PKP Intercity nie jest na razie zainteresowane tym, aby wydłużać relacje swoich pociągów.
Każda taka decyzja wiąże się ze złożeniem oficjalnego wniosku w Komisji Europejskiej, która musi na to wyrazić swoją zgodę, a to trwa co najmniej kilka miesięcy. To z uwagi na to, że pociągi Pendolino zostały zakupione w oparciu o dofinansowanie unijne. KE skupia się na tym, aby nowoczesne składy jeździły głównie na dedykowanych im trasach.
W ostatnim czasie PKP Intercity właśnie za unijną zgodą udało się wydłużyć relacje Pendolino do Kołobrzegu i Jeleniej Góry.
Jeśli natomiast mowa o pociągach Flirt trzeciej generacji, które od grudnia dojeżdżają do Szczecina, a od kwietnia dojadą także do Świnoujścia, tutaj także przewoźnik nie planuje wydłużać ich tras.
Spółka podkreśla jednak, że nie wyklucza, że w przyszłości trasy kursowania super pociągu Pendolino znowu zostaną wydłużone.
W sumie spółka PKP Intercity posiada po 20 składów Pendolino, Flirtów i Dartów. Z tych trzech pociągów jedynie kilka składów Flirt jeździ ze Szczecina do Łodzi i Krakowa oraz jeden skład Pendolino na trasie Kołobrzeg-Gdańsk-Warszawa-Kraków.
W ostatnim czasie PKP Intercity właśnie za unijną zgodą udało się wydłużyć relacje Pendolino do Kołobrzegu i Jeleniej Góry.
Jeśli natomiast mowa o pociągach Flirt trzeciej generacji, które od grudnia dojeżdżają do Szczecina, a od kwietnia dojadą także do Świnoujścia, tutaj także przewoźnik nie planuje wydłużać ich tras.
Spółka podkreśla jednak, że nie wyklucza, że w przyszłości trasy kursowania super pociągu Pendolino znowu zostaną wydłużone.
W sumie spółka PKP Intercity posiada po 20 składów Pendolino, Flirtów i Dartów. Z tych trzech pociągów jedynie kilka składów Flirt jeździ ze Szczecina do Łodzi i Krakowa oraz jeden skład Pendolino na trasie Kołobrzeg-Gdańsk-Warszawa-Kraków.