Do 2023 roku na polskie koleje zostanie przeznaczone 100 miliardów złotych - mówił w Szczecinie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Kwota ta będzie przeznaczona między innymi na budowę infrastruktury kolejowej, zakupy nowoczesnego taboru, czy też modernizację i budowę dworców kolejowych. Andrzej Adamczyk wziął udział w Szczecinie w uroczystości podpisania umowy na budowę infrastruktury dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Szef resortu infrastruktury zwrócił uwagę na skalę inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. - W samym Zachodniopomorskiem prace inwestycyjne na polskiej kolei są wykonywane na kwotę 5 miliardów 600 milionów złotych - powiedział Andrzej Adamczyk. - Można powiedzieć, że to wielki plac budowy w zakresie inwestycji kolejowych. Dziś Zachodniopomorskie to także wielki plac budowy patrząc na inwestycje drogowe. Cała Polska jest wielkim placem budowy, bo bez dobrej infrastruktury komunikacyjnej nie ma dobrego rozwoju.
Umowa podpisana w Szczecinie dotyczy budowy i modernizacji linii kolejowej na trasie Szczecin - Police, a także Szczecin - Goleniów, Stargard i Gryfino.
Szef resortu infrastruktury zwrócił uwagę na skalę inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. - W samym Zachodniopomorskiem prace inwestycyjne na polskiej kolei są wykonywane na kwotę 5 miliardów 600 milionów złotych - powiedział Andrzej Adamczyk. - Można powiedzieć, że to wielki plac budowy w zakresie inwestycji kolejowych. Dziś Zachodniopomorskie to także wielki plac budowy patrząc na inwestycje drogowe. Cała Polska jest wielkim placem budowy, bo bez dobrej infrastruktury komunikacyjnej nie ma dobrego rozwoju.
Umowa podpisana w Szczecinie dotyczy budowy i modernizacji linii kolejowej na trasie Szczecin - Police, a także Szczecin - Goleniów, Stargard i Gryfino.
Dodaj komentarz 2 komentarze
Już teraz zaczęło sie przemieszczanie turystyki w związku z zmiana klimatu na północ a wiec polskie wybrzeże będzie oblegane i nowe drogi sa nakazem chwili bo zablokujemy własną gospodarkę w tym rejonie i należy przyspieszyć ich budowę.
Najpierw zabiora do warszawki PIT CIT VAT ZUS, a potem trabia ze dali. Niech caly PIT i CIT zostanie w samorzadach, a w Warszawie tylko VAT. Podobnie trza zlikwidowac panstwowa ENEA i oplate sieciowa dac samorzadom -Marszalkowi 110kV, powiatom 15kV, a gminom0,4kV