Jak powstaje tunel w Świnoujściu i czym jest "Wyspiarka" - tego mogą dowiedzieć się teraz najmłodsi.
- Jest przedstawicielem z gatunku TMB, czyli jedną z maszyn drążących tunele. Maleństwo liczy 101 metrów długości, ma ponad 13 metrów średnicy i waży bagatela 2740 ton. Dokładnie tyle, ile ważyłoby 456 słoni lub siedem pociągów Pendolino. Morał opowieść kończy: inteligentne budowanie - łączy - czyta Knapik.
Do tej pory wydrążono prawie 500 metrów tunelu. Został jeszcze kilometr. Teraz "Wyspiarka" rozpocznie prace pod dnem Świny. Maszyna drąży 10 metrów tunelu na dobę. Jednocześnie układa betonowe pierścienie, które utwardzają podłoże. Cała inwestycja ma zakończyć się we wrześniu przyszłego roku.
Wydrążenie tunelu między wyspami Uznam i Wolin ma kosztować 900 mln zł.