Po poniedziałkowym podpisaniu umowy na budowę tunelu w Świnoujściu konsorcjum firm: austriackiego PORR, tureckiego Gülermak i szczecińskiego Energopolu natychmiast przystępuje do projektowania.
- W związku z podpisaniem umowy wykonawca winien w ciągu 10 miesięcy złożyć wniosek o zezwolenie na realizację tej inwestycji. Po uzyskaniu decyzji wykonawca będzie mógł rozpocząć pracę - informuje kierownik projektu Julita Borkowska z oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.
- Tunel będzie wykonywany technologią TBM, czyli będzie drążony - mówi zastępca dyrektora oddziału Mariusz Mierzwa. - Długość tunelu to 1440 metrów. Będzie to tunel dwukierunkowy, jedna rura o dwóch pasach ruchu w dwóch przeciwnych kierunkach.
Tunel powinien być gotowy jesienią 2022 roku. Mniej więcej w tym samym czasie do Świnoujścia pojedziemy już z południa Polski nową trasą S3.
- Tunel będzie wykonywany technologią TBM, czyli będzie drążony - mówi zastępca dyrektora oddziału Mariusz Mierzwa. - Długość tunelu to 1440 metrów. Będzie to tunel dwukierunkowy, jedna rura o dwóch pasach ruchu w dwóch przeciwnych kierunkach.
Tunel powinien być gotowy jesienią 2022 roku. Mniej więcej w tym samym czasie do Świnoujścia pojedziemy już z południa Polski nową trasą S3.