Zachodniopomorskie kupi dodatkowe Impulsy, ale jeden z pociągów trafi do Lubuskiego, bo oba województwa tworzą tzw. Zachodnią Grupę Zakupową.
Na razie Zachodniopomorskie Przewozy Regionalne wykorzystują 12 takich składów, których właścicielem jest województwo. Pociągi muszą trafić do odbiorców do końca tego roku. Nowoczesny szynobus ma wzmocnić tabor na trasie ze Świnoujścia do Poznania. Z uwagi na dużą liczbę pasażerów, województwo zachodniopomorskie planuje uruchamiać pociągi złożone z dwóch Impulsów.
Zamówione pojazdy składają się z czterech członów i mieszczą ponad 430 pasażerów. Mogą osiągnąć maksymalnie 160 km/h. Wyposażone są w klimatyzację, wygodne fotele, monitoring, gniazdka elektryczne, a także bezprzewodowy internet. Koszt jednego składu to 21,5 mln złotych brutto, ale ponad 80 procent tej kwoty pochodzi z funduszy unijnych.
Zachodnia Grupa Zakupowa w umowie zastrzegła, że może skorzystać z opcji zakupu dodatkowych trzech pojazdów. Zdecydowała się na dwa. Nowosądecki producent ma teraz niewiele czasu, aby dostarczyć dwa nowe pociągi.
Zamówione pojazdy składają się z czterech członów i mieszczą ponad 430 pasażerów. Mogą osiągnąć maksymalnie 160 km/h. Wyposażone są w klimatyzację, wygodne fotele, monitoring, gniazdka elektryczne, a także bezprzewodowy internet. Koszt jednego składu to 21,5 mln złotych brutto, ale ponad 80 procent tej kwoty pochodzi z funduszy unijnych.
Zachodnia Grupa Zakupowa w umowie zastrzegła, że może skorzystać z opcji zakupu dodatkowych trzech pojazdów. Zdecydowała się na dwa. Nowosądecki producent ma teraz niewiele czasu, aby dostarczyć dwa nowe pociągi.


Radio Szczecin