Port w Świnoujściu został powiększony. Przesunięto jego granice administracyjne. Chodzi o to, by można na wschód od gazoportu wybudować głębokowodny terminal kontenerowy.
Decyzje w sprawie powiększenia portu zapadły bardzo szybko - mówił prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., Krzysztof Urbaś.
- Rozpoczęliśmy działania we wrześniu ubiegłego roku związane ze zmianą granic portu tak, żeby można było rozpocząć konkretne działania związane z budową terminalu kontenerowego. Od 22 stycznia takie granice istnieją, tu chciałem podziękować panu ministrowi Markowi Gróbarczykowi, który osobiście dołożył starań, by taka zmiana mogła zaistnieć - zaznaczył prezes Urbaś.
Zarząd Morskich Portów w najbliższym czasie zamieści ogłoszenie o poszukiwaniu inwestora i operatora terminalu. 27 marca planowane są pierwsze rozmowy z potencjalnymi inwestorami.
Prezes Urbaś zaznaczył, że są podmioty zainteresowane budową terminala. Granice portu w Świnoujściu zostały przesunięte o dwa kilometry na wschód od falochronu wschodniego gazoportu.
- Rozpoczęliśmy działania we wrześniu ubiegłego roku związane ze zmianą granic portu tak, żeby można było rozpocząć konkretne działania związane z budową terminalu kontenerowego. Od 22 stycznia takie granice istnieją, tu chciałem podziękować panu ministrowi Markowi Gróbarczykowi, który osobiście dołożył starań, by taka zmiana mogła zaistnieć - zaznaczył prezes Urbaś.
Zarząd Morskich Portów w najbliższym czasie zamieści ogłoszenie o poszukiwaniu inwestora i operatora terminalu. 27 marca planowane są pierwsze rozmowy z potencjalnymi inwestorami.
Prezes Urbaś zaznaczył, że są podmioty zainteresowane budową terminala. Granice portu w Świnoujściu zostały przesunięte o dwa kilometry na wschód od falochronu wschodniego gazoportu.