- W jego przygotowanie włożyliśmy sporo pracy. Z drugiej jednak strony mamy satysfakcję, że do samego końca braliśmy udział w tej grze. To jest kapitał, który w przyszłości będzie nam pozytywnie skutkował - mówi Sławomir Pajor, prezydent Stargardu.
Koncern wybrał Wrześnię z uwagi na bliskość korytarza kolejowego Berlin-Poznań-Warszawa-Moskwa, autostrady A2 i centrum logistycznego Volkswagena w podpoznańskim Janikowie.
- O wyborze Wielkopolski przesądziła nie tylko kwestia logistyki. Volkswagen działa tam już od ponad 20 lat. Wytworzył się więc pewien system powiązań kooperacyjnych, który miał znaczenie i w ostatecznym rachunku zadecydował - przypomina Pajor.
Miasto ma jednak nadzieję, że wysokie noty uzyskane w rankingu Volkswagena przyciągną do Stargardu kolejnych inwestorów.
Negocjacje z Volkswagenem, które dla Stargardu zakończyły się fiaskiem, trwały prawie pół roku.