Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Konsorcjum PORR przejmuje kontrakt po tym, jak w lipcu wycofała się firma Astaldi. Inwestycja w trybie "projektuj i buduj" ma zająć 4 lata. źródło: www.facebook.com/PrezydentSwinoujscia/
Konsorcjum PORR przejmuje kontrakt po tym, jak w lipcu wycofała się firma Astaldi. Inwestycja w trybie "projektuj i buduj" ma zająć 4 lata. źródło: www.facebook.com/PrezydentSwinoujscia/
Władze Świnoujścia i konsorcjum PORR podpiszą w poniedziałek umowę na budowę tunelu między wyspami Uznam i Wolin. To najwyższy czas - mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.
- Dzisiaj dalszy rozwój miasta bez rozwiązania sprawy transportowej, komunikacji między brzegami, jest niemożliwy. Mieszkańcy najbardziej odczuwają niedostatki związane z przeprawami promowymi - zaznaczył prezydent Żmurkiewicz.

Konsorcjum PORR przejmuje kontrakt po tym, jak w lipcu wycofała się firma Astaldi. Inwestycja w trybie "projektuj i buduj" ma zająć 4 lata. Ewentualny "poślizg" może więc kosztować inwestora utratę unijnych funduszy, bo w 2023 roku skończy się obecna perspektywa budżetowa.

- Prace projektowe i logistyczne trwają, podobnie jak i organizacja placów budów i negocjacje z podwykonawcami. Czas rzeczywiście jest napięty, mamy 48 miesięcy na realizację od momentu podpisania umowy. Projekt jest trudny, bardzo duże wyzwanie, są oczywiście malkontenci twierdzący, że się nie uda, ale jak podpisywaliśmy most Łazienkowski to też nam mówili, że nie zdążymy, a udało się skończyć przed czasem - uspokaja Mateusz Gdowski z PORR.

W szczytowym momencie przy budowie ma pracować nawet 1000 osób.

- Zbudowanie tunelu pod czymś jest trudne; czy to są tunele szlakowe metra, pod wodą czy pod istniejącym osiedlem. Tak naprawdę, do końca nie wiemy czego się spodziewać pod ziemią. Oczywiście są robione badania, ale one też mają margines błędu. Zobaczymy. Byłbym spokojny, teren jest na tyle zbadany, że nie powinny wystąpić jakieś nieprzewidziane zagrożenia - zaznacza Mateusz Gdowski.

Prace budowlane mają ruszyć za rok. Do tego czasu będzie wykonany projekt inwestycji. Na jego podstawie ma być zbudowana też tarcza do wydrążenia tunelu. Całkowita długość inwestycji wyniesie prawie 3,5 km. W poniedziałkowej uroczystości weźmie udział premier Mateusz Morawiecki.
- Dzisiaj dalszy rozwój miasta bez rozwiązania sprawy transportowej, komunikacji między brzegami, jest niemożliwy. Mieszkańcy najbardziej odczuwają niedostatki związane z przeprawami promowymi - zaznaczył prezydent Żmurkiewicz.
- Prace projektowe i logistyczne trwają, podobnie jak i organizacja placów budów i negocjacje z podwykonawcami. Czas rzeczywiście jest napięty, mamy 48 miesięcy na realizację od momentu podpisania umowy. Projekt jest trudny, bardzo duże wyzwanie, są oczyw
- Zbudowanie tunelu pod czymś jest trudne; czy to są tunele szlakowe metra, pod wodą czy pod istniejącym osiedlem. Tak naprawdę, do końca nie wiemy czego się spodziewać pod ziemią. Oczywiście są robione badania, ale one też mają margines błędu. Zobaczymy.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty