- Jest duża determinacja do budowy kolei metropolitalnej, więc rok 2022 jest realny - mówi o zakończeniu budowy nowych linii i nowych stacji w regionie wiceburmistrz Gryfina.
Tomasz Miler był gościem "Samorządowej przeplatanki". Przekonywał, że Szczecińska Kolei Metropolitalna, czyli połączenie koleją Szczecina, Polic, Stargardu, Goleniowa i Gryfina to impuls do rozwoju regionu i zachęta do przesiadki z samochodów do pociągów.
- Główną zaletą będzie większa ilość pociągów, a przede wszystkim integracja rozkładowa i biletowa. Tak, aby mieszkaniec Gryfina, kupując bilet w nowym biletomacie mógł podróżować dalej po Szczecinie. Systemy, gdy będą ze sobą spójne, to staną się wygodniejsze w użyciu - mówił Miler.
Według opublikowanej niedawno mapy przystanków do Gryfina będzie można dojechać pociągiem kursującym ze szczecińskiego dworca Niebuszewo. Po drodze kolej zatrzyma się m.in. na Pogodnie, przy Cmentarzu Centralnym, Łasztowni, w Podjuchach oraz Daleszewie.
Inne linie mają kursować ze Szczecina do pozostałych największych miast regionu.
- Główną zaletą będzie większa ilość pociągów, a przede wszystkim integracja rozkładowa i biletowa. Tak, aby mieszkaniec Gryfina, kupując bilet w nowym biletomacie mógł podróżować dalej po Szczecinie. Systemy, gdy będą ze sobą spójne, to staną się wygodniejsze w użyciu - mówił Miler.
Według opublikowanej niedawno mapy przystanków do Gryfina będzie można dojechać pociągiem kursującym ze szczecińskiego dworca Niebuszewo. Po drodze kolej zatrzyma się m.in. na Pogodnie, przy Cmentarzu Centralnym, Łasztowni, w Podjuchach oraz Daleszewie.
Inne linie mają kursować ze Szczecina do pozostałych największych miast regionu.
Dodaj komentarz 2 komentarze
Bardo wątpliwe bo oprócz Łękna nic się nie dzieje , nawet żadnych przygotowań nie widać.
Chyba się wycofać z tego projektu przyjdzie bo ceny rosną z miesiąca na miesiąc.Szczecin zawsze był pokrzywdzony bo nie ma w magistracie twardych ludzi do rządzenia.
i tu jesteś w błędzie na trasie do Polic jest już po badaniach gruntu i geodezji zaczyna się podsypywanie i utwardzanie podtorza. W Stargardzie jest już Centrum przesiadkowe, więc choć nie widać spektakularnych robót jak na Łęknie to się dzieje. A zaślepiony i tak nic nie zobaczy...