Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Stacja Szczecin Pogodno. Mat. Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
Stacja Szczecin Pogodno. Mat. Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
To szansa na szybki i wygodny transport dla mieszkańców Pomorza Zachodniego i turystów, a do tej pory wydawała się iluzją - tak o budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej mówili goście audycji "Radio Szczecin na Wieczór". Umowę na budowę SKM-ki podpisano we wtorek.
Roman Walaszkowski, dyrektor Biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego wspominał, że kiedyś wizja kolei wydawała się nierealna, a wiele osób podchodziło do niej sceptycznie.

- W 2011 roku prezydent Krzystek powiedział: "dyrektorze trzeba przygotować tę inwestycję na nowy okres finansowania". Zaczęliśmy szukać najpierw pieniędzy na opracowania - opowiadał Walaszkowski. - Część osób, również polityków i samorządowców, pokazywała mi dłoń i mówiła, że tutaj im kaktus wyrośnie. Dzisiaj witam się z nimi i mówię: nic nie czuję.

Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK dodał, że ten projekt jest również spójny z perspektywą inwestycyjną w skali całego kraju. - Projekt spina się z innymi przedsięwzięciami, które są realizowane w ramach krajowego programu kolejowego. To nie jest element wyrwany z kontekstu sieci kolejowej: trzeba zwrócić uwagę na przebudowę linii nadodrzańskiej, trzeba wspomnieć o tym, że w planach jest połączenie między Szczecinem a Gdańskiem. To wszystko powoduje, że sieć kolejowa staje się spójna - tłumaczył Siemieniec.

Koszt budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej jest szacowany na 740 milionów złotych. Unijne dofinansowanie na rozwój infrastruktury na Pomorzu Zachodnim ma wynosić ponad pół miliarda. Umowa podpisana w Szczecinie dotyczy budowy i modernizacji linii kolejowej na trasie Szczecin - Police, a także Szczecin - Goleniów, Stargard i Gryfino. Prace mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. SKM-ką mamy pojechać za cztery lata.
Roman Walaszkowski, dyrektor Biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego wspominał, że kiedyś wizja kolei wydawała się nierealna, a wiele osób podchodziło do niej sceptycznie.
Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK dodał, że ten projekt jest również spójny z perspektywą inwestycyjną w skali całego kraju.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty