Jest już decyzja środowiskowa dla tej inwestycji. Trwają też prace nad ostatecznymi rozwiązaniami koncepcyjnymi, czyli nad tym jak ma ostatecznie przebiegać przyszła droga łącząca okolice Kołbaskowa z Węzłem Goleniów Północ.
Bardzo zaawansowane są badania geologiczne - informuje dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA Łukasz Lendner. - Właśnie będziemy rozpoczynać w najbliższych tygodniach prace z wody, żeby przebadać miejsce przecięcia zachodniej obwodnicy z Odrą.
Jest to niezbędne tym bardziej, że pojawiła się możliwość przedłużenia tunelu z trzech i pół kilometra do pięciu - dodaje Lendner. - Udało się znaleźć rozwiązanie techniczne, które umożliwia wydłużenie tego tunelu, przejście w okolicach zakładów tunelem i wyjście za zakładami. W ten sposób zarówno zachodnia obwodnica, jak i zakłady będą mogły funkcjonować bez zakłóceń.
Zachodnia obwodnica Szczecina jest przewidywana do realizacji na lata 2021 - 2028 w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Jest to niezbędne tym bardziej, że pojawiła się możliwość przedłużenia tunelu z trzech i pół kilometra do pięciu - dodaje Lendner. - Udało się znaleźć rozwiązanie techniczne, które umożliwia wydłużenie tego tunelu, przejście w okolicach zakładów tunelem i wyjście za zakładami. W ten sposób zarówno zachodnia obwodnica, jak i zakłady będą mogły funkcjonować bez zakłóceń.
Zachodnia obwodnica Szczecina jest przewidywana do realizacji na lata 2021 - 2028 w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Dodaj komentarz 4 komentarze
Tak jest coraz bliżej, że ciągle się więcej mówi niż robi, podobnie jak ta właśnie zachodnia obwodnica Szczecina miała powstać w latach 2009-2019, gdzie 2009-2015 miały być prowadzone prace projektowe i przygotowawcze, a w 2016-2019 prace budowlane, a już dziś wiemy jak to wyszło.
Wydaje się nie realne ale przed wyborami kto wie.Nie wyszło z promami to może obwodnica tym bardziej że maszyna TBN zostanie po przewierceniu w Świnoujściu.
Oby bo Kijewo nie wyrobi dużego ruchu za parę lat i będzie wielkim problemem dla kierowcow.
Najważniejsze to budowa stadionu dla garstki wyjców. Obwodnicę można przesuwac od 2009 roku.
Słabe porównanie do stadionu ponieważ ten buduje się z kasy miasta a ZOS to budowa GDDKiA.