PKP podpisuje umowę z Deutsche Bahn - remont linii do Niemiec nadal bez konkretów.
Na trwających właśnie targach kolejowych InnoTrans w Berlinie, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe nawiązała porozumienie ze swoim niemieckim odpowiednikiem.
Spółki chcą ściślej współpracować przy organizacji ruchu pociągów, a także chcą wspólnie planować nowe inwestycje.
Jednak na pytanie, czy chodzi także o długo wyczekiwany remont torów ze Szczecina do Berlina - PKP PLK odpowiada jedynie lakonicznie, że ta sprawa leży w gestii rządów obu krajów i nie była omawiana na spotkaniu.
Podkreśla jednak, że ze swojej strony planuje w przyszłym roku rozpocząć gruntowną przebudowę linii kolejowej ze Szczecina do granicy państwa. Trasa ma być przystosowana do podróży z prędkością 120 km/h, a miejscami nawet do 160 km/h - a prace powinny zakończyć się za trzy lata.
Niestety na razie nie wiadomo, kiedy niemiecka strona rozpocznie gruntowną modernizację swojej części trasy - ten termin był już wielokrotnie przekładany.
Spółki chcą ściślej współpracować przy organizacji ruchu pociągów, a także chcą wspólnie planować nowe inwestycje.
Jednak na pytanie, czy chodzi także o długo wyczekiwany remont torów ze Szczecina do Berlina - PKP PLK odpowiada jedynie lakonicznie, że ta sprawa leży w gestii rządów obu krajów i nie była omawiana na spotkaniu.
Podkreśla jednak, że ze swojej strony planuje w przyszłym roku rozpocząć gruntowną przebudowę linii kolejowej ze Szczecina do granicy państwa. Trasa ma być przystosowana do podróży z prędkością 120 km/h, a miejscami nawet do 160 km/h - a prace powinny zakończyć się za trzy lata.
Niestety na razie nie wiadomo, kiedy niemiecka strona rozpocznie gruntowną modernizację swojej części trasy - ten termin był już wielokrotnie przekładany.